Operatie geslacht ftm

Make-up, kleding, en zo voort
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Onsmakelijkheid heeft niet altijd te maken met hygiëne Elke. ;)

Betreft de phallo opties. Met plasbuis is ook mogelijk zonder de arm te gebruiken, maar kan per persoon verschillen, daar moet de chirurg over oordelen. Ligt aan je huid en vet etc.

De risico's zijn natuurlijk altijd aanwezig, maar als je kijkt naar de resultaten van Monstrey (Gent), die heeft naar mijn weten nooit verlies van gevoel gehad en de enige 2/3 die zijn afgestorven waren ijverige rokers. (dus redelijk veilig om te zeggen, 'eigen schuld') (Ik zeg niet dat dit zo is gebeurt bij de mannen waar FAtham over spreekt, maar gewoon ook weer iets om mee te nemen in de overweging)
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Niek68 »

Precies waarom ik nu alvast gestopt ben met roken. Ik moet de intake nog hebben dus nog een paar jaar voor de boeg maar hoeveel beter zal het resultaat zijn als ik zo'n tijd al niet meer rook (was al niet echt een stevige roker maar toch). Niet alleen voor de phallo als ik er voor ga, nu zeg ik van wel, maar ook voor de andere operaties. Ik heb wel naar resultaten gekeken en ik vond het er goed uit zien. Nu nog 40 kilo afvallen. Ik heb van de week de serie hij is een zij gekeken (of is het zij is een hij?) en daar ging er 1 voor de phallo plastiek en vanuit het bovenbeen maar er werd wel verteld dat je dan echt een normaal gewicht moest hebben anders kon het niet.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Danielle »

Voor alle operaties stelt het Vumc voorwaarden aan gezondheid. Waaronder niet roken en een gezond BMI. Dat heeft ook te maken met herstel en risicofactoren voor de narcose.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Niek68 »

dat had ik ook gelezen dus ook naar de dietiste voor mij as maandag en gestopt met roken. Echt ik heb er alles voor over dat die operaties kunnen plaatsvinden. En beter nu al beginnen, 40 kilo is niet niks om nog kwijt te raken (en ik ben er al zo'n 57 kwijt) en ik dacht van het VU moet je minimaal 3 maanden voor de operaties stoppen met roken en dat zal best zwaar zijn als je ook nog zenuwachtig bent voor de operaties. Dus nu stoppen en dan is er tegen die tijd ook geen enkele twijfel dat ik gestopt ben. En ik moet zeggen het gaat erg goed, waar zo'n stok achter de deur al niet goed voor is. En het geld dat ik overhoud kan ik sparen voor een packer en kleding.
There's only one way of life and that's your own
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Da's heel goed. Nooit te vroeg om te stoppen met roken ;)

Betreft de beenphallo, dat kan niet zomaar bij iedereen. Ondanks dat je een normaal gewicht/vetpercentage zou hebben gaat het om het vet daar onder je been enzo. Dat is ook gewoon geluk/pech hebben. Als ze het dan toch zouden doen wordt hij veelste dik. ;)
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Niek68 »

De tijd zal het leren maar naar een gezond gewicht gaan is sowieso beter met of zonder operaties. Weet ook nog niet of ik voor een phallo ga, nu denk ik nog van wel maar dat kan natuurlijk veranderen in het hele proces. Het zou fijn zijn als het uit mijn been kon maar dat is dus nog ff afwachten.
There's only one way of life and that's your own
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Bas123 »

Ik heb inmiddels een tussen piemel. Mijn eerste packer ik wil even vertellen dat dit echt voor mij zo goed voelt.
Ik heb de Pee-cock gen2 hij voelt zo goed, ik voel me zo zeker daarmee. Het hoort gewoon bij me.
Hier kom ik de tijd wel mee door t/m phallo operatie.
Echt een aanrader. Wie mee info wil mag je ook altijd even mailen.