Topsurgery

Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Topsurgery

Bericht door Mr.X »

Hallo iedereen.

Gisteren heb ik mijn topsurgery gehad bij Dr. Ozer. Op wat veel bloeden na tijdens de operatie, geen complicaties gehad.

Maar nu heb ik wel een vraag voor de mannen onder ons die ook al de topsurgery gehad hebben. Ik had al niet veel voordat ik de operatie inging, maar als ik nu naar beneden kijk lijkt het net alsof alles er nog zit. Ik snap dat alles opzwelt e.d. na een operatie, maar hoort het niet in ieder geval wat platter te zijn? Misschien komt het ook door het krappe vest dat ik aan moet (de band zit nog strakker onder de moobs, zo te zeggen, dus misschien lijkt het ook wel meer). Maar het is toch wel een beetje demotivered om nu naar beneden te kijken en te zien wat er altijd al zat. Is dat normaal?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Topsurgery

Bericht door Nathan90 »

De zwelling kan echt wel veel zijn zo kort erna, geen zorgen maken. Rustig aan doen en het trekt vanzelf bij. :)
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Topsurgery

Bericht door Paul »

Ja dat kan kloppen. Het kan gezwollen zijn door vocht, dat trekt in een redelijk korte tijd weer bij.
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Topsurgery

Bericht door Jake »

Ik ben echt tijden niet op dit forum actief geweest, dus ik lees dit nu pas, en ik ben eigenlijk wel benieuwd of het nog is weggetrokken. Ik had zelf namelijk totaal geen zwelling. En het belangrijkste natuurlijk, ben je tevreden met het resultaat?
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Topsurgery

Bericht door Anon20190712 »

Ben ook benieuwd!
Ik had ook last van zwelling, en heb later nog wat extra huid weg moeten laten halen.
Maar heb ook genoeg verhalen gehoord waarbij er zwelling was, maar dat totaal geen problemen heeft opgeleverd en gewoon is weggetrokken.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Topsurgery

Bericht door Mr.X »

Helaas was het bij mij niet goed. Het was initieel wel zwelling, maar na een week nam deze in een keer erg toe. Een week later ben ik weer opgenomen in het ziekenhuis en hebben ze de incisies weer moeten openen om de ontstekingen weg te halen. Beide kanten was mis, iets wat ze zelden zagen. Nu, 1.5 week later zijn de wonden nog open en moet er tweemaal daags met een cathether gespoeld worden.
Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op qua genezing, op mijn tepels na. Die verlies ik waarschijnlijk beide. Tjah, dubbel pech hebben, maar dat past wel weer goed bij mij.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Topsurgery

Bericht door Anon20190209 »

Mr.X schreef:Helaas was het bij mij niet goed. Het was initieel wel zwelling, maar na een week nam deze in een keer erg toe. Een week later ben ik weer opgenomen in het ziekenhuis en hebben ze de incisies weer moeten openen om de ontstekingen weg te halen. Beide kanten was mis, iets wat ze zelden zagen. Nu, 1.5 week later zijn de wonden nog open en moet er tweemaal daags met een cathether gespoeld worden.
Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op qua genezing, op mijn tepels na. Die verlies ik waarschijnlijk beide. Tjah, dubbel pech hebben, maar dat past wel weer goed bij mij.
Wat een verhaal.......
Ik wens je heel veel sterkte met je herstel en ik duim voor je dat ze je tepels kunnen besparen.... :hug2:

Groetjes Cher
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Topsurgery

Bericht door Mr.X »

Bedankt. Helaas lijkt het niet goed qua tepels.
Kreeg vandaag ook nog te horen dat ik niet meer nodig ben op mijn werk. Ik ben te lang weggeweest ivm de infectie, en ze hadden al nieuwe mensen. En dat terwijl ik gisteren net een contract voor een huis had getekend met het idee dat het betaalbaar zou zijn met mijn baan....Dat kan ik nu ook weer opzeggen. Het leven zit niet mee op dit moment.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Topsurgery

Bericht door Shana »

Heftig zeg Mr. X. Mocht het niet goed komen wat bereft je tepels dan zou je later evt. tepels kunnen laten tattoeren. Maar dat is je vast al verteld en zal ook maar een schrale troost zijn. Doet de thuiszorg de wondspoelingen of moet je dat zelf doen? Ik heb er helaas ervaring mee en ik vond het knap nasty..

Heel veel sterkte met verder herstellen xx
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Topsurgery

Bericht door Anon20190209 »

Shana schreef:Heftig zeg Mr. X. Mocht het niet goed komen wat bereft reconstructie zou je later evt. tepels kunnen laten tattoeren. Maar dat is je vast al verteld en zal ook maar een schrale troost zijn. Doet de thuiszorg de wondspoelingen of moet je dat zelf doen? Ik heb er helaas ervaring mee en ik vond het knap nasty..

Heel veel sterkte met verder herstellen xx
ik wil niet op de feiten vooruit lopen hoop echt dat het nog goed gaat komen....
Nog een vraagje tussen door heb je gelijk na de operatie of al tijdens antibiotica toegediend gekregen?

Tegenwoordig, heb ik gezien op TLC kunnen ze echte zeg maar 3D tepels reconstrueren.
Het wordt dan van eigen huid gemaakt zodat er een echte tepel ontstaat die later samen met de tepelhof kunnen worden ingekleurd met pigment als een medische tatoeage. Ik zag het op tv en het eindresultaat was niet van echt te onderscheiden....

nogmaals ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn ;)
Plaats reactie