Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling nummer 8 ook weer gehad, vraag me af hoe lang het nog duurt voor die rotbaard ooit voorgoed weg is.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Ik heb de 5de volgende week, gaat nog paar jaar duren helaas...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Naidje
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2014, 11:08
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Naidje »

Ik heb inmiddels besloten over te stappen van IPL op laser. Heeft iemand ervaring met de Soprano ICE?
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Soprano schijnt een generatie nieuwer te zijn dan bijvoorbeeld Lightsheer. Ik ben tevreden, hoewel met mijn grotendeels grijze baard ik waarschijnlijk nog wel 5x laser nodig heb (heb er al 5 gehad) en een 100-200x elektrische epilatie,
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Ik ben er nu na 7 keer gecombineerde behandeling (eerst Quantum IPL, daarna Lightsheer laser) bijna vanaf. Ik heb nog een paar vlekken met donkere haren over wat het rare bijverschijnsel heeft dat ik voor mijn gevoel nu echt niet meer zonder dekkende foundation de deur uit kan. En het wordt weer zo warm de komende dagen...

Wat dan nog rest is wat er inmiddels grijswit is geworden. Geen idee wat dat nog op gaat leveren...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling 9 achter de rug met een nieuw apparaat.
Ouch!
Gebruikersavatar
Naidje
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2014, 11:08
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Naidje »

Gisteren m'n 5e behandeling gehad. Deze keer met een Soprano laser in plaats van IPL. Sinds ik wegens afstudeerdrukte mijn vorige afspraak af heb moeten zeggen was m'n baard weer helemaal teruggekomen. Wel een opluchting dus dat ik er nu eindelijk weer een behandeling heb gehad.
Ze hebben de Soprano ICE (http://www.almalasers.com/ice) gebruikt, die blijkbaar op een andere manier werkt dan de meeste lasers. Er wordt constant met het handvat over de huid bewogen, net zoals bij de Soprano SHR als ik het goed begrijp. Het deed een stuk minder pijn dan ik gewend was van IPL. Naderhand had ik ook minder last van een branderig gevoel en rode huid. Maar of het effectief genoeg is zal ik af moeten wachten. Ik ben nu iig wel een stuk goedkoper uit omdat ik gebruik maak van Groupon korting. Nu hopen dat ik z.s.m. groen licht krijg van de VU zodat het vergoed kan krijgen...
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling nr 10 achter de rug. De machtiging die ik had waren voor maar 10 stuks, hopelijk krijg ik er meer vergoed want ik ben nog zeker niet klaar na 10..
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

intrans schreef:Behandeling nr 10 achter de rug. De machtiging die ik had waren voor maar 10 stuks, hopelijk krijg ik er meer vergoed want ik ben nog zeker niet klaar na 10..
Moet je dit dan via jou huidtherapeut aanvragen bij jou verzekering of weet jij al hoe je dit moet aanpakken?

Bij de machtiging van mijn verzekering stond een bedrag genoemd, maar ik weet nu ook al zeker dat dat niet voldoende is.

Is het niet zo dat jou verzekering gewoon moet vergoeden uit de basisverzekering wat ook maar noodzakelijk is?
maar ja ik weet de juiste weg ook nog niet, maar ik zal het binnenkort wel moeten uitzoeken.

Groetjes karyn
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Ik heb tegen mijn verzekering gezegd dat ik groen licht van de PIG had en daarop hebben ze 10 behandleingen toegezegd, geen budget. Met de 10e behandeling kijkt bij mij de dermatoloog mee als het goed is en schrijft zij een brief voor de verzekering met een schatting van wat er nog nodig is. Ik ben benieuwd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]