SRS buitenland niet langer vergoed

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Veronica »

Meow8 schreef:Van deze berichten word ik niet vrolijk, eerst al de patientenstop bij vumc en dan nu dit. Mijn dysforie word steeds erger, mijn lichaam moet gewoon anders en ik heb t idee dat ik gewoon in alle mogelijke manieren tegen word gewerkt. Ik heb in juli eerste gesprek bij PIG maar nog maar afwachten.

Ik heb gewoon het gevoel dat transgenders gewoon in de steek worden gelaten :(
Ik snap je bezorgdheid, hopelijk wordt dit eindelijk goed opgelost, goed voor ons.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door LisaM »

Baukje schreef:
LisaM schreef:Ik wel, krijg toch niets. Dat maakt dus dat VGZ, Menzis en Achmea (en waarschijnlijk ook de rest) niet betalen. Is het zo duidelijk genoeg of moet ik het voor je spellen?
ZE GEVEN VOORAF GEEN TOESTEMMiNG EN ACHTERAF KRIJG JE EEN BINDEND NEGATIEF ADVIES VAN SKGZ. Zo duidelijk?
Overigens kun je vragen wat je wilt, pas als je een aanvraag voor een machtiging doet (en aan de voorwaarden voldoet) nemen ze het in behandeling en wijzen ze het af.
Het lijkt op een gecoordineerde actie, alle zorgverzekeraars doen dit namelijk tegelijk.. :(
Van VGZ weet ik dat ze bij voorbaat alles de eerste keer afwijzen (en selectief telefoongesprekken registreren in hun systeem, en per telefoon andere dingen zeggen dan op papier). Neem bij voorkeur ook altijd alle gesprekken met je zorgverzekeraar op (en ja, dat mag gewoon).

En SKGZ mag dan wel onafhankelijk zijn, ze zijn wel partijdig. Dus als je er meer geld tegenaan kunt/wilt gooien of haast hebt, dan sleep je je verzekeraar voor de kantonrechter.

Ik heb nog goede hoop dat er verzekeraars zijn waar de medewerkers wel mensen zijn.
SKGZ uitspraken zijn bindend, einde verhaal dus...
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Sabrina »

Ik snap niet waarom je een operatie in het buitenland niet (gedeeltelijk) zou vergoeden. Dat het vergoed wordt tot de prijs die het in Nederland kost kan ik nog wel begrijpen, aangezien het anders "onnodig" extra geld van de belastingbetaler kost. Maar of je voor dezelfde prijs, gezien vanaf de zorgverzekeraar, nou in Nederland of in Belgiê, Duitsland of Thailand geopereerd wordt maakt dan toch ook niets uit? Of moet ik het antwoord hierop in de contractjes gaan zoeken? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door LisaM »

Sabrina schreef:Ik snap niet waarom je een operatie in het buitenland niet (gedeeltelijk) zou vergoeden. Dat het vergoed wordt tot de prijs die het in Nederland kost kan ik nog wel begrijpen, aangezien het anders "onnodig" extra geld van de belastingbetaler kost. Maar of je voor dezelfde prijs, gezien vanaf de zorgverzekeraar, nou in Nederland of in Belgiê, Duitsland of Thailand geopereerd wordt maakt dan toch ook niets uit? Of moet ik het antwoord hierop in de contractjes gaan zoeken? :?
Alles weigeren bespaart het meeste, als volgende zijn de srs operaties in NL aan de beurt Vervolgens de psych hulp en de rest...
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door jacqueline »

ik heb in ieder geval een email waarbij de Friesland Zorgverzekering mij 7000 euro toe heeft gezegd voor de srs in Thailand. Echter.....hoe rechtsgeldig is zo'n email? Kan je daar rechten aan ontlenen?
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door LisaM »

jacqueline schreef:ik heb in ieder geval een email waarbij de Friesland Zorgverzekering mij 7000 euro toe heeft gezegd voor de srs in Thailand. Echter.....hoe rechtsgeldig is zo'n email? Kan je daar rechten aan ontlenen?
Niet, alleen een machtiging is rechtsgeldig...
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Barbarella »

Ik volg dit topic met intresse maar heb er weinig positiefs aan toe te voegen.

Maar omdat het gaat over wat verzekeraars doen en zouden kunnen doen en wat wij daar tegen doen en zouden kunnen doen, is het misschien verstandig het topic naar het verborgen deel te verplaatsen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Danielle »

LisaM schreef:
jacqueline schreef:ik heb in ieder geval een email waarbij de Friesland Zorgverzekering mij 7000 euro toe heeft gezegd voor de srs in Thailand. Echter.....hoe rechtsgeldig is zo'n email? Kan je daar rechten aan ontlenen?
Niet, alleen een machtiging is rechtsgeldig...
Zo'n email is geen machtiging, maar wel een toezegging. Zullen ze met goede argumenten moeten komen bij een geschillen commissie of rechter als ze ondanks zo'n toezegging geen machtiging afgeven.

Even een meta-opmerking: ik stoor me enorm aan de vijandige 'zorgverzekeraars zijn evil' teneur in dit soort discussies. Ik zal wellicht wat bevooroordeeld zijn doordat ik iemand ken die bij een van de verzekeraars werkt, het is echt geen zakkenvullende roversbende. Ook in die business hebben de bedrijven gewoon principes en beroepsethiek.

Tevens zie ik totaal niet in waarom deze discussie naar het verborgen deel van het forum moet. Ik kan daar echt geen enkel valide argument voor bedenken. En wat als verzekeraars hier meelezen (wat ik overigens betwijfel), we zeggen hier niets geheims, er wordt gewoon gediscussieerd over uitspraken van de geschillencommissie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Anon20180501 »

Ik ken ook meisje dat bij 1 van de grote zorgverzekeraars werkt Danielle. Een geweldig lieve meid en zo onschuldig als wat, het enige wat ze doet is de richtlijnen volgen. In onafhankelijkheid van welke commissie dan ook mag je geloven en heus, het zal allemaal wel legaal zijn wat zorgverzekeraars de laatste jaren allemaal doen maar je kan niet ontkennen dat hun aller beleid dat gericht is op winst de belangen van verzekerden niet dienen.
Ik zie het gevoerde beleid als een door de overheid gefaciliteerde en gezegende bedrijfscultuur met winstoogmerk dat niet op zijn plaats is daar waar de mens en gezondheid centraal zou moeten staan.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Barbarella »

Wauw dat is maarliefst het derde topic op rij waar je hebt aangetoond dat ik iests doms gezegd heb Danielle. En maar liefst de tweede maal dat je met pakt met het onweerlegbare argument dat 'Jij iemand kent in een bepaalde brance".

Ik vind je verder moeite niet om mee in discussie te gaan, je komt me onredelijk over.

Tot de volgende keer

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 19 apr 2014, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!