Hormoondosis

intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Hormoondosis

Bericht door intrans »

Voor de mensen die al een tijdje aan HRT zitten:
- Hoe hoog is de dosis die jij voorgeschreven krijgt en wat voor soort hormonen?
- Welke hormoonspiegels heb je?
- Wanneer merkte je de meeste veranderingen?

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen,

M.v.gr,

Intrans.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Hormoondosis

Bericht door Alice »

Je zou eens dit draadje kunnen lezen,
http://t-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=1810" target="_blank
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hormoondosis

Bericht door diederique »

In vervolg op het "draadje":

De bloedwaardes dec 2013 (VU) (na 3,5 jaar Androcur/Systen100 of Progynova 2x2mg)
LH <0,10 dec 2012 niet gemeten, Ziekenhuis Dordt
Prolactine 0.28 0,43
Estradiol 183 dec 2012 niet gemeten
Testosteron <0,5 <0,7
TSH 2,3 1,6
Ik heb er geen eenheden bijgezet om dat ik er vanuit ga dat je ze met je eigen ook VU waarden vergelijkt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Hormoondosis

Bericht door YS62 »

http://www.keepstudy.org/news/pr_100312_a.cfm" target="_blank

NEWS RELEASE

October 3, 2012

Contacts: Violet Tsagkas; cell: 917/362-2262
Suzanne Turner; cell: 202/744-9161; Office line: 202.466.9633

Hormone Therapy Has Many Favorable Effects in Newly Menopausal Women: Initial Findings of the Kronos Early Estrogen Prevention Study (KEEPS)

PHOENIX, (October 3, 2012) - Estrogen /progesterone treatment started soon after menopause appears safe and relieves many of the symptoms menopausal women face as well as improving mood and markers of cardiovascular risk, according to a multicenter randomized study presented at the North American Menopause Society (NAMS) Annual Meeting in Orlando, Florida.

The Kronos Early Estrogen Prevention Study (KEEPS) was a four-year randomized, double-blinded, placebo-controlled clinical trial of low-dose oral or transdermal (skin patch) estrogen and cyclic monthly progesterone in healthy women aged 42-58 (mean age, 52) who were within three years after menopause at randomization. 727 women were randomized into the following three arms, along with cyclical micronized progesterone (Prometrium®):

Oral conjugated equine estrogens (o-CEE) given as Premarin®, 0.45 mg/day (a lower dose than the 0.625 mg/d used in the Women's Health Initiative [WHI])
Transdermal Estradiol (t-E2) given by Climara® patch, 50 µg/day
Placebo
Measurements showed that:

Neither o-CEE nor t-E2 significantly affected systolic or diastolic blood pressure, in contrast to the higher dose of CEE in the Women's Health Initiative (WHI), which increased blood pressure levels.
Oral CEE, but not t-E2, was associated with an increase in HDL ("good") cholesterol. The o-CEE group had a decrease in LDL ("bad") cholesterol, but also an increase in triglyceride levels (a lipid fraction that is of uncertain significance as an independent risk factor). t-E2 had neutral effects on these biomarkers.
Transdermal E2 appeared to improve insulin sensitivity (lower insulin resistance) calculated from glucose and insulin levels as "HOMA-IR."
During 48 months of treatment with either type of hormone therapy (HT) vs placebo, there were no apparent effects, either beneficial or deleterious, on atherosclerosis progression assessed by carotid ultrasound and a non-significant trend toward less accumulation of coronary artery calcium (CAC). We conclude that hormone treatment at the doses employed and in this healthy, recently menopausal population neither significantly reduced nor accelerated progression of atherosclerosis as measured by arterial imaging.
Improvements in hot flashes, night sweats, mood, sexual function, and bone density were observed with HT vs placebo.
No significant differences in adverse events (breast cancer, endometrial cancer, myocardial infarction, TIA, stroke, or venous thromboembolic disease) were found among groups. However, the absolute numbers of such events were extremely small in all three treatment groups, making definitive conclusions impossible.
Conclusions: KEEPS found many favorable effects of HT in newly menopausal women. The results provide reassurance for women who are recently menopausal and taking HT for short-term treatment of menopausal symptoms. KEEPS also highlights the need for individualized decision making about hormone therapy, given that o-CEE and t-E2 may have different profiles of effects and different women have different symptom profiles and priorities for treatment. Additional research on HT in newly menopausal women, including differences in effects according to route of delivery, dose, and formulation of hormone therapy, is needed.

About Funding
The core KEEPS was funded by the Phoenix-based Kronos Longevity Research Institute which is supported by the not-for-profit Aurora Foundation and carried out at nine U.S. academic medical centers (see appendix). The Cognitive and Affective Study is National Institutes of Health funded ancillary study of KEEPS that was coordinated by investigators based at the University of Wisconsin in Madison, WI.

About KLRI
KLRI is a not-for-profit 501(c)(3) organization that conducts state-of-the-art clinical translational research on the prevention of age-related diseases and ways to increase longevity. Translational research is the critical link between findings from the basic research laboratory and corresponding improvements in clinical care. For more information on KEEPS, visit http://www.keepstudy.org" target="_blank or call 1(866) 878-1221.

The nine KEEPS study centers

Kronos Longevity Research Institute (the Sponsor) (Dr. Mitch Harman, PI)
Albert Einstein College of Medicine/Montefiore Medical Center (New York City; Drs. Nanette Santoro and Genevieve Neal-Perry, PIs)
Columbia University College of Physicians and Surgeons (New York City, Dr. Rogerio Lobo, PI)
Harvard Medical School/Brigham and Women's Hospital (Boston, Dr. JoAnn Manson, PI)
Mayo Clinic College of Medicine (Rochester, MN, Dr. Virginia, Miller, PI)
University of California, San Francisco/Center for Reproductive Health (Dr. Marcelle Cedars, PI)
University of Utah School of Medicine (Salt Lake City, Drs. Eliot Brinton and Paul Hopkins, PIs)
University of Washington School of Medicine (Seattle, Dr. George Merriam, PI)
Yale University School of Medicine (New Haven, CT, Dr. Hugh Taylor, PI)
Evaluation of arterial imaging was coordinated by

Atherosclerosis Research Unit, Keck School of Medicine of USC (CIMT, Dr. Howard Hodis)
St. Johns Cardiovascular Research Center and the UCLA School of Medicine (CAC, Dr. Matthew Budoff)
Statistical Analysis

University of California, San Francisco (Dr. Dennis Black)
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hormoondosis

Bericht door diederique »

Zo wordt er in de "buitenwereld" overgedacht.

https://www.endocrine.org/~/media/endos ... ersons.pdf" target="_blank
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Hormoondosis

Bericht door doll89 »

Ik heb estradiol pleister 50 mg ..
Altijd hele goede waardes oestrogeen, alleen de laatste 3 maanden een beetje omhoog geschoten.
Ik zat volgens de dokter dagelijks op de hormoonwaardes die een geboren vrouw heeft tijdens haar eisprong/ongesteldheid. Super hoog dus, vandaar beetje pijnlijke borsten etc.
Mijn lichaam neemt het heel goed en snel op volgens haar.
Als ik meer last krijg moet/mag ik de pleister van 50mg door midden knippen :S
bestaat er geen pleister van 25mg? Niet dat ik het wil. Wil gewoon 50 houden!
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Hormoondosis

Bericht door Anon20190209 »

Estradiol pleisters van 25 ug / 24 uur zijn niet meer op de markt. PCH en Systen zijn er vanaf 50 ug / 24 uur. Weet natuurlijk niet wat jouw estradiolwaardes zijn op dit moment. De waarde die worden gemeten zijn in nmol of pmol. Een te hoog estradiol waarde kan net zoveel bijwerkingen met zich mee brengen als een te laag estradiol waarde. Vind het zelf dan ook wel vreemd dat er nu geen actie wordt ondernomen en dat er wordt gezegd dat als je teveel last krijgt aan de bel moet trekken en moet gaan halveren door te gaan knippen..... is dit een ervaren endocrinoloog van het VU of elders....? Plak je 1 pleisters van 50 per keer of meerdere en hoeveel per week?

Groetjes Cher
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Hormoondosis

Bericht door doll89 »

Cher schreef:Estradiol pleisters van 25 ug / 24 uur zijn niet meer op de markt. PCH en Systen zijn er vanaf 50 ug / 24 uur. Weet natuurlijk niet wat jouw estradiolwaardes zijn op dit moment. De waarde die worden gemeten zijn in nmol of pmol. Een te hoog estradiol waarde kan net zoveel bijwerkingen met zich mee brengen als een te laag estradiol waarde. Vind het zelf dan ook wel vreemd dat er nu geen actie wordt ondernomen en dat er wordt gezegd dat als je teveel last krijgt aan de bel moet trekken en moet gaan halveren door te gaan knippen..... is dit een ervaren endocrinoloog van het VU of elders....? Plak je 1 pleisters van 50 per keer of meerdere en hoeveel per week?

Groetjes Cher
Ik plak 2x per week een pleister van 50mg. Maar mijn waardes waren nooit te hoog,, alleen kreeg in augustus last van pijn aan tepel. Dus bloedgeprikt en waardes waren zo hoog als bij eisprong biovrouw.
Er was gelukkig niks aan de hand met hypofyse etc. Maar ik ben nu gestopt met pleister (4 weken) omdat ik geopereerd word begin oktober. Dus ik begin na de operatie weer met pleister en dan worden mijn waardes meteen weer gecontroleerd.

Die vrouw die dat zij was trouwens een vervanger,, de endricinoloog is met vakantie dus iemand die haar soms helpt belde mij over de bloeduitslag en zij dat van doorknippen etc haha.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Hormoondosis

Bericht door Shana »

doll89 schreef:
Cher schreef:Die vrouw die dat zij was trouwens een vervanger,, de endricinoloog is met vakantie dus iemand die haar soms helpt belde mij over de bloeduitslag en zij dat van doorknippen etc haha.
Klinkt echt heel professioneel...
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Hormoondosis

Bericht door Anon20190209 »

doll89 schreef:
Cher schreef:Estradiol pleisters van 25 ug / 24 uur zijn niet meer op de markt. PCH en Systen zijn er vanaf 50 ug / 24 uur. Weet natuurlijk niet wat jouw estradiolwaardes zijn op dit moment. De waarde die worden gemeten zijn in nmol of pmol. Een te hoog estradiol waarde kan net zoveel bijwerkingen met zich mee brengen als een te laag estradiol waarde. Vind het zelf dan ook wel vreemd dat er nu geen actie wordt ondernomen en dat er wordt gezegd dat als je teveel last krijgt aan de bel moet trekken en moet gaan halveren door te gaan knippen..... is dit een ervaren endocrinoloog van het VU of elders....? Plak je 1 pleisters van 50 per keer of meerdere en hoeveel per week?

Groetjes Cher
Ik plak 2x per week een pleister van 50mg. Maar mijn waardes waren nooit te hoog,, alleen kreeg in augustus last van pijn aan tepel. Dus bloedgeprikt en waardes waren zo hoog als bij eisprong biovrouw.
Er was gelukkig niks aan de hand met hypofyse etc. Maar ik ben nu gestopt met pleister (4 weken) omdat ik geopereerd word begin oktober. Dus ik begin na de operatie weer met pleister en dan worden mijn waardes meteen weer gecontroleerd.

Die vrouw die dat zij was trouwens een vervanger,, de endricinoloog is met vakantie dus iemand die haar soms helpt belde mij over de bloeduitslag en zij dat van doorknippen etc haha.
Bloedonderzoek wil ook nog wel eens niet goed gaan, zou natuurlijk niet moeten kunnen maar is mij namelijk wel eens overkomen. Waardes waren torenhoog, daarna gelijk nieuw bloedonderzoek en toen waren de waardes prima zelfde als altijd.

Wens je veel succes en sterkte toe voor je operatie ;)
Plaats reactie