Definitief ontharen IPL

Gebruikersavatar
Erica U
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2014, 16:39
Gender: Vrouw
Locatie: Hilversum

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Erica U »

gelukkig zijn de haren op mijn bovenlip nog het donkerste dus dat zou met laser wel kunnen. ik vind denk ik in de hals erg pijnlijke plek. Kan misschien wel emlacreme vragen bij de huisarts werkt met de dermaroller (tegen rimpels) bij mij ook heel goed.
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door doll89 »

soort van IPL vond ik vreselijk, deed me heel veel pijn en had weinig effect op mijn lichte haartjes.

electrisch epileren vind ik prima te doen en had ik effect mee! haartjes die IPL niet weghaalde kon hiermee wel weg worden gehaald.

nu hebben ze gelukkig de allernieuwste LASER en dit doet veel minder pijn dan IPL en gaat sneller dan electrisch, dus hopelijk ben ik er over een tijdje vanaf, heb nu 4x laser gehad. en had in totaal al iets van 10 keer IPL gehad ofzo en 6x electrisch. maar het gaat nu de goede kant op, heb gewoon hele lichte haartjes.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Veronica »

Je zegt dat je lichte haartjes hebt en je kon alsnog laseren?

Ik heb erg lichte beharing en moet wel elektrische epilatie doen maar ik wist niet dat laseren ook dan mogelijk is (wordt gezegd van niet).
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door doll89 »

het is de rolls royce onder het laseren ofzo zeggen ze daar en ze kunnen het helemaal instellen ook voor lichte haartjes. ze zijn nou ook weer niet SUPER licht.
ik probeer in ieder geval nu zoveel mogelijk weg te laseren en wat echt niet weg gaat laat ik dan nog epileren.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Anon20190209 »

Blonde, lichte haren zijn met laser en ipl niet definitief te verwijderen. Dit wordt door veel praktijken en klinieken wel beweerd. Maar in de pratijk blijkt dit helemaal niet zo te zijn, hier is ook veel over terug te vinden op het internet. Het is zelf zo dat de kans bestaat dat de lichte haren en ook donsharen veel dikker en donkerder terug komen. Dit komt dat door de warmte juist de haarzak wordt geactiveerd om de haar dikker en donkerder te laten terug groeien. Dus laat je goed informeren en niet laat overhalen door broodje aap verhalen om zo alleen maar de kas te spekken.

Heb zelf na 16 jaar geleden ipl en laserhandelingen hier donshaar aan overgehouden, dus lichte en dunne haartjes hier is met laser of ipl niets meer aan te doen. Enige wat overblijft is electrische epilatie wat ook weer nadelen heeft. In mijn situatie heb ik me er bij neergelegd en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat wat donshaar helemaal niet zo erg is. Veel biovrouwen uit zuid europa waar mijn moeder ook vandaan komt hebben vaak veel meer overbeharing, dus mag eigenlijk niet klagen...

Groetjes Cher
Laatst gewijzigd door Anon20190209 op 22 aug 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Eveliene »

Zoals Cher zegt. blonde lichte haren zijn niet te verwijderen. Elke huid therapeut zit met smart te wachten op een laser die dat wel kan maar die zal waarschijnlijk nooit komen omdat haar met minimaal tot geen pigment de warmte niet aan de wortel kan afgeven. Ontharen door middel van geluid is ook zoiets wat nog steeds niet bewezen is als werkzaam zijnde.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Veronica »

In dat geval is elektrische epilatie dus nog steeds het beste, niet dat het wat uitmaakt, ik wil alleen bewezen methodes voor mijn type beharing.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door Ilse »

Ook volgens mijn huidtherapeut zijn helaas de lichte haren nog steeds niet te verwijderen met een laser of IPL en ook zij vertellen mij regelmatig dat hier nog steeds niets voor uitgevonden is, behalve elektrisch epileren.
mocht er wel een dergelijk apparaat worden uitgevonden, dan schaften zij hem graag aan.

I.v.m de zomer en dat ik snel verkleur in het gezicht nu helaas even niet laseren i.vm. kans op pigmentvlekken, maar gelukkig wel wekelijks elektrisch epileren om al zoveel mogelijk blonde en grijze haren te vermoorden en dat zijn er nog zo verrekte veel, zucht.....

elektrisch epileren vind ik persoonlijk veel beter te doen doen IPL, maar als ze met elektrisch epileren in de buurt van mijn lippen komen, ja dan wordt het best pijnlijk. De rest is goed te doen.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Definitief ontharen IPL

Bericht door diederique »

doll89 schreef:het is de rolls royce onder het laseren ofzo zeggen ze daar en ze kunnen het helemaal instellen ook voor lichte haartjes. ze zijn nou ook weer niet SUPER licht.
ik probeer in ieder geval nu zoveel mogelijk weg te laseren en wat echt niet weg gaat laat ik dan nog epileren.
Rolls Royce, hoe heet de laser echt? Light Sheer of is het een Palomar Vectus? of nog naders?
Beiden kunnen zoals hier boven staat inderdaad geen blonde/grijze/lichte haartjes aan.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)