klagen helpt soms

Plaats reactie
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

klagen helpt soms

Bericht door NaomiClareNL »

Klagen helpt soms. In ieder geval een beetje.

Had een herhaalrecept gekregen voor Novartis Estradot 50 microgram en 25 microgram. De apotheek maakte er vorige week blind Systen 75 van. Systen werkt bij mij niet evenals PCH dus vandaar dat ik om Estradot had gevraagd bij VUmc en ook gekregen. De 75 maakt de geplande overgang van 50 naar 75 microgram moeilijk want dat moet dan nu in plaats van op een meer ideaal moment.

Dus de boel weer teruggegeven. Toen begonnen de problemen. In het zakje zat 1 doosje van 8 pleisters. Het totale aantal was wat onduidelijk geschreven op het recept maar om dan te zeggen dat je niet bij de Internationale Apotheek Venlo kunt bestellen omdat je de hoeveelheid niet weet.... :evil:
Heb mijn mening duidelijk en ongezouten gegeven over dit punt. En ze de opdracht gegeven het te bestellen in Venlo want ik moet het toch zelf betalen dus wat is nu helemaal het probleem.

Fast forward naar zondagavond. Ik kom terug van een lang weekeinde in Duitsland alwaar ik me met mijn grote hobby bezig heb gehouden en geen moment geconfronteerd werd met transgender te zijn. Één van de aanwezige dames klaagde tegenover mij over de smerige toiletten, ze ging er zonder meer vanuit dat ik van het damestoilet gebruik maak. Normaal maak ik echter van het herentoilet gebruik. Maar dat was dan ook de enige keer dat het naar voren kwam. Ik was gewoon Naomi en ik was er om met treintjes te spelen. Net als vroeger.

Thuisgekomen een bericht van de apotheek. Novartis meldde dat Estradot niet of binnenkort niet meer geproduceerd word. Dus na overleg met VUmc stelden ze, je raad het al, Systen 75 voor. Ik ben natuurlijk even flink ontploft...

Ondertussen had ik al geklaagd bij mijn zorgverzekeraar die me vanmiddag belde. Na intern overleg aldaar heb ik nu toestemming van ze voor de Novartis Estradot 50 + 25 en krijg het nog vergoed ook! :D
Een besluit daartoe is nu in de maak. Bovendien krijgt mijn apotheek de opdracht om dat te bestellen bij de Internationale Apotheek Venlo.

Nu dus hopen dat het daadwerkelijk leverbaar is. Aan de andere kant van de wereld weet men van niks als het om het stoppen van de produktie van Estradot gaat en ik heb ook nog vragen uitstaan bij een Europese internetapotheek en bij de Internationale Apotheek Venlo zelf.
Maar dat zal wel goed gaan.

Eindelijk eens iets wat goed gaat en aangezien ik een bijstandsuitkering heb is de vergoeding natuurlijk meer dan welkom. Mijn familie helpt me veel maar dit is natuurlijk veel beter.

:D :D :D :D :D :D
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: klagen helpt soms

Bericht door Anon20190209 »

Fijn voor je dat het zo geregeld kan worden! Naar mijn weten is de estradot pleister in Engeland gewoon verkrijgbaar, dus moet dat voor de internationale apotheek geen probleem zijn.... mocht het toch een probleem worden zijn er in de UK en USA ook pleisters verkrijgbaar van Progynova wellicht is dat dan het proberen waard als mogelijke vervanging mocht het nodig zijn.

Groetjes Cher
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: klagen helpt soms

Bericht door NaomiClareNL »

Fuck fuck fuck.

Één dag duurde het. 1 hele dag.

Mijn zorgverzekeraar heeft zelf kontakt opgenomen met Novartis en die bevestigen tegenover hen dat ze inderdaad stoppen met de produktie. Niet geheel helder is of dit alle oestrogeenpleisters betreft of alleen de 50 en 25 microgram waar ik een recept voor heb. Ik was op dat moment al te ver heen.

Het zal ook eens een keertje goed mogen gaan zeg. :fpalm:
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: klagen helpt soms

Bericht door Anon20190209 »

Nou als dat het geval is ga er dan maar vast van uit dat ze de gehele produktie stop zetten zoals het in Nederland enzo al langer het geval is.... Het stoppen van leveren in NL was ivm economische redenen, weinig vraag en verkoop... Dus niet langer rendabel voor Novartis. Zo is het eerder gegaan met estraderm en nog een aantal merken. Dit kwam omdat patent is verlopen en bedrijven zoals PCH de produkten goedkoop op de markt kan brengen. Wellicht is de Progynova patch een optie om te proberen.... verder neem ik aan dat Estradot nog wel te verkrijgen is totdat het geheel is uitgelopen.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: klagen helpt soms

Bericht door Eveliene »

De Novartis faciliteiten in Canada en Australië blijven wel produceren. In Canada maken ze de 75mg pleister en in Australië de 100mg, 50mg en 25mg. Dit zijn de enige pleisters waar ik geen rode plekken van krijg die ik na gebruik met een ontstekingsremmende zalf moet behandelen en ze plakken veel beter dan de pleisters die hier verkrijgbaar zijn. Het nadeel is dat ik ze zelf moet betalen en daarom ga ik binnenkort over op estrogel die ik wel vergoed krijg.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: klagen helpt soms

Bericht door Ilse »

Hoi eveliene,

Die rode plekken komen mij heel bekend voor en heb ik ook besproken met de endo en mij apotheek.
apotheek stelde voor om een onstekingsremmende zalf te gebruiken in combinatie met de pleisters, maar dat vond de endo niet verstandig.
vervolgens ander merk pleisters geprobeerd, maar resultaat was nog minder. Eveneens rode plekken, maar plakten veel slechter.
vervolgens aan de tabletten, maar ivm een behoorlijke aanwezigheid van trombose binnen de familie, sinds kort toch maar weer aan de systen en neem ik de rode plekken en huidverkleuringen voor lief.

heb nog aan mijn apotheek gevraagd of er geen gel is, maar zij konden niets vinden.

welke gel zou dan wel leverbaar kunnen zijn, zodat ik dat eventueel kan overleggen met mijn apotheek.

Groetjes karyn
Groetjes,
Ilse
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: klagen helpt soms

Bericht door Eveliene »

Er zijn diverse gels dus dat moet je even met de endo overleggen. Zelf heb ik hiervoor ook weer de voorkeur voor de Novartis gel die snel intrekt en niet plakt maar helaas ook moeilijk verkrijgbaar is. Overleg eens met je verzekeraar of je zelf mag importeren dan kan je met toestemming en dus vergoeding terecht bij de bekende inhouse in Nieuw Zeeland. Zelf krijg ik van de Friesland maar 70% vergoed als ik het daar bestel. Een nadeel is de lange verzendtijd dus is het handig om voor een heel jaar te bestellen en de gel in de groentelade van de koelkast te leggen.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: klagen helpt soms

Bericht door Ilse »

Hoi eveliene,

ik ga dit verder overleggen met mijn apotheek, ben benieuwd. :)

bedankt
Groetjes,
Ilse
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: klagen helpt soms

Bericht door NaomiClareNL »

Tja, Inhouse blijft onder druk staan maar is nog steeds niet uitgeteld.

klik

Weer een nieuwe website, deze keer .vu. Hopelijk is die wel veilig en kan de corrupte amerikaanse politiek er deze niet bij.

Ondertussen maar hopen dat mijn medicijnen er vrijdag zijn. Kreeg afgelopen maandag toch echt weer het gevoel dat er nog niets gedaan was door de apotheek ondanks dat ze op hun donder hebben gehad van mijn zorgverzekeraar. Hoop heen en weer geloop, overleg in achterkamertjes, telefoontjes en na een kwartier de mededeling dat ze er met 2 tot 4 dagen zouden moeten zijn.
Na 2 weken rotzooi (lees doorgeknipte 100 mcg PCH pleisters) gebruikt te hebben was ik begin vorige week er mee gestopt en afgelopen zondag kreeg ik zo'n rare en stevige hoofdpijn dat ik maandagavond toch maar weer geplakt heb. En zie, de hoofdpijn was weer weg. Had geen zin om net als in het begin van het jaar weer met ontwenningsverschijnselen geconfronteerd te worden. Die deden echt pijn in het hoofd.

Ik denk dat ik maar eens in mijn familie ga navragen wie een VISA credit card heeft en als er eentje is die er een heeft die persoon maar eens lief aankijken en vragen of ze dan maar even flink willen bestellen in Vanuatu. Beter een jaar of 2 mee verlegen dan om verlegen. Zoveel is wel duidelijk.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Plaats reactie