Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Anon20180501 »

Proficiat! :)
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Hana »

Proficiat inderdaad!
Ik heb morgen mijn intake (wegens reis naar Japan was deze opgeschort).
Ben heel erg benieuwd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Hana »

Even deze draad weer oppakken met een vraagje:

Heeft iemand die eind augustus is geweest voor de intake toevallig nog iets te horen gekregen over het start van de diagnostiek of überhaupt nog contact met het VUmc gehad?
Ik vraag dit omdat ik helemaal geen bevestiging heb gehad dat ik "op een wachtlijst" sta, terwijl ik dit wel had verwacht.

De schatting was 2-4 maanden, dus geduld probeer ik wel opbrengen, maar iets van een bevestiging had bij mij al enorm gescheeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door alida »

Hana schreef:Even deze draad weer oppakken met een vraagje:

Heeft iemand die eind augustus is geweest voor de intake toevallig nog iets te horen gekregen over het start van de diagnostiek of überhaupt nog contact met het VUmc gehad?
Ik vraag dit omdat ik helemaal geen bevestiging heb gehad dat ik "op een wachtlijst" sta, terwijl ik dit wel had verwacht.

De schatting was 2-4 maanden, dus geduld probeer ik wel opbrengen, maar iets van een bevestiging had bij mij al enorm gescheeld.
Je krijgt niet apart bericht dat je op de wachtlijst ben geplaatst (en dus door de screening heen bent). Daarvoor geldt eigenlijk dus: geen bericht, goed bericht. Je hoort pas weer van de VU als ze je opbellen voor een afspraak voor het eerste gesprek van de diagnostische fase.

Je kan voor de zekerheid nog eens bellen. Ter info: ik had zelf begin augustus mijn intake en heb mijn eerste gesprek op 24 oktober.
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Yarrmor »

Een (relatief) boos telefoontje/mailtje deed bij mij toch wat extra deuren openen. Misschien niet de beste optie. Ik denk dat je idd gewoon nog even moet wachten. Je wordt waarschijnlijk vanzelf opgebeld voor een gesprek. Dus hou je telefoon in de gaten ;)
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Hana »

Bedankt voor de reactie dames.
Ik voel me in ieder een stuk geruster. Misschien dat ik toch voorzichtig kan informeren naar de status, mijn telefoon hou ik al sowieso ontzettend scherp in de gaten ;)

Enerzijds is het begrijpelijk dat ze geen tijd of middelen hebben om iedereen een bevestiging te sturen, alleen is het zo'n onzekere en spannende periode dat een bevestiging al wel zou schelen.
Ik heb ook in de aanloop naar mijn intake overal achteraan moeten bellen, waardoor ik een beetje angst krijg dat de administratie niet helemaal op orde is...
Afbeelding