Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Die 2 keer is totaal daarna is het afgelopen tenzij je aanvullende verzekert ben
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Wat een onzin allemaal, ze proberen er gewoon onderuit te komen. Volgens dit document van het Zorginstituut Nederland (voorheen het CVZ) moet epilatie van hetgezicht en de hals gewoon vergoed worden uit de basisverzekering totdat de behandelaar het resultaat acceptabel vindt. We moet dit na 10 behandelingen opnieuw aangevraagd en onderbouwd worden.

Niks aanvullende verzekering. Ook geen maximumbedrag. Dat proberen ze maar het is klinkklare nonsens. 10 behandelingen is 10 behandelingen.

Document CVZ epilatie
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

Je moet bij je zorgverzekering wel aangeven dat de permanente gezichtsontharing nodig is omdat je transgender bent. Voor cisvrouwen wordt het namelijk niet uit de basisverzekering vergoed, maar uit de aanvullende pakketten. Als je bij de verzekeraar inmiddels als vrouw in het systeem staat moet je contact opnemen met de afdeling die gaat over de bijzondere declaraties.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Bij de declaratie naar de verzekering moet bijstaan gezichtsbehandeling "transgender"
het hoeft niet perse 10 behandelingen te zijn het is een totaal bedrag waarvoor akkoord is van 1750 tenminste bij het ZK
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Hier staat een voorbeeldbeeldbrief die eventueel te gebruiken is bij problemen met de vergoeding. Staat onder het kopje "Voorbeeldbrief bij problemen over de vergoeding van epilatie", een beetje meer naar onder.
Misschien is het wel goed om voor de duidelijkheid, gelijk aan het begin van de tekst, er nog bij te schrijven dat het gaat om transseksualiteit. Als je inmiddels als vrouw in de administratie van de verzekeraar staat, dan ook erbij schrijven dat je geboortegeslacht man is, maar dat dat dankzij de transgenderwet inmiddels gewijzigd is.

De link naar de uitspraak, die in de voorbeeldbrief staat, klopt op dit moment niet.
Dus deze gebruiken:
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Sandra »

Emma schreef: Document CVZ epilatie

Dit document is in Adobe.
Ik heb het nu in Word op mijn harde schijf.
Als iemand een kopie wil?
Ik ben niet zo goed in linkjes.
Sandra.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Behandeling nr 13 achter de rug, woohoo!
Gebruikersavatar
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

heb afgelopen jaar een machtiging 2x 10 behandelingen gehad omtrend gezichts ontharing uit mijn basisverzekering.
dit waren alle elektrische ontharing behandelingen daar ik nog alleen lichte haartjes heb.
ik was voorheen al 2 jaar bezig met ipl en laser. deze kosten heb ik uit mijn aanvullende verzekering á 700 euro per jaar gehaald.
nu ben ik jl bij de dermatologie in het vumc geweest ivm beoordeling voor verdere behandelingen.
daar hebben ze geconstateerd dat ik nog vele behandelingen nodig heb.
dit is weer naar het genderteam gerapporteerd.
zij hebben een nieuwe aanvraag ingediend voor verdere behandelingen bij mijn zorgverzekeraar VGZ.
heb gisteren het besluit ontvangen van het VGZ.
ze gaan GEEN verdere behandelingen vergoeden.
NOU LEKKER IS DAT.
laten ze je gewoon halverwege de behandeling stikken.
wat moet ik hier nu mee?
heeft iemand ervaring met eventueel andere zorgverzekeringen die dit wel vergoeden uit de basis en je niet halverwege laten zitten met je probleen?
dan kan ik dit jaar nog overstappen naar wel een verzekering die met je meedenkt en voelt.

ik vind dit echt mensonwaardig.
ze weten helemaal niet wat wij allemaal door moeten maken als transvrouw.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Saskia »

Dit is inderdaad kl...e. En ik wil volgend jaar beginnen en heb ook vgz ( zie ook mijn topic dsw verzekering)

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20190209 »

andrea schreef:heb afgelopen jaar een machtiging 2x 10 behandelingen gehad omtrend gezichts ontharing uit mijn basisverzekering.
dit waren alle elektrische ontharing behandelingen daar ik nog alleen lichte haartjes heb.
ik was voorheen al 2 jaar bezig met ipl en laser. deze kosten heb ik uit mijn aanvullende verzekering á 700 euro per jaar gehaald.
nu ben ik jl bij de dermatologie in het vumc geweest ivm beoordeling voor verdere behandelingen.
daar hebben ze geconstateerd dat ik nog vele behandelingen nodig heb.
dit is weer naar het genderteam gerapporteerd.ju
zij hebben een nieuwe aanvraag ingediend voor verdere behandelingen bij mijn zorgverzekeraar VGZ.
heb gisteren het besluit ontvangen van het VGZ.
ze gaan GEEN verdere behandelingen vergoeden.
NOU LEKKER IS DAT.
laten ze je gewoon halverwege de behandeling stikken.
wat moet ik hier nu mee?
heeft iemand ervaring met eventueel andere zorgverzekeringen die dit wel vergoeden uit de basis en je niet halverwege laten zitten met je probleen?
dan kan ik dit jaar nog overstappen naar wel een verzekering die met je meedenkt en voelt.

ik vind dit echt mensonwaardig.
ze weten helemaal niet wat wij allemaal door moeten maken als transvrouw.
Als ik jou was zou ik overstappen na een andere zorgverzekeraar!
En dan met medische indicatie van het VU een nieuwe aanvraag doen bij nieuwe zorgverzekeraar alsof het lijkt dat het om een eerste aanvraag voor behandeling gaat. Zover ik weet hebben zorgverzekeraars geen inzage in elkaars gegevens. Het is niet zoals het hoort maar leugen voor bestwil vind ik in dit geval het proberen waard! Ik zou dan kiezen voor een zorgverzekeraar die verder niets te maken heeft met de vgz, dus niet onder de zelfde "paraplu"
Met het overstappen valt niet veel te verliezen aangezien onze behandelingen eigenlijk uit de basisverzekering wordt vergoed.

Een strijd leveren met een zorgverzekeraar heb ik slechte ervaringen mee, bureaucratie!!
overstappen in dit geval geeft veel meer kansen. ...
Succes, groetjes Cher