Raar verloop van traject bij PIG

Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Marieke »

Hey,

ik heb nu 3 enkele gesprekken en de intake gehad bij het PIG, maar ik herken van mijn traject niet zoveel terug in de trajecten van anderen, ik ben nu helemaal door mijn levensverhaal van 10 kantjes heen, en ik heb een (algemene) test moeten maken na de intake die we besproken hebben, dat hebben anderen ook, maar nu krijg ik iets van een transtest per mail opgestuurd (nog niet ontvangen), en ik heb afspraken (naast mijn afspraken met de genderpsych) bij de psychiater van het PIG, en die gaat kijken of er ook nog andere dingen spelen (stoornissen, dingen uit het verleden, etc.), nou vertelde de psych daar al over tijdens de intake dat dat hoort bij het traject, maar ik had begrepen dat de psych dat gewoon voor haar rekening nam, maar daar komt dus een psychiater voor om de hoek kijken, ik vind het allemaal wat apart, het maakt me een beetje onzeker over alles, herkent iemand deze gang van zaken bij het PIG?

Groetjes, Marieke
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Mike78 »

Hoi Marieke,

ik heb de meeste gesprekken bij de psycholoog gehad bij het PIG en moet nu nog 1 gesprek bij de psychiater van het PIG.
Voor zover ik weet is dit ook echt 1 gesprek. Dus meerdere gesprekken bij de psychiater is mij ook niet bekend.
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Marieke »

Brammer schreef:Hoi Marieke,

ik heb de meeste gesprekken bij de psycholoog gehad bij het PIG en moet nu nog 1 gesprek bij de psychiater van het PIG.
Voor zover ik weet is dit ook echt 1 gesprek. Dus meerdere gesprekken bij de psychiater is mij ook niet bekend.
ok, in elk geval wel mooi om te horen dat het bij het PIG gewoon is dat er een psychiater om de hoek komt kijken, en het zal wel een kwestie van dat het verschilt per persoon dat er 1 of meerdere gesprekken nodig zijn, in mijn geval kennelijk meerdere, maar het is niet anders, bedankt dat je het even liet weten! :)
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Robyn »

Gisteren een mail gekregen van mijn psych van PIG:
De wetgeving is veranderd waardoor alle cliënten die voor psychotherapie komen, jij ook, officieel onder de verantwoordelijkheid van de psychiater vallen. Die moet jou dan dus ook kennen
Dus zover ik weet is het maar 1 gesprekje bij mij.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
SandraK
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:27
Gender: Vrouw

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door SandraK »

In mijn traject van ruim twee jaar bij de pig heb los van elkaar drie keer een psychiater gezien. Volgens mij ging het om het bevestigen van de gestelde diagnose. De laatste keer had het volgens mij ook te mken met de zorgverzekeraar. Er moest bepaald worden of ik nog steeds tweedelijns hulp nodig had. Het stelde overigens niet veel voor, die gesprekken.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Marieke »

thanks Robyn en Sandra :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Paul »

Hey Marieke,

het klopt dat je gewone gesprekken hebt met een vaste psycholoog bij de PIG, maar dat je een gesprek elders zal moeten voeren voor second opinion met een psychiater.
Dat is standaard procedure.
Als deze ook akkoord gaat met de transitie dan krijg je pas officieel groen licht.

Wat betreft dat je niet herkent wat anderen vertellen over de PIG, dat kan kloppen. Sinds afgelopen zomer zijn er veel verschuivingen van personeel geweest. Hun beste psycholoog is weggegaan, en ze hebben dat gat moeten vullen met nieuw personeel wat een iets andere methode van werken hanteert.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door diederique »

Wordt het einde van je PIG-RLE niet ook nog gemarkeeerd door een gesprek met je psychiater ivm de eventuele verwjzing voor operaties?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door Emma »

Ga ik nog steeds van uit inderdaad, de eerste second opinion is voor de start RLE en dus de doorverwijzing naar de endocrinoloog, de tweede voor het einde van de RLE en de SRS.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Raar verloop van traject bij PIG

Bericht door finesse »

herken ik niet hoor..ik ben mei vorig jaar bij Alwin en zijn twee viervoeters op bezoek geweest en had voor de start van de RLE een second opinion nodig. Die heb ik in mijn geval bij Russard gehaald in Belgie (via een contact met Anders Gewoon). Dat was 1 gesprek van 2 uur en een verklaring die gelijk werd afgedrukt. De administratie bij de P.I.G is niet altijd up to date maar dat is bij geen enkele behandelaar het geval