Ervaring/tips gezichtsontharing?

Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

Ik heb 16 jaar geleden 10 behandelingen gehad met ipl, laser was toen nog niet op de markt maar met deze 10 behandelingen ben ik nog steeds van al mijn gezichtshaar verlost.... wat ik echter vreemd vind is dat cvz spreekt over het vergoeden van 10 behandelingen. Hoe kan het dan dat meerdere zorgverzekeraars alleen maar een bepaald bedrag vergoeden? Terwijl dit niet zo is opgenomen in de zorgverzekeringswet..... naar mijn mening dienen zorgverzekeraars de kosten van 10 behandelingen te vergoeden ondanks wat de kosten bedragen voor die 10 behandelingen. Per instantie zijn de kosten namelijk erg verschillend. Bijvoorbeeld bij Cosmedilight betaal je de hoofdprijs per behandeling, en kom je voor 10 behandelingen ruim over het bedrag van 1750.

Groetjes Cher
Laatst gewijzigd door Anon20190209 op 04 sep 2014, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Ik ben gisteren voor het eerst bij de huidtherapeute geweest voor een intake. Een behandeling kost geen 175 per keer maar 250 maar ze zegt helemaal geen 10 behandelingen nodig te hebben en dat ze dus binnen het bedrag van de toestemming kan blijven. Nu maar hopen dat het ook in de praktijk zo uitpakt.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling nr. 11 achter de rug, heb er weer 10 goedgekeurd gekregen van de verzekering.
Deze x was de pijnlijkste behandeling ooit, damn, ik lag met tranen in m'n ogen.
Gebruikersavatar
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

heeft iemand al iets gehoord van de nieuwste ipl apparatuur van adena.
ze beweren nu ook lichte,grijze en rode haren definitief te kunnen verwijderen.

ik ben tegenwoordig niet zo goed gelovig meer na diverse jaren bezig te zijn.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

Adena ipl is echter al jaren op de markt....
Net als Elos beweren ze idd dat het werkt op lichte grijze en rode haren, de Elos heeft dit helaas niet kunnen waarmaken dus ben zelf heel erg sceptisch waarom dit dan met de Adena wel zou kunnen....

Heb zelf geen ervaring met de Adena wel met Elos voor donshaartjes en dat werkte helaas niet....
Ik weet van een aantal huidtherapeuten dat ze zelfs de Elos de deur uit hebben gegooid omdat het apparaat echt een teleurstelling was....
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling nummer 12 achter de rug, ik weet nog toen ik net begon en nu al weer bij 12!
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaande aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Jeste schreef:Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaande aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.
Bij mij zie je het na 5 dagen nog niet, tenzij je letterlijk bijna tegen mijn gezicht aan plakt, dat ligt echter niet aan de hrt of gezichtsontharing, het is altijd zo geweest alleen is de tijd van hoe lang het groeit wel langer geworden, dus scheren om de 2 dagen is genoeg, zelfs voor gevoel.

Je voelt het wel, meer niet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

oh ik moet juist geschoren erheen
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Claire »

[quote="Jeste"]Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaande aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.[/quote

Ik vind het moeilijk ik plan het epileren(helaas te veel grijs) zo dat ik de dag ervoor vrij ben en maak er een rustdag van of ga hardlopen verder dus expres geen afspraken.
Vorige week had ik op dinsdag epileren en avond ervoor naar de VU dan voel ik me echt niet lekker in mijn vel.
2 dagen ervoor kan ik de beharing nog bedekken met Dermablend makeup
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: