Nieuwe chat! Zie dit topic.

Heftige bijwerkingen Androcur

Gebruikersavatar
Lisa
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:04
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Lisa »

Emma schreef:En dan te bedenken dat ik van Dr. Van Houten van het Haga ziekenhuis gewoon de keus kreeg tussen spirolactone en cyproteronacetaat...
Ja het VU wil me eventueel ook Spirolactone voorschrijven, maar daar is de bijwerking (of eigenlijk de werking, want testo-onderdrukking is de bijwerking) dat je bloeddruk er van omlaag gaat. Gezien mijn keurige bloeddruk (iets onder norm) zal ik dan waarschijnlijk duizelig blijven... Maar wie weet valt het mee, misschien toch maar proberen.
Gebruikersavatar
Lisa
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:04
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Lisa »

Eva schreef:...Ik gebruik nu dagelijks een poedertje (onder de tong) met 2000mcg B12. Mijn duizeligheid is vrijwel weg, mijn benen zijn veel stabieler en ik heb inmiddels weer zoveel energie dat ik aan het einde van de dag ons eten [*]kan klaarmaken en koken...
Hmmm, good old B12. Misschien ook eens op laten prikken...
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door finesse »

lang leve spirolactone (dr van hout, haga, begonnen met 50mg nu 100 mg en 150 microgram sisten)...om de 3 maanden de dosis verhogen denk ik
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door jacqueline »

die androcur word nog eens de nagel aan mijn doodskist. Ik zit nu officieel in een depressie en ik denk dat dit door de androcur komt. Helaas weten we allemaal dat je van het vu niks anders krijgt....ze blijven je die rotzooi door je strot heen douwen of je er tegen kan of niet.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Fay »

Wat is hierbij je definitie van depressie?> wat zijn je klachten?

Fay
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Raisa »

jacqueline schreef:Helaas weten we allemaal dat je van het vu niks anders krijgt....ze blijven je die rotzooi door je strot heen douwen of je er tegen kan of niet.
Dat tij lijkt te keren nu er transen zijn die bij de VU zijn overgestapt van androcur naar spiro. Het gaat niet zonder slag of stoot, maar het kan wel.
Laatst gewijzigd door Raisa op 14 aug 2014, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door leonie »

ook even men ervaring over androcur neerschrijven

ik had ook erg veel schrik van androcur , wat wil je , als je al die negatieve verhalen erover hoort , ik heb me toch laten overhalen door prof.T'Sjoeng hoofd endocrinologie UZ gent , en ben begonnen met androcur te nemen op 28 february 2012 ben gestopt 14 dagen voor me SRS op 27 mei 2013 , dus heb ik 1 jaar en 3 maanden androcur 50 mg dagelijks genomen , met veel schrik , want als je al de verhalen erover leest ??? , maar ik moet eerlijk zeggen niets nadeligs te hebben ondervonden van androcur 50 mg , wel dat het je daar vanonder allemaal lam legt , maar daar dient het voor , ook niet autorijden , ik ben sinds 28 february 2012 en mei 2013 6 keer van Bretagne -- frankrijk ( waar ik woon ) naar antwerpen gereden ( 800 km heen en terug ook nog dus samen 1.600 km + nog zowat 500 km in belgie dus op 2 weken toch meer dan 2.000 km ) en heb niks nadelig ondervonden wat betreft auto rijden en androcur 50 mg .
Dit is mijn verhaal over androcur , maar ik lees toch heel wat mensen die er erge last van hebben , en ja , waar rook is , is vuur , zegt men altijd , dus , denk ik ,dat het nemen van androcur een beetje een gok is , de ene kan er erg goed tegen en de andere krijgt er erg veel last van , maar dat kan zowat met elk medisch produkt gezegd worden zelfs van een aspirientje
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Fay »

Raisa schreef:
jacqueline schreef:Helaas weten we allemaal dat je van het vu niks anders krijgt....ze blijven je die rotzooi door je strot heen douwen of je er tegen kan of niet.
Dat tij lijkt te keren nu er transen zijn die bij de VU zijn overgestapt van androcur naar spiro. Het gaat niet zonder slag of stoot, maar het kan wel.
Graag gedaan , 4 a 5 maanden voor moeten vechten/pionieren

Fay
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door LisaM »

Daniéla schreef:Gelukkig gaat het vaker wel goed dan niet Davina, trek het je dus niet te veel aan. Een middelgrote minderheid kreeg/krijgt te maken met ernstige bijwerkingen maar die werden in Nederland door het VUmc lang niet serieus genomen. Het schijnt dat ze dat nu wel doen omdat ze door de vele klachten die ze kregen het niet meer konden negeren. Het zal wel nog even duren voordat ze vol overgave hun ongelijk zullen toegeven maar er schijnt een beginnetje gemaakt te zijn.

x'jes en liefs
Daniéla
Bij mij knalde de prolactines omhoog, een verdrievoudiging. Rode vlag, want ik zou niet de eerste zijn die van andro een hypofyse tumor zou krijgen. Bepaalde tumoren zijn namelijk andro gevoelig, met andere woorden andro is een soort voedingsstof voor dit type tumor.
Dus hup de mri scanner in, uitslag: negatief. Pfffffffffffff
Andro = Gif...
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Heftige bijwerkingen Androcur

Bericht door Ilse »

Fay schreef:
Raisa schreef:
jacqueline schreef:Helaas weten we allemaal dat je van het vu niks anders krijgt....ze blijven je die rotzooi door je strot heen douwen of je er tegen kan of niet.
Dat tij lijkt te keren nu er transen zijn die bij de VU zijn overgestapt van androcur naar spiro. Het gaat niet zonder slag of stoot, maar het kan wel.
Graag gedaan , 4 a 5 maanden voor moeten vechten/pionieren

Fay
Hoi Fay,

Echt, mag je eindelijk overstappen op spiro?
Geweldig nieuws dus!!!

groetjes,
Karyn
Groetjes,
Ilse