Zelf medicatie

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zelf medicatie

Bericht door Anon20180501 »

Vanwege het Trombosegevaar Janice, embolieën kunnen daar het gevolg van zijn.
Mijn Endo adviseerde mij oa te letten op zwellingen, die kunnen wijzen op trombose.

Ik heb overigens een 'onafhankelijke' Endo gevonden die wel bereid was/is om te begeleiden.
Zij heeft wel eerst contact gezocht met een Endo van het Hagaziekenhuis voordat ze me hielp.

x'jes en liefs
Daniéla
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Zelf medicatie

Bericht door Anne1957 »

Ook in het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein zit een endo die wel weldegelijk met transgenders werkt, inclusief de nodige medicatie. Je hebt wel een verwijzing van de huisarts nodig natuurlijk

groetjes,

Anne-Marije
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Ik heb die endo al aangeschreven en die verwees me door naar het VU misschien kan mijn huisarts contact met hun opnemen ? zal het in het komende gesprek wel even vragen. Hoe heet die endocrinoloog ?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Daniéla schreef:Vanwege het Trombosegevaar Janice, embolieën kunnen daar het gevolg van zijn.
Mijn Endo adviseerde mij oa te letten op zwellingen, die kunnen wijzen op trombose.

Ik heb overigens een 'onafhankelijke' Endo gevonden die wel bereid was/is om te begeleiden.
Zij heeft wel eerst contact gezocht met een Endo van het Hagaziekenhuis voordat ze me hielp.

x'jes en liefs
Daniéla
Ah oke Daniéla zoiets dacht ik al er is zoveel informatie en soms is het zo ingewikkeld dat het me af en toe wel even de pet te boven gaat. Kans op of kenmerken van trombose en/of embolieën komen niet naar voren uit een algeheel bloedonderzoek via een huisarts?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zelf medicatie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Janice

Ik zou het niet weten of je dat kan opsporen dmv bloedonderzoek.. :? sorry.
Wellicht weten anderen daar meer over...

x'jes en liefs
Daniéla
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Zelf medicatie

Bericht door MarloesIsWeg »

je kunt er geloof ik wel op testen. Trombosepatiënten worden regelmatig getest op de stollingssnelheid van hun bloed. Maar ik heb ook eens gehoord dat het weinig uitmaakt, een trombose kan snel ontstaan, in een uur. Voor die tijd kan zo'n test prima lijken.
Om het te voorkomen moet je volgens mij ervoor zorgen dat je genoeg beweegt, dat je niet stijf bent. Verder blijft het toch een kwestie van (genetische) gevoeligheid en toch ook een risico nemen.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Zelf medicatie

Bericht door YS62 »

Ik heb cijfers gekregen van m'n huisarts van de niveaus van bio vrouwen mbt de hormoonwaarden en dan schrik je je rot als je dat vergelijkt met de onze (in ieder geval mijn gegevens).

De verhoudingen bij bio vrouwen zijn veel hoger dan is de vraag waarom die nooit een blokker krijgen toegediend om het risico op trombose te verminderen ...

Een hogere dosis zou zo veel beter zijn voor ons mn voor de vervrouwelijking wat ons leven zo veel eenvoudiger zou maken en dito alle problemen een stuk zou verminderen

Over het aantal zelfmoorden wil ik nog niet eens beginnen

Als je dan vervolgens weet dat er door de lage niveau's mensen d'r toevlucht gaan zoeken in borst vergrotingen en facial correcties en wat al niet meer dan ga je toch bedenkingen krijgen vanwege dat rigide hormoon beleid die de VIU hanteert en waar alle endo's zich achter verschuilen wat weer begrijpelijk is gezien de aansprakelijkheid.

Het wordt eens tijd dat er een instantie komt die dat verhaal ook eens de buitenwereld in gaat brengen en/of dat als 'we' in de media komen dat dat verhaal ook eens verteld gaat worden want wijzingen komen veelal van onderuit.
Plaats reactie