Nieuwe chat! Zie dit topic.

androkur depressie

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

hi

Kweet nog niet wat ik ga doen, eerst maar eens bezinken, plan uitstippelen voor een nieuw pad wellicht, want heb er onderhand mijn buik meer dan vol van, met uitzicht op daar mbt het vu , voorlopig nog niet vanaf zijn

Hoe moeilijk kan het zijn, kun je doen, volstrekt belachelijk hoe dit weer verloopt

Enfin, vandaag bosje bloemen halen voor mezelf, tzal allemaal zun reden wel hebben ,het werkt iig motiverend om nog harder te gaan knokken weer, na de eerste emotionele uitbarsting toen ik het nieuws hoorde gisteren, tis wat gezakt

thx

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Barbarella »

Fay schreef:Enfin, vandaag bosje bloemen halen voor mezelf,
Dat klinkt als een goede stap. In een goed plan.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: androkur depressie

Bericht door NaomiClareNL »

Lieve Fay (en anderen die in dit schuitje terechtkomen),

Ik word zo verdrietig als ik dit allemaal lees! Weer iemand die volledig in de kou is gezet door dat schijterige team dat geen beslissingen durft te nemen. En in teamverband besluiten is zo lekker veilig. We nemen het besluit gezamelijk dus niemand is verantwoordelijk. Ze zijn daar zo bang om verantwoordelijkheid te nemen, aan het eind van de maand dat ongetwijfeld mooie salaris is veel belangrijker.
Krijg zo langzamerhand het idee dat ik veel geluk heb gehad met die endo in opleiding uit Suriname die me decapeptyl voorschreef. Jammer dat ze terug is gegaan maar Suriname zal er wel bij varen.

Voor je allerlei dingen overhoop gaat halen moet je je één ding afvragen:
- wil ik een (met name) genitale operatie of niet, ongeaccht waar of hoe dat betaald gaat worden.

Als je die vraag met ja beantwoordt dan MOET je bij VUmc minstens DRIE maanden geen testosteron in je lijf hebben anders krijg je een keiharde njet van de endos. Dat is mij overkomen.

Daarom geef ik je deze tip, het is wat ik zou doen als ik jou was of één van de anderen die met dit probleem te maken gaan krijgen (ik zou geen 3 jaar meer verdoen met mijn kop tegen die VUmc muur kapotbeuken zoals ik gedaan heb):

Indien je van de androcur zo depressief wordt, elke keer weer, dan moet je het niet gebruiken MAAR om aan die hier boven genoemde eis te voldoen zal je het wel moeten gebruiken. Klinkt tegenstrijdig maar is het niet.
Indien je kunt leven met slechts beperkte of langzame vervrouwelijking dan zou ik me niet druk maken om die decapeptyl. Dat besluiten ze je te geven of niet maar ondertussen zou ik gewoon pas drie weken voor een bloedafname weer beginnen met de androcur. Dat is waarschijnlijk genoeg tijd om de testosteron omlaag te duwen naar onmeetbaar. Met een meewerkende huisarts is er op dit gebied waarschijnlijk wel te sturen door meerdere bloedtesten in een redelijk korte tijd te doen als de eerste na drie weken niet het gewenste resultaat opleverd. Dan alleen de meest gunstige opsturen voor het operatiebesluit.

Hopelijk kun je op die manier snel een groen licht krijgen voor operaties en dan heb je meer lucht / mogelijkheden om naar alternatieven (inklusief zelfmedikatie of buitenlandse endo) om te zien. Je bent dan een stuk minder afhankelijk van het VUmc en of ze je androcur voorschrijven of niet na dat groene licht voor de operatie, je bent er niet aan gebonden om het te nemen. ;)

Wat niet weet wat niet deert...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

ok, food for thought, magoed, ik heb besloten ff tot maandag niks te doen,ff wat bloemetjes buiten proberen te zetten en de boel de boel laten , short vacation, in my own mind , dat wel vaak

we see

Fay
Baukje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:47
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Baukje »

Ben vandaag weer bij het vumc geweest. Hoewel het gesprek met de endo opgeleverd heeft wat ik na Fay's bericht al verwachtte (ik wordt volgende week teruggebeld), was het gesprek 'interessant'. Ik heb zelden iemand zichzelf zo vaak horen tegenspreken in zo korte tijd. Nu moet ik beleefdheidshalve dat telefoongesprek afwachten, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik me ook mag scharen bij de groep van vumc genderteam slachtoffers. En ja, ook bij mij werd de androcur opgedrongen, na herhaaldelijk opnoemen dat ik daar suïcidaal van wordt. Volgens de endo was dat allemaal de schuld van mijn lage testo niveau (ik reageerde met 3 redenen waarom dat bullshit is). En ja, iets proberen waarvan we niet weten of het gaat werken, doen we niet (decapeptyl/spironolactone). Maar toch maar weer androcur proberen, waarvan we zeker weten dat het niet werkt, dat wel. Ben ook heel benieuwd naar de uitslag van mijn RLE over 2 maanden.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Dikke pret dus weer

Vriendin van mij, bio, even oud als ik, had al lange tijd veel last van extreme stemmingswisselingen, hormonaal, huisarts gesproken, die concludeerde, je hoeft je niet steeds zo rot te voelen,als gevolg van je onbalans, we gaan kijken hoe ik je kan helpen,schreef middel voor, met de afspraak, mocht het niet verbeteren binnen aanzienlijke tijd, kom gewoon terug kijken we verder, inmiddels gaat het een stuk beter met haar

Zo, zou het ook bij het vu moeten gaan, dat is namelijk fatsoenlijke hulp bieden en gehoord worden, serieus genomen worden,zo ingewikkeld is het allemaal niet

Vreemde is dat de endo me wel serieus nam, alleen bokst die volgens mij dan ook weer op tegen het genderpoligezeik, zij wilde namelijk wel meewerken, alleen afhankelijk van besluiten genderteam, die ook niks weet wat dat betreft

Idd, ik heb geen zin meer hier nog erg veel energie in te steken, je komt op een punt dat je denkt, barst maar het zal allemaal wel, maar daarmee is je probleem niet opgelost, verre van, maar ik blijf niet aanklooien omdat zij zon moeite hebben met afwijken van protocollen en me niet serieus nemen

Ik dreig af te haken momenteel, ik grijp naar de alcohol en dat is iets wat ik lang niet heb gedaan, verdoven

Ik weet nog niet exact wat ik ga doen, welke stappen, het is me allemaal ff genoeg geweest, maar als ik ook maar iets van traject kan aangrijpen wat los staat van het vu , dan zou ik dat met beide handen aangrijpen om van het vu verlost te raken

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Ik snap dat je je verdriet en frustratie wilt wegspoelen met drank Fay maar probeer het niet uit de hand te laten lopen tot het VUmc met een antwoord komt.
Ik was die mogelijkheid eigenlijk vergeten maar is een orchidectomie geen oplossing voor jou? Misschien heb je daar al over nagedacht en het hier over gehad,
dat ben ik dan vergeten...

x'jes en liefs
Daniéla

Ps. ik ga dadelijk een terrasje pikken, heb je zin om mee te gaan?
Ik ga over een kwartiertje ongeveer maar je hebt m'n nummer.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Hi

Ik overweeg momenteel vanalles, het is en chaos in mun hoofd maar dat is iet erg, het is al langer chaos op veel vlakken maar dat kristaliseert wel uit, tijd geven, ook met dit

Wel zit ik dicht tegen de beslissing aan vu vaarwel te zeggen, dat zou me enorm veel lucht en ruimte geven, maar zou ook op veel meer vlakken in mijn leven total opnieuw willen beginnen

Weet nog nie hoe, wordt vanzelf duidelijk

bedankt voor je aanbod ,maar heb straks een borrel bij vrienden, maybe next time

en nu als een speer weer verder zoeken naar ene huis want dat zou nog steeds een heel mooie nieuw begin zijn

liefs

Fay
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: androkur depressie

Bericht door elke »

Ik vind dat de VU in veel opzichten schandalig slecht is als het gaat om het meedenken met patienten en wanneer er iets mis gaat verwijzen ze je gewoon terug naar je huisarts...Dat moet echt veel beter kunnen.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Zo, 3 dagen de bloemetjes buitengezet, vu zou me allang gebeld hebben maar laat maar even, ten eerste omdat mocht ik nu deca krijgen de vraag is of ik dat nu zou gaan nemen, there;s much going on momenteel,dus waarschijnlijk niet

Eerst maar eens een heel hoop een rij zetten voordat ik ga beslissen hoe ik verder wil,op heel veel vlakken

Fay