Nieuwe chat! Zie dit topic.

aanmelden vumc

liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

aanmelden vumc

Bericht door liske93 »

hey lieven mensen,

ik zit met een paar probleempjes, ik heb vandaag met me pber(persoonlijke begeleister) phygiater en de pillen arts van het ggz waar ik zit met begeleid wonen gesprek gehard over mijn probleem. en voor me aan te melden bij het vumc, dit gesprek ging echt heel moeilijk en ik kreeg zelf min of meer geen woord uit me mond.
ik was gewoon echt heer erg nerveus. mij is eigenlijk het belangerijkste wel duidelijk. maar toch heb ik nog een paar vraagjes,
mijn vraagjes zij:

moet ik me zelf bij vumc aanmelden of moet de phygiater het doen?
is er misschien iets dat me kan helpen om van de nerveuse gedoe af te komen zo dat ik zelf ook dinge kan zeggen??
en als ik op gesprekken kan komen voor de diagnose, hoe gaat dat gezien ik in gelderland woon?
en is het raar om nu al me zelf meer als meisje te kleden dan als jongen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

groetjes lis
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: aanmelden vumc

Bericht door Yarrmor »

Voor zo ver ik je vragen kan beantwoorden:

- Ik heb zelf de stap genomen om mij aan te melden. Dus zelf kan, weet niet of het via een psychiater ook kan.
- Ik ben zelf ook erg nerveus, vaak helpt het bij mij als het gesprek al redelijk rolt. Vraag of de persoon tegenover jouw in het begin het gesprek op gang kan brengen. Die vraagt, jij antwoordt. En naarmate het gesprek vordert merk ik dat ik zelf het gesprek in handen neem.
- Met OV. Of anders. Ik kom helemaal uit grens N-Brabant en Limburg. Voor zover houden ze er geen rekening mee en doen ze er ook niet moeilijk over.
- Dit is heel persoonlijks.
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

Re: aanmelden vumc

Bericht door liske93 »

hey yarmor,

dankje wel,
ik ga het gewoon proberen als ik weer gesprek heb op het op die manier te doen hoe jij het zij.
over het reizen zit ik namelijk er mee dat ik dus 2 uur minimaal onderweg ben dat ze daar een beetje rekening mee houden dat je niet bijvoorbeeld om 9 uur 's morgens daar moet zijn.

bedankt voor de informatie

groetjes lis
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: aanmelden vumc

Bericht door Amy »

Je hebt uiteindelijk wel een verwijsbrief nodig anders vergoed je verzekering niets. Ik weet niet wie die allemaal kunnen afgeven maar ik had er een van mijn huisarts gekregen.
Mij werd dit pas later gevraagd en uitgelegd omdat ik niet wist wat het was en ik ben er toen dus nog achteraan gegaan. Om je de moeite en stress te besparen kun je dit beter meteen regelen denk ik zo. :P
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: aanmelden vumc

Bericht door diederique »

Liske,

Bij het maken van de afspraak, eerst voor het intakegesprek!, heb je veel invloed. Je kunt gewoon vragen om een afspraak om 10 of 11 in de ochtend, of in de loop van de middag.
Ik denk dat iedereen altijd wel wat nerveus in voor de gesprekken. Het is niet niets wat je te vertellen hebt. Als het gesprek eenmaal loopt zal dat nerveuze wel wat af nemen. Geef bij de psycholoog gewoon aan dat je wat nerveus bent over het gesprek. Zij helpen je er wel mee in het begin.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)