Raar toeval na 1e x hormonen

Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Raar toeval na 1e x hormonen

Bericht door intrans »

Hallo iedereen,

Ik kon dus eindelijk beginnen met hormonen na een tijdje wachten.
De eerste dag moest ik constant naar de WC, voelde ik me slap en was mijn mood gelijk bah.
Ik dacht dus, he? Nu al gelijk, dat klopt volgensmij niet zo snel.
Midden in de nacht begon ik dus steken te krijgen links onderin bij mijn buik en dit is nu al anderhalve dag aan de gang.
Ik ben dus gelijk gestopt met de hormonen na 1 dag gebruik in de hoop dat dit weg ging.
Heeft iemand dit meegemaakt of weet iemand wat dit misschien kan zijn?
1x hormonen kan je lichaam toch niet beïnvloeden en je zou na het stoppen toch niks meer horen te voelen?
Ik heb zelfs gevraagd of ik laag mocht beginnen om mijn lichaam te laten wennen.
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Raar toeval na 1e x hormonen

Bericht door Hexley »

Zou het niet handig zijn om even te vermelden wat je precies geslikt hebt?
Afbeelding
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Raar toeval na 1e x hormonen

Bericht door Jake »

Ik heb geen idee of dat normaal is, maar als het echt verkeerd voelt kun je altijd nog het vu opbellen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Raar toeval na 1e x hormonen

Bericht door Anon20180501 »

Hai Intrans,

Ik zou het overleggen met je endo, die kijkt naar de afwijkingen van de gemeten bloedwaardes die voor problemen kunnen zorgen. Ik had dan wel nergens last van maar in mijn geval bleek toch een verstoorde functie van de (bij)nieren. Ik bleek te weinig te drinken waardoor ze niet goed konden functioneren maar later werd ook de dosis testosteronremmers verlaagd toen bleek dat het kaliumgehalte tegen de bovengrens aanzat. Nadat deze gezakt was werd de dosis anti-testo weer iets verhoogd.
Je bijnieren zorgen mede voor de balans van je hele hormonenhuishouding en je nieren zorgen voor het uitscheiden van allerlei overtollige chemische stofjes. (google ernaar voor meer)

Liefs Daniéla