HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door Anon20190209 »

Mijn libido is opzich oké maar moet er dan wel voor in de "mood" zijn....
Door het voorspel ect is mijn libido prima en werkt ook alles zoals het moet zijn ;)

Om je estradiol waarde te verhogen zou je als je progynova slikt de pillen onder je tong kunnen laten smelten in plaats van gewoon door slikken. Estradiol wordt dan rechtstreeks door de slijmvliezen opgenomen in je bloed ipv dat het eerst de lever passeert. Dit resulteert in hogere estradiolwaardes zonder dat je meer hoeft te slikken. Dit wordt in Amerika heel veel gedaan.
Heb het in het verleden ook getest en waardes waren bijna 4x zo hoog!

Dr. Van Trotsenburgh vind ik zelf ook echt 3x keer niets.....

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag ;)

Groetjes Cher.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door athena1978 »

Het is inderdaad zo dat er meer voor kost dan alleen testosteron, maar voor een gezonde seksleven heeft iedereen een kleine dosis nodig. Ik zou al blij zijn met zin in seks. Jaren geleden dronk ik mezelf klem en ja dan had ik wel zin en was ongeremd maar met de jaren heeft alcohol dat effect niet meer en tegenwoordig drink ik ook bijna niet meer omdat ik er niet meer tegen kan zoals vroeger en het me zo uit balans brengt (depressie de volgende dag) en ik totaal mijn grenzen niet meer ken en dat dus ook niet meer wil.

Orgasmes zijn er dus ruim 12 jaar niet meer dus ja daar valt opzicht blijkbaar wel mee te leven.
Het is voornamelijk dat ik een vaste relatie heb en samenwoon en me schuldig voel dat ik als ik naar bed ga mezelf het liefst zo snel mogelijk wil omdraaien en wil gaan slapen.
Hij is begripvol en weet hoe het zit maar dat neemt niet weg dat ik seks ook bij een relatie vind horen en hem gewoon te kort doe. Ik zou het vreselijk vinden als hij het ergens anders zou gaan zoeken maar ik kan me er bijna niet toe zetten om seks te hebben.
Dus ik sta wel open om alles te proberen, maar weet niet meer waar ik het moet zoeken.Dus hoor ik graag over alternatieven
Hoe is de verkrijgbaarheid van micronized progesteron hier in Nederland? want ik heb een huisarts die me alles voorschrijft waar ik om vraag.
Ook al heb ik de afgelopen jaren (soms in korte tijd achter elkaar veel klappen moeten verwerken) verwijt ik dit allemaal aan de srs omdat a-seksualiteit/frigide niet in mijn woordenboek voorkwam vroeger en is het daarom ook moeilijk om helemaal tevreden en blij te zijn met mezelf en de srs. Ik moet al zoveel accepteren en er maar mee leren om te gaan.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door YS62 »

Heeft iemand hier ook ervaring met de progesteron van Dr.Lee
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door athena1978 »

YS62 schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met de progesteron van Dr.Lee
Aangezien ik niks te verliezen heb ben ik begonnen met het smeren van natuurlijke progesteron crème.
Na veel lezen online over deze crème van Dr lee en over andere natuurlijke progesteron crème kwam ik zowel mensen die dachten er baat bij te hebben en mensen die het een miskoop vonden en besloot om toch maar een potje te kopen om het te proberen je zou er drie maanden mee kunnen doen.
het koste in totaal met verzending iets van 22 euro en werd verzonden vanuit
Engeland. Besteld en betaald met paypal op 10-09 en dus precies een week erna ontvangen op 17-09.
Ik kan er nog niet zo veel over melden maar wie weet over enkele weken.

http://www.wellsprings-health.com/pages ... one-cream/

DR Lee
1 Tube = 56 gr. / 2% progesteron € 39,00 met verzendkosten
Ingredients: 960 mg USP Natural Progesteron extracted from Wild Yam in a 2 ounce Base of: Deionized Water, Caprylic/Capric Triglycerides, Polyacrylamide/C13-14, Isoparaffin/Laureth 7, Aloe Vera Gel, SD Alcohol, Grapefruit Seed Extract, Vitamin E Acetate

Serenity
Each 60g (2.1oz) jar of Serenity contains 1,260mg of bioidentical USP Pharmaceutical grade Natural Progesterone extracted from plant saponins.Deionized Water, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Progesterone, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Sorbic Acid, Cetyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Isopropyl Myristate, Stearic Acid, Sodium, Hyaluronate, Sodium PCA, Methyl Glucose Sesquistearate, Aminomethyl Propanol, Carbomer, Tocopheryl Acetate, Grapefruit Seed Extract, PEG-20 Methyl Glucose Sesquistearate, Xanthan Gum
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door YS62 »

Athena1978,

Ik ben benieuwd hoe je naar mate de tijd vordert je eea gaat merken

Na veel lezen heb ik wel de keuze gemaakt op de crème van Dr.Lee en juist niet de alternatieven

Hier meer info en een informatieve pdf over de crème van Dr.Lee.
http://www.johnleemd.com/store/resource ... erone.html" target="_blank
http://www.progesterall.com/index.html" target="_blank
http://www.npis.info/English-NPIS-Handbook-2010.pdf" target="_blank
http://www.npis.info" target="_blank

Na dit topic nog eens gelezen te hebben blijft het een onvoorstelbaar feit hoe de VU met dit onderwerp omgaat het lijkt wel of die gasten van een andere planeet zijn dit terwijl zo vele studies nog los van Dr.Lee de feiten gewoon aangeven hoezeer progesteron invloed heeft op het welzijn van vrouwen dus ook voor ons.

Ik kan niet anders concluderen dat ik blij ben dat het VU er is omdat ze ook mij op zich prima geholpen hebben en daar ben ik ze dankbaar voor, maar voor vele andere zaken zoals deze dank ik de lieve... op m'n knieën dat er internet is en dat velen mensen nu ook een stem krijgen via het internet en wij dus niet meer afhankelijk zijn van 'de' medici.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door diederique »

Hoe verhoudt de hoeveelheid Progesteron in de creme van Dr Lee zich tot de aanbevolen hoeveelheid in de WPATH/Endocriene Society guidelines?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door YS62 »

diederique schreef:Hoe verhoudt de hoeveelheid Progesteron in de creme van Dr Lee zich tot de aanbevolen hoeveelheid in de WPATH/Endocriene Society guidelines?
Ik behoor tot de oudere generatie dus effe uitleggen wat het laatste deel van je opmerking betekent.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door Shana »

JoannBigCastle schreef:
JoannBigCastle schreef: Ik ben het vaker tegengekomen op fora dat post-ops hun libido 'verliezen'. Ik heb hier een hele discussie over gehad met dr. Trotsenburg. Hij beweerde dus dat je als post-op HELEMAAL geen libido meer hebt, en dat hij wel een soort testosteron druppeltjes kon voorschrijven dat ik dan kon aanbrengen op mijn edele delen. Hij vertelde dit verhaal uit het niets, omdat ik nooit een probleem heb gehad met mijn libido, eigenlijk het tegenovergestelde. Ik zat altijd op het randje van nympho.
Toen ik hem vroeg of hij me iets kon voorschrijven dat m'n libido zou verhogen zei hij mij juist dat hij mij niet en een testosteroncreme en androcur kon voorschrijven, omdat dit nogal tegenstrijdig zou zijn. Hij heeft niks gezegd over druppeltjes. Die creme (die ik nooit voorgeschreven heb gekregen) had ik dagelijks moeten gebruiken en niet enkel vlak voordat ik in de mood wilde zijn.. Dat zei hij.

Dit is alweer een hele poos geleden en het was vrij kort na m'n srs. Androcur gebruik ik niet meer. Nu vraag ik me soms af of m'n libido eigenlijk wel zo laag is. Wat is laag en wat is hoog? M'n vriend en ik hebben normaal gesproken iedere dag seks en ik geloof niet dat ik er bij lig als een koelkast. Ik stribbel ook zelden tegen, lol. Klaarkomen door penetratie lukt me echter niet. Ik geniet wel, maar een orgasme krijg ik niet. Als ik wil klaarkomen dan is het het 'handigste' dat ik het gewoon met mezelf doe. Dan lukt het wel. Tijdens seks kan ik om de een of andere reden niet in die 'state of mind' komen die ik blijkbaar nodig heb om tot een orgasme te komen. It's all in the mind.. Dus naast de seks met m'n vriend pak ik elke week wel even een momentje voor mezelf :p Mijn orgasmes zijn post-op iets flauwer dan pre-op, maar toch ontlaadt het wel ofzo..

Ik blijf even meelezen want ik vind die natuurlijke progesteron wel interessant.

Ik vroeg me ook af tot welke leeftijd je Progynova kan blijven slikken. Weet iemand dit? Van die Systen pleisters kreeg ik ook uitslag en ik wil die ook niet meer gebruiken. Is er nog een alternatief voor mensen die beiden niet kunnen gebruiken?

Ik ben er ook zo eentje die liever niet meer naar de VU wil (..) en denk dus ook aan dr van Houten in het Haga Ziekenhuis. Zijn er veel post-ops die naar hem gaan? Hoe gaat dat bij hem met herhaalrecepten? Ik neem aan dat je niet voor een jaar medicijnen meekrijgt?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door Emma »

Ehm, nee. Maar wel voor een half jaar...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: HRT, VU en Verkrijgbaarheid Alternatieven

Bericht door diederique »

Het wordt een oud verhaalmaar kibido en gevoel hangen sterk samen me de gekozen operatie techniek.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Plaats reactie