Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor transen?

Als het zou kunnen ... Wat zou jij dan doen?

Ja, kan niet wachten! Doe mij maar als eerste!!
3
12%
Ja, kan ik eindelijk zwanger worden / een kind verwekken
1
4%
Nee, ik wacht tot ze op basis van stamcellen een lichaam kunnen kweken dat precies naar mijn wensen is!
2
8%
Ik wacht wel tot het veiliger is dan HRT en SRS...
4
15%
Nee, mijn lichaam klopt misschien niet overal, maar het is wel mijn lichaam!
10
38%
Nee, dit is zoooo onethisch!!
3
12%
Nee, ik ben eigenlijk best wel blij met mijn lichaam (al zeg ik dat misschien niet tegen de VU ;-) )
1
4%
iets anders, namelijk....
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor transen?

Bericht door Arike »

http://www.nu.nl/wetenschap/4000300/hoo ... lijk-.html" target="_blank

Stel dat dit zou betekenen dat FtM's en MtF's dan ook met elkaar van lichaam zouden kunnen ruilen....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Veronica »

Klinkt als een goed idee maar gezien de risico's, het feit dat ik andermans gebruikte lichaam en kwaaltjes heb, nee dankje, dan maar de ouderwetse manier, het is mijn lichaam en misschien is het niet zoals ik mij voel, maar de mogelijkheden van nu zijn goed genoeg voor mij, en stuk veiliger dan dit.

Echter, het klinkt wel geweldig, is alleen niks voor mij, dan maar de oude manier van HRT en SRS.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Anon20180501 »

Nu zeg ik beslist niet (meer) natuurlijk maar ik zou het denk ik nooit gedaan hebben. Mijn lichaam is dan wel links en rechts wat getekend door het leven en niet helemaal perfect in meerdere opzichten maar ik ben er mee vertrouwd en heb het buiten het lang moeten missen van de vrouwelijke kenmerken nooit echt gehaat. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat lichaam betreft (lengte, gewicht en proporties) een beetje geluk heb gehad.

grts Daniéla
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door MarloesIsWeg »

waar mag ik tekenen ? :lol: Maar wel zelf een lichaam uitzoeken hè, en geen flauwekul dat ik op een mannenlijf wordt geschroeft, en aub beetje jong en darling... en dan wilde ik er daarna ook een nieuw hoofd op ast ff kan.. :wship:
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door NaomiClareNL »

Afgezien van het feit dat ik bang ben dat ik over 2 jaar niet meer leef, geef ik de voorkeur aan een baarmoeder / eierstok operatie of kweken met behulp van stamcellen. Lijkt me dat dat veel eerder haalbaar en overleefbaar is.

Maar goed, als er niet iets drastisch veranderd overleef ik de hormonen niet eens dus ik maar me er geen zorgen over.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Danielle »

Ik heb best het nodige aan te merken op mijn lichaam. Maar we zijn ook al meer dan dertig jaar samen. De dingen die ik graag anders zou zien zijn nog maar details. Dingen die on theorie nog veranderd kunnen worden ook, dat is vooral een geldkwestie. Er zijn ook genoeg dingen waar ik juist blij mee en trots op ben.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Amy »

Was er een tijdje terug niet ook iets over dat ze met stamcellen een nieuwe vagina konden kweken ofziets?
Zou dan liever dat hebben als een heel ander lichaam want er zijn toch wel dingen aan mijn lichaam waar ik aan gehecht ben en een heel ander lichaam lijkt me ook wel eng op een of andere manier.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Cait »

erg interessant. maar ik ben een groot voorstander van het ontwikkelen van gebruik van stamcellen, hoe mooi zou het zijn als ik een baarmoeder en eierstokken zou hebben. natuurlijk zijn er genoeg mannelijke dingen aan mijn lichaam die beter kunnen....maar een heel nieuw lichaam? nee.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Veronica »

Pff iedereen over dat baarmoeder en stamcellen... echter vergeten jullie allemaal wel dat in tegenstelling tot een bio vrouw wij geen ruimte hebben voor een baby, komt omdat wij helaas als de verkeerde geslacht geboren zijn.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoofdtransplantatie over 2 jaar mogelijk? Ook voor trans

Bericht door Emma »

Dat zijn van die dingen waar je best over mag fantaseren hoor, doe ik ook. En dan vergeet ik voor het gemak even wat voor cisvrouwen ook geldt: ik ben met 44, italiaanse artsen daargelaten, gewoon te oud om nog kinderen te krijgen.

Tenminste, er zijn er genoeg die het nog wel doen maar het risico is flink groter. En mijn jongsten zijn nu 10, stel dat ik morgen zwanger zou kunnen zijn. Is toch wel een groot leeftijdsverschil hoor. BTDT, de oudste wordt maandag 24. En ook belangrijk, met de oudste 3 scheel ik dan iets in de 20 jaar, met de jongste twee is dat bijna 35. Dat verschil is toch ook wel te merken hoor.

Nee, laat maar :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]