Ervaring/tips gezichtsontharing?

Plaats reactie
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Ik heb zelf mijn ziektekostenverzekering aangeschreven en gezegd dat ik aanspraak wilde maken op vergoeding uit de basisverzekering van gezichtsepilatie om reden van transseksualiteit, en gevraagd wat ze nodig hadden om tot vergoeding over te gaan. Daar kreeg ik een brief op dat ze een diagnose van de Vu wilden hebben. Ik heb toen weer gereageerd met de opmerking dat de VU nergens genoemd wordt in het advies van het CvZ, en of een diagnose van de PIG dan ook niet gewoon voldoende was. En dat werd bevestigd. Daarna kreeg ik een brief dat ze 5 behandelingen gingen vergoeden, maar toen had ik aan een telefoontje genoeg om daar 10 van te maken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Leuk hoor, denk ik alles goed geregeld te hebben, krijg ik....... "toestemming voor de epilatie van mijn vrouwelijk gezicht 1200 euro voor de hele duur van de verzekering.
Toch maar in de telefoon geklommen en onder verwijzing naar de aanvraag van de VU, de toestemming van de verzekeraar, de vervolgaanvraag van mijn huidtherapeute (met foto's!) en de CVZ uitspraak van 22-9-2008 verzocht de toestemming opnieuw te formuleren.
Er komt een nieuwe toestemming .. zelfde bedrag, maar met de aantekening dat (indien nodig) daarna een nieuwe aanvraag kan worden gedaan en zonder de "maximaal voor de gehele duur van de verzekering" aantekening.
Alert blijven dus.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Bij mij was het binnen een week geregeld de toestemming voor genitale ontharing. Op een donderdag bij de VUmc geweest en de week daarna op een donderdag had de ontharings kliniek de toestemming per brief binnen. De volgende dag had ik mijn eerste behandeling
Laatst gewijzigd door Engel op 18 dec 2014, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Engel schreef:Bij mij was het binnen een week geregeld de toestemming voor genitale ontharing
praat je over machtiging 2x10 behandelingen uit de basisverzekering?
als dat zo is, ja dat was bij mij ook zo geregeld.
maar als je er meer nodig blijkt te hebben geven ze niet meer thuis.
heb nu een bezwaarbrief met als bijlage het besluit epelatie-zorg transseksuelen van CVZ (2008) meegezonden.

ben benieuwd wat ze nu te zeggen hebben.
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Nee dat ging over genitale behandeling. Ik heb nog geen ervaring als mijn 2 x 1750 voor gezichtontharing zijn opgebruikt. Het hoeft helemaal niet 10 behandelingen te zijn. Mag ook bijv 4x 250 en dan de rest lagere bedragen voor bijv epl
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Engel schreef:Nee dat ging over genitale behandeling. Ik heb nog geen ervaring als mijn 2 x 1750 voor gezichtontharing zijn opgebruikt. Het hoeft helemaal niet 10 behandelingen te zijn. Mag ook bijv 4x 250 en dan de rest lagere bedragen voor bijv epl

Er is toch helemaal geen bedrag vastgelegd van 1750 voor het ontharen van het gelaat, en dan heb ik het in eerste instantie over laseren of ipl, niet epileren.
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Claire »

Janice schreef:
Engel schreef:Nee dat ging over genitale behandeling. Ik heb nog geen ervaring als mijn 2 x 1750 voor gezichtontharing zijn opgebruikt. Het hoeft helemaal niet 10 behandelingen te zijn. Mag ook bijv 4x 250 en dan de rest lagere bedragen voor bijv epl

Er is toch helemaal geen bedrag vastgelegd van 1750 voor het ontharen van het gelaat, en dan heb ik het in eerste instantie over laseren of ipl, niet epileren.
is weer iets van Zilveren Kruis heb ik ook..
1e 1750 is bijna op ben benieuwd :D
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Janice schreef:
Engel schreef:Nee dat ging over genitale behandeling. Ik heb nog geen ervaring als mijn 2 x 1750 voor gezichtontharing zijn opgebruikt. Het hoeft helemaal niet 10 behandelingen te zijn. Mag ook bijv 4x 250 en dan de rest lagere bedragen voor bijv epl

Er is toch helemaal geen bedrag vastgelegd van 1750 voor het ontharen van het gelaat, en dan heb ik het in eerste instantie over laseren of ipl, niet epileren.
nou ik wil nog wel eens zien of je zorgverzekering 2x 1750 uit gaat keren zonder heel erg moeilijk te gaan doen.
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

als ze moeten incasseren weten ze je heel goed te vinden.
maar als je iets moet ontvangen wat niet zo gebruikelijk is in hun ogen heb je toch een probleem en moet je eindeloos bellen.
met wachttijden van 10 min. en je krijgt iedere keer iemand anders aan de lijn. waardoor je je verhaal steeds weer opnieuw moet uitleggen.
ik heb een tijd geleden een gesprek aangevraagd (gewoon face to face) maar dat is tegenwoordig absoluut niet meer mogelijk.
het lijkt wel of ze bij VGZ mensenschuw zijn geworden.
ze hebben al heel wat dagen van mij verpest.
ik heb ook gekeken om over te stappen maar het zijn stuk voor stuk bandieten.
ze beloven volgens de informatie allemaal gouden bergen maar als je dan met ze in zee gaat is het meestal toch hetzelfde liedje.
en degene die dan voor je moeten beslissen of je nog een machtiging krijgt hebben nog nooit gehoord van genderdysforie.


ik wordt zo moedeloos van die gasten.
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Emma schreef:Ik heb zelf mijn ziektekostenverzekering aangeschreven en gezegd dat ik aanspraak wilde maken op vergoeding uit de basisverzekering van gezichtsepilatie om reden van transseksualiteit, en gevraagd wat ze nodig hadden om tot vergoeding over te gaan. Daar kreeg ik een brief op dat ze een diagnose van de Vu wilden hebben. Ik heb toen weer gereageerd met de opmerking dat de VU nergens genoemd wordt in het advies van het CvZ, en of een diagnose van de PIG dan ook niet gewoon voldoende was. En dat werd bevestigd. Daarna kreeg ik een brief dat ze 5 behandelingen gingen vergoeden, maar toen had ik aan een telefoontje genoeg om daar 10 van te maken...
ik heb niets aan 10 behandelingen extra.
mijn huidtherapeute heeft een nieuwe indikatie gemaakt wat ik nog aan behandelingen nodig zou hebben.
dat waren er zoals het er nu uitzag minimaal 50.
dit buiten beschouwing gelaten wat ik tot nu toe al gehad heb aan IPL-Laser en elektr epilatie.
Plaats reactie