androkur depressie

Plaats reactie
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Snap het nie zo goed, als ik zie hoe gestressed ik over algemeen ben die bloeddruk, maar moet dan meer drop eten denk ik :)

Iig is een lage boeddruk beter dan een hoge :)

idd Daniele, veel ,maar ergens mag dat in het midden wel samenkomen, ben er aan toe, nieuwe start, weer lekker hobbyes uitvoeren die ik al langer wil uitvoeren maar nu niet kan, rust vinden, in het bezig zijn, zo werkt dat bij mij :)

xx

Fay
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Sarah »

Fay schreef:
elke schreef:Interessant Fay.
Heb je enig idee hoe je bloedwaardes nu zijn?

Depressie is een mogelijke bijwerking van de androcur dus het kan heel goed hoor.
Hi

Nu, i dont know, meerdere malen getest bij vu,waarop ik stuk liep, ja je waardes zijn goed dus wij weten het ook niet was het antwoord, bij huisarts nog een keer extra dus in totaal 3 keer,maar van estradiol schijnt dat niet zoveel te zeggen omdat dat nauwelijks in het bloed is terug te vinden terwijl het lichamelijk veel meer doet

Androkur is idd berucht en dan snap ik niet dat men geen alternatief kan bieden, ik ga eea eens uitzoeken bij huisarts, die kan Spironolacton iig bestellen in duitsland heb ik begrepen en dat is dan legaal

Fay


Een vraagje, heb je toevallig ook een bron voor dat estradiol niet makkelijk in het bloed terug is te vinden? Ik ben benieuwd omdat ik na 3 maanden een erg laag niveau daarvan had 111 (eenheid van de vu even vergeten wat het is) maar lichamelijk heb ik het idee dat er wel erg veel veranderd?
Baukje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:47
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Baukje »

Estradiol valeraat zou goed meetbaar moeten zijn in het bloed. Er bestaat ook nog ethinyl estradiol, wat veel sterker is, waardoor je er minder van hoeft te gebruiken en het niet meetbaar is in je bloed. Daarnaast zeggen bloedwaarden ook niet altijd alles.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Laaiend ben ik!

Gebeld endocrinoloog, die heeft besproken met arts, die wilde nog bespreken met professor de Heijer, die wil nog bespreken met het hele fukking team, dan volgt er nog een gesprek met de professor zelf, bladieblablabla

En intussen zit ik maar te klooien met flinke stemmingswisselingen , probeer ik mezelf overeind te houden met allerlei totaal niet constructieve afleiding en ga ik maar door met overeind blijven want dat is het dan en meer is het nie

incompentente zooi daar, geen enkel besef wat dit aan het lijntje gehouden worden moeilijkdoenerij etc, met mij doet en voor mij betekend

en dan nog, na tig keer te hebben gezegd GEEN androkur! gaat men normaals bespreken of dat niet mogelijk is. WTF! wat versta je gvd niet aan NEE!!

De hele klotezooi is zon grote klotezooi er omdat er geen alternatief voor me is, ik moet me maar weer schikken, maar ik weet nie hoe lang ik dit nog kan uitzitten , ik had het vu het liefst allang de rug toegekeerd maar dat lijkt voorlopig gene mogelijkheid

knetter wordt je ervan, is het nou zo moilijk? geef mij deca laat mij het proberen en we komen er vrij snel achter of dat voor me werkt

bah, wat een kolerezooi weer, doodmoe wordt je ervan, en ,waar ben ik in dit verhaal? waarom wordt ik niet gehoord ,waarom wordt ik dan weer nog ene keer besproken bij het fukking team en waarom moet dit allemaal zo belachelijk omslachtig?????????

ik kots ervan, bijna letterlijk, het lijkt wel 1 grote verkapte manier om mij te dwingen toch androkur te gaan nemen door totaal geen medewerking te verlenen en aan het lijntje te houden en mij ondertussen maar te laten aanmodderen met alle gevolgen van dien

bah bah bah

Fay
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Barbarella »

Was jou testosteron niet al heel erg laag voor je met androsmurfs begon?

Verfdomt naar dat het allemaal zo lang duurt en omslagtig gaat.

Ik moet erg cynisch denken aan een ander topig waarin iets met overleg en verzekeraars wordt besproken.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180730 »

Endo; 'wat een vak,,je weegt wat op, meet bloeddruk, kijkt wat gewichtig in een dossier en schrijft een receptje (andro) uit en overlegt anders wat met het team.. Meer smaken zijn er niet.. (lijkt het).. Oef.. effe Melany 112 bellen.. :P
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door alida »

Jeetje, hier word je niet blij van! Ik kan me goed voorstellen dat je je niet gehoord voelt. :(

En gaat dat overleg een beetje snel plaatsvinden?
Baukje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:47
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Baukje »

Ik mag overmorgen weer heen, smeken om decapeptyl. Is weinig hoopgevend zo. Androcur was duidelijk de boosdoener (al zijn niet al mijn klachten verdwenen), maar heb al wel weer last van flinke genderdysforie. Als er geen alternatief geboden wordt zal ik wel vragen aan de endo: "Wil je me dood hebben?".
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

stuk in de kraag gedronken, morgen weer een dag

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Fay

Ik begrijp je woede-uitbarsting heel goed en ik hoop dat je vanmorgen - als de muizen weer dansen ;) - weer wat gekalmeerd bent en niet met verbouwingsplannen rondloopt.

Als het VUmc straks negatief besluit (onverhoopt maar ik ben er bang voor) is het misschien een idee om net als NaomiClare om een second opinion te vragen bij UZ-Gent...??

Protocollen houden geen rekening met uitzonderingsgevallen en het is ook geen geheim dat er contracten zijn afgesloten tussen behandelaars en verzekeraars met grote farmaceuten. Om deze constructies te doorbreken moet je heel sterk in je schoenen staan maar je kan natuurlijk ook 'het recht' in eigen handen nemen. Normaal raad ik dat ten zeerste af maar als je het voor elkaar krijgt dat je huisarts hieraan mee wil werken en je regelmatig gecontroleerd wordt door je plaatselijke endocrinoloog kan je redelijk verantwoord zelf aan de hrt beginnen. Blijkt na een tijdje dat je ze goed kan verdragen zonder al te veel vervelende bijwerkingen dan moet ik nog zien dat ze je weer terug aan de Androcur krijgen. Bij mij is ze dat niet gelukt maar ze hebben dat wel geprobeerd.

Ze vragen er in veel gevallen zelf om dat men op eigen initiatief aan de hrt begint. Ze zeggen dat zelfs te begrijpen maar waarom ze er dan niets aan doen om dat te voorkomen vind ik een gotspe, zo arrogant.

Sterkte en houd moed lieverd. :hug2:

x'jes en liefs
Daniéla
Plaats reactie