Ervaring/tips gezichtsontharing?

Plaats reactie
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Sandra schreef:Zou er hier of daar niet wat te ritselen zijn, als de huidtherapeute een (veel duurdere) laserbehandeling op papier zet,
en daarentegen meerdere (veel goedkopere) EPL behandelingen uitvoert?
ja dat had ik ook toen ik 2x 10 behadelingen had gehad en tot de conclussie kwam dat het dit was.
ik had ook zoies wat oneerlijk.
20x laserbehandeling kost 3000 euro.
20x elekt epilatie kost 1010 euro.
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Jeste schreef:
Sandra schreef:Zou er hier of daar niet wat te ritselen zijn, als de huidtherapeute een (veel duurdere) laserbehandeling op papier zet,
en daarentegen meerdere (veel goedkopere) EPL behandelingen uitvoert?
Behandelingen kunnen op 1 factuur verzameld worden, tot een bedrag dat overeenkomt met 1 keer laserepilatie.

Als de verzekeraar uitgaat van een budget, meestal €1750, dan kan je natuurlijk alle facturen los indienen.
Wanneer de verzekeraar uitgaat van 10 behandelingen, dan wordt daarbij uitgegaan van 10 behandelingen laserepilatie. De prijs van 4 keer elektrische epilatie komt ongeveer overeen met 1 keer laserepilatie.
Daarom kan je 4 keer elektrische epilatie zien als 1 behandeling. Dan moet er dus 1 factuur gemaakt worden, waarop alleen maar staat "elektrische epilatie" + het bedrag.

Mijn huidtherapeut doet dat zo en bij de verzekeraar gaat dat prima. Ik stuur een kopie van de brief, waarin staat dat ik recht op op vergoeding voor epilatie, steeds samen met een factuur. Vervolgens wordt er keurig betaald.
nou bij mij niet hoor.
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Janice schreef:Even tussendoor: Na een paar mailtjes een telefoontje van het VU gehad. Ze sturen een kopie van de brief die naar mijn verzekering gaat.
Maar dan zit ik met de vraag wat dan ? Kan ik zodra ik die brief heb gewoon een afspraak maken bij mijn huidtherapeute of zijn er nog dingen waar ik aan moet voldoen of ondernemen ?

zo'n kopie heb ik ook van het VU gehad.
en twee weken erna had ik de afwijzingsbrief van het vgz waar ik eerder over berichte.
dus lijkt mij geen goed plan om al afspraken te gaan maken.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Die afwijzingsbrief kreeg je als reactie op je eerste verzoek op vergoeding ? ik moet eerlijk toegeven ik heb niet alle posts gelezen...
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Sandra »

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring als Jeste. Mijn huidtherapeute dient buiten mij om een rekening in bij mijn verzekering en er wordt netjes uitbetaald.
Ik krijg alleen een maandelijks summier overzicht van mijn verzekering wat er allemaal is uitbetaald. Een paar weken terug ging er ergens iets mis
en had ik opeens ongeveer 900 euro op mijn rekening staan. Even doorsturen en klaar.
Ik heb ook nooit een aanvraag bij mijn verzekering ingediend. Ik heb alleen bij het VUmc gevraagd een DBC voor mij te openen, en een week later aan
mijn huidtherapeute gevraagd contact op te nemen met mijn verzekering. That’s all !!! Alles wordt nu netjes en naar mijn tevredenheid achter mijn rug
om geregeld, nu al ruim 4 maanden keer 3 EPL behandelingen per week.
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

Janice schreef:Die afwijzingsbrief kreeg je als reactie op je eerste verzoek op vergoeding ? ik moet eerlijk toegeven ik heb niet alle posts gelezen...
nee.
ik had al een machtiging gehad van 2x 10 behandelingen uit de basis.
dit is het tweede verzoek via VU.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Net de brief van het VU binnengekregen. Zo gelijk maar een afspraak maken voor in januari :)
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

na 14e behandeling nogsteeds zwarte haren bij me kin, pff.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Dat is toch eigenlijk al wel best veel?
maar ik snap volkomen dat je dit heel vervelend vind.

als je een zware baardgroei hebt, kom je denk ik ook niet gauw weg met minder dan 10 laserbehandelingen.
Groetjes,
Ilse
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

ja klopt, nou zijn het niet veel haartjes hoor, maarja ik kon het verwachten met een zware baard waarmee ik begon.
Plaats reactie