Stemverhogende operaties?

Gebruikersavatar
Ronny
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2013, 10:13
Gender: Trans MtF

Stemverhogende operaties?

Bericht door Ronny »

Ik was altijd in de veronderstelling dat hoogte van stem niet operatief te veranderen valt. Dat je via Logopedie moet leren praten op een andere hoogte.

Tot mijn verbazing kom ik dit tegen:

http://www.vumc.nl/afdelingen-themas/zo ... 77/okt2013

Wat weten jullie daarvan?
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Hannah »

Hej Ronny.
stemband correctie is mogelijk,maar bedenk wel, dat jou stem jou indentficeert, Hoort bij jou ik ken mensten met een stem correctie,
het leek een kraaie stem geworden niet mooi, dus geef aan precies wat je wil.en ten tweede, bedenk dat er aan twee kanten wat afgaat zowel onder als boven, de stemband is als een elastiek, je kunt niet meer zo laag, maar ook niet zo hoog.hou daar rekening mee, zal men je ook wel vertellen .
dus bedenk wel, en succes.
Henny.
Gebruikersavatar
Ronny
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2013, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Ronny »

Ja was ook meer nieuwsgierig naar hoe ze dat dan tot stand laten komen. Ondanks mijn natuurlijke lage stemklank heb ik een bijzonder hoog bereik dus met een beetje oefening denk ik dat het resultaat op langere termijn meer gewenst is dan het risico op beschadigingen door middel van een operatie.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Venka »

Ik heb logopedie gehad en er is heel veel te bereiken door logopedie.Maar je bent wel afhankelijk van hoe jouw stem is zonder logopedie en mijn stem was al niet zo laag.Ik zou een operatie alleen overwegen als er geen andere optie meer is.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Anon20210626 »

ik zing veel te graag om zoiets ook maar te overwegen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Hannah »

Hoi Ronny. stem band wordt ingekort ,mag een dag niet praten , alles op papier, best moeilijk om je mond te houden.
ik had best een hoog bereik met zingen 4 a5 octaaf. maar door steeds op de tenen te lopen kwa hoogte stem ging deze kraaken, en kreeg ik stem problemen ,waar na stemband correctie.Maaaaaaaaaaaar een ding ik kan nu niet meer zo mooi zingen als vroeger , dat is jammer.
maar geen keuze.
gr Henny.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Alice »

Ronny schreef:Ik was altijd in de veronderstelling dat hoogte van stem niet operatief te veranderen valt. Dat je via Logopedie moet leren praten op een andere hoogte.

Tot mijn verbazing kom ik dit tegen:

http://www.vumc.nl/afdelingen-themas/zo ... 77/okt2013

Wat weten jullie daarvan?
Tricky, lijkt mooi even een operatie en je bent van je ‘zware’ mannen stem af.
Als dit in gedachte hebt dat zou je je eerst héél goed moeten informeren.
Vroeger werd met de ‘hand’ de stembanden aangepast daarbij ging het bij 50% mis (o.a. Mickey Mouse stemmetje, afgevlakt) en van de andere 50% was 25% niet geheel tevreden. Nu gaat het met laser en zijn de resultaten beter, maar toch….
Let op, een herstel operatie is niet mogelijk!!!

Sprak met 2 personen die de operatie hebben ondergaan, een klonk redelijk vrouwelijk ander klonk alsof ze een duikerspak aanhad, hoe de stemmen eerder waren weet ik niet.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Ronny
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2013, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Ronny »

Bedankt voor de reacties. Denk niet dat een operatie voor mij is. Bovendien ben ik ook dol op zingen en een kraakstem wil ik zeker niet.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Raisa »

Een stembandverhogende operatie is best wel een crapshot te noemen omdat er een best grote kans is dat het je stem verpest. Ik heb heel mooie resultaten gehoord, maar helaas heb ik meer mensen gehoord die postop als een kettingroker klonken.
Zie het als een laatste optie wanneer je al het andere al hebt geprobeerd.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Stemverhogende operaties?

Bericht door Veronica »

Ik zou gewoon voor logopedie gaan, duurt veel langer maar vaak bereik je veel betere resultaten mee van wat ik heb gehoord.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding