Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaring/tips gezichtsontharing?

Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Dan mag je denk ik wel opletten tegen de tijd dat je met elektrisch epileren begint als jij dat ook nodig hebt, want dan gaat het snel met het aantal behandelingen hoor. Niet zozeer met de kosten, want die zijn veel lager.

Ik ga nu elke week, dus ja, dan ben je zo door je 10 behandelingen heen.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Nee, elektrisch epileren rekenen ze geloof ik eerder in uren als dat in de toestemmingsfase terecht komt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Nee, elektrisch epileren rekenen ze geloof ik eerder in uren als dat in de toestemmingsfase terecht komt...
Mijn 10de behandeling is in februari volgend jaar, ik denk dat tegen die tijd mijn verzekeraar de extra behandelingen wel goedkeurt om te vergoeden.

We zullen het zien :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Heb een goedkeuring voor 10 behandelingen. Evt met nog 10 aanvullende. Behandelingen. Wat daarna gebeurt is voor mij op dit moment een raadsel. Maar ja dat is nog ver weg zie ik tegen die tijd wel.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

ik ben 2 jaar geleden reeds begonnen met ipl en daarna nog laser.
momenteel alleen nog lichte haren.
dus elek epilatie.
mijn huidtherapeute heeft hiervoor een begroting moeten maken voor de zorgverzekering.
dat bedrag was over de 3000 euro.
heb nu 2 machtigingen voor in totaal 1500 euro.
als deze verbruikt zijn komt het 2e gedeelte aan bod.

ben dus nog wel ff bezig :?
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

ik heb nog wat aanvullende info gevonden op de site van de Patiëntenorganisatie Transvisie, zie onderstaande link:

http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... #ontharing

wel raar hoor dat jullie het allemaal over die 10 behandelingen hebben en dat ook in het advies van CVZ staat, want in mijn machtiging wordt een bedrag genoemd van 1750.

ik zal vandaag of morgen wel even kijken hoeveel kosten ik al verbruikt heb, want dan kan ik tijdig de dermatoloog van het VUMC in schakelen, want dat zal ongetwijfeld noodzakelijk zijn.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Klopt dat bedrag wordt ook genoemd in mijn machtiging maar er staat bij dat zijn 10 behandelingen.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Engel schreef:Klopt dat bedrag wordt ook genoemd in mijn machtiging maar er staat bij dat zijn 10 behandelingen.
bij mij alleen bedrag.

Ik heb al even contact gehad met het VUMC en moet ivm vakantie volgende week even terugbellen, waarschijnlijk voor het maken van een afspraak met de dermatoloog.

Ik schat zo in dat ik anders al in oktober al aan dit bedrag zit, maar er zijn nog veel te veel haartjes te vermoorden(donker en licht) en ik toch graag verder wil, dus vandaar even contact met de VUMC.
(ik hoop nog op tijd :shock: )
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180730 »

volgens mij kun je vergeten dat je binnen 10 of 20x klaar bent.. dan praat ik al niet over grijze of blonde gezichtshaartjes
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Eveliene »

Na het indienen van een voorlopige raming van de kosten door onze huid therapeut in Heerhugowaard kreeg ik een budget van 1500 toegewezen voor een behandeling met lightsheer. Nu 5 sessies a 100 euro per sessie verder ben ik mijn donkere haar gelukkig kwijt. Het probleem bij mij is dat ik nu elektrische epilatie nodig heb voor de witte haartjes en dat ik daarvoor geen gebruik mag maken van het eerder toegezegde budget restant. Nu moet ik na mijn groen licht verklaring op bezoek bij een dermatoloog die moet aangeven hoeveel budget daar voor nodig is en dan kan ik met die verklaring eindelijk verder.