Gender De Podcast Psycholoog

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Eva2
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2021, 22:43
Gender: Non-binair

Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Eva2 »

Een mooie heldere podcast over gevoelens en ervaringen die je vast al kent maar je omgeving vaak nog niet.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Mareijn »

Wauw dank je wel voor deze tip! Super duidelijk verwoord, zowel voor mezelf als voor iedereen die hier nog helemaal niks vanaf weet
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Maartje-nb »

Ja, mooie podcast. Vriendelijke stemmen ook, die goed , helder het begrip gender uitleggen.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Mareijn »

Inderdaad. En wat ik vooral fijn vind: ze praten er heel nuchter over. Ze helemaal niet op het feit dat deze gevoelens best lastig kunnen zijn, maar als de normaalste zaak van de wereld. Ik kreeg een enorme boost in het gevoel dat ik helemaal niet raar ben ofzo. Ik ga deze binnenkort nog een keer luisteren, en zeker ook doorsturen als iemand ooit wil weten hoe het nou allemaal in elkaar zit
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Jeste »

Voor het geval de link niet werkt, hier even een verwijzing naar de website die aan deze podcast verbonden is: https://www.depodcastpsycholoog.nl . Daar kom je de betreffende aflevering ook tegen, door even te scrollen.

Wellicht verwijst de link naar een app voor op de smartphone of tablet, terwijl ik dit op een PC aan het lezen ben. Misschien dat er daardoor meer mensen zijn waarbij de link niet werkt.
Maar nu heb ik de podcast evengoed gevonden, dus ga ik luisteren. Ook al ken ik het verhaal op zich wel; toch altijd weer interessant om over dit onderwerp te horen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender De Podcast Psycholoog

Bericht door Mareijn »

De link is naar de Apple Podcast app inderdaad. Dit is de directe link naar Spotify:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --