ziekenfonds DSW

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Emma »

Nee, in principe moeten alle behandelingen waar wij iets aan hebben uit de basisverzekering komen... Fysio en orthodontie zitten typisch in aanvullende pakketten, en alternatieve geneeswijzen natuurlijk. Maar borstvergrotingen zul je tevergeefs naar zoeken. Ook is het niet zo dat als je maar het duurste pakket hebt ze met de basisverzekering ook wel wat soepeler om zullen gaan, dat is een ander potje en daar wordt anders naar gekeken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Sophia »

Hoi Emma, dat klinkt duidelijk. Fysiotherapie denk ik dit jaar nog niet veel nodig te hebben. Ik sta nu nog pas aan het begin van het diagnostische traject en in het vertelde men mij dat dit een half jaar tot een jaar kan gaan duren. Ben wel van plan om binnenkort naar cosmedelight te gaan om te testen hoe goed mijn gelaatshaar reageert op laser.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Emma »

Cosmedilight is zeker niet de enige hoor... (Zei ze terwijl ze aan de Haarlemmerweg in de wachtkamer zat).

Het voordeel is dat je de dermatoloog van het genderteam een deur verderop hebt, nadeel is dat ze vrij aan de prijs zijn. Er zijn verzekeraars die moeilijk doen over bedragen en dan is het prettig niet te hoeven vechten.
Aan de andere kant, als je vervolgbehandelingen nodig hebt is een stempel van Dr. De Boer ook wel weer veel waard, en dat scheelt ook weer vechten.
Je weet dat als je begint je pas vergoed krijgt bij een officiële diagnose he? Je kunt proberen je verzekeraar de toezegging te ontlokken met terugwerkende kracht te vergoeden als je de diagnose hebt (is mij gelukt) maar de meesten trappen daar niet in...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Sophia »

hihi das ook toevallig,

Al veel aan het googlen geweest voor adressen in de buurt maar kom alleen maar bij beauty salons terecht welke ik mij afvraag of ze wel expertise in mtf trajecten hebben. Ik heb gelezen dat cosmedelight inderdaad wel fors betreft prijs is, echter doen zij het wel vaker. Ik weet dat er een grote kans is dat ik een aantal behandelingen zelf moet betalen maar anders zou het zo nog maar een jaar kunnen duren voordat ik ga beginnen....
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Emma »

Een baard weglaseren is geen eenvoudig werk dus iemand vinden die ervaring heeft is wel belangrijk. Als je 'groen' hebt van de VU geven ze wel door waar je terecht kunt. Behalve Cosmedilight weet ik er geen in NH, maar ik kan me niet voorstellen dat zij de enige zijn. Wie weet raad?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Anon20180501 »

Sophia schreef...
Al veel aan het googlen geweest voor adressen in de buurt maar kom alleen maar bij beauty salons terecht welke ik mij afvraag of ze wel expertise in mtf trajecten hebben.
Expertise is wat velen inmiddels wel in huis zullen hebben maar wat belangrijk is en meer van belang is de vraag of ze wel een contract hebben met je zorgverzekeraar. Je 'wilt' het zelf voorschieten zeg je maar ook de mogelijkheid en kans om het met terugwerkende kracht vergoed te krijgen hangt hiermee samen, vermoed ik zo...??

Veel succes in ieder geval...!

x'jes en liefs
Daniéla
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Ilse »

had toch niets te doen, dus heb even voor jou gekeken bij de zorgzoeker van achmea en de enigste die ik zo tegenkom, die ook een laserbehandeling aanbiedt is deze: http://www.dermacura.nl/overbeharing/
helaas niet in Den Helder, maar misschien kun je nog even zoeken op een zorgzoeker van jou zorgverzekering als die er is.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Veronica »

Er is ook één in Hoorn.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Eveliene »

Dermacura in Heerhugowaard is een hele goeie en zeker niet te duur. De laserbehandeling doen ze met het effectieve lightsheer wat bij ons heel goed heeft gewerkt. Zelf was ik na 8 behandelingen mijn donkere haren kwijt en Sandy was haar zwarte haar met dichte structuur na 9 behandelingen kwijt. Dermacura bevalt ons zo goed dat we daar deze week voor het witte haar een aantal electrische epilatie sessie's hebben ondergaan en ook dat viel beslist niet tegen. Nu is ons basis en extra verzekering potje op en moeten we met de brief van dokter de Boer vechten voor een nieuwe serie behandelingen met de naald maar dan hier in onze eigen woonplaats en dat valt met de Friesland als verzekering niet mee want het is al 2 keer afgewezen.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Ilse »

Hoi Eveliene en Sandy,

Om wat voor redenen wijst jullie verzekering het dan af?
wat omschrijven ze dan eigenlijk in hun brief.

bij mij hielp de 3e aanvraag van het Vumc wel en daarbij was ook het verslag bijgevoegd van mvr. De Boer.

Moeten jullie dit nu zelf regelen dan omdat jullie het begintraject niet via de Vumc hebben laten lopen?
maar ik dacht dat jij ook groen licht had bij de Vumc. :oops:

Toen bij mij de problemen begonnen, heb ik ook aan de vumc gevraagd of het misschien een idee zou zijn als we dit nu eens goed gingen aanpakken en desnoods weer ergens een zaak aanspannen, zodat dat gemieter nu eens afgelopen is met al die afwijzingen wat veel zorgverzekeringen proberen. De meesten van ons kunnen dit soort shit echt wel missen tijdens de transitie.
volgens de Vumc was dit nog niet nodig, maar elke keer als ik het dan toch weer lees hoeveel problemen sommigen hebben, dan begint er best wel wat te borrelen en zou ik willen dat ik wat kon doen.

groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse