Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

ik heb vorig jaar 10 behandelingen gehad maar dit jaar kan ik fluiten naar vergoeding. Ik ga het niet krijgen. De verzekeraar houd voet bij stuk en weigert alles wat aan aanvragen binnenkomt. Ze zoeken gewoon naar spijkers op laag water en als bij wijze van spreken ook maar ergens een komma of punt ontbreekt: AFGEWEZEN! Ik kap ermee. Ik heb geen zin om maandenlang een gevecht te moeten leveren om straks ergens in oktober 2 lullige behandelingen vergoed te krijgen en dan weer van voren af aan te moeten beginnen. Dan maar als Conchita door het leven. Wij hebben als nietig burgertje toch al geen poot meer om op te staan in dit kutland......
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

intrans schreef:ja klopt, nou zijn het niet veel haartjes hoor, maarja ik kon het verwachten met een zware baard waarmee ik begon.
Hoewel je dat dan weet en het dan toch nog lang duurt, is het toch fijn om te zien dat de dichtheid steeds minder wordt en gelijktijdig ook de pijn.

het leukste vind ik zelf dat mijn huidtherapeute circa 2 weken na een laserbehandeling de eerste haartjes die het niet overleefd hebben uit de huid kan plukken en dat ik het later zelf af mag maken :)
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

jacqueline schreef:ik heb vorig jaar 10 behandelingen gehad maar dit jaar kan ik fluiten naar vergoeding. Ik ga het niet krijgen. De verzekeraar houd voet bij stuk en weigert alles wat aan aanvragen binnenkomt. Ze zoeken gewoon naar spijkers op laag water en als bij wijze van spreken ook maar ergens een komma of punt ontbreekt: AFGEWEZEN! Ik kap ermee. Ik heb geen zin om maandenlang een gevecht te moeten leveren om straks ergens in oktober 2 lullige behandelingen vergoed te krijgen en dan weer van voren af aan te moeten beginnen. Dan maar als Conchita door het leven. Wij hebben als nietig burgertje toch al geen poot meer om op te staan in dit kutland......
Jacqueline, helpt het zelfs niet om ze samen met de verwijsbrief van de VU te wijzen op het CVZ besluit van 22-9-2008. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze een "beschrijving" van wat in het basispakket zit zomaar negeren.
Overigens ging het bij mij ook niet zonder slag of stoot, maar na veel aandringen en telefoneren gaven ze bij mij aan het toch te willen vergoeden. 1200 euro en daarna weer een nieuwe aanvraag met zorgverslag en vermelding hoeveel er nog nodig is.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

En het transgendertje pesten gaat maar door: vandaag te horen gekregen dat ze een foto eisen van mijn gezicht. Een klap in het gezicht van huidtherapeute mevr De Boer van het Vumc, een klap in het gezicht van Jolande Werkman mijn behandelende lasertherapeut. Nee...zij....die geen enkele medische achtergrond hebben zullen zelf wel even beoordelen dat ik natuurlijk helemaaaaaal geen behandeling nodig heb! Toen ik zei dat alle benodigde stukken bij hun lagen kwam ze later terug: nee....eh.....het is goed we gaan het goedkeuren. EN IK GELOOF HET NIET! Nee ze komen weer terug op de eis van die foto......En ik vertik het om ze een foto te geven. Dit is schending van mijn privacy. Mijn uiterlijk gaat ze geen flikker aan.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180501 »

Hi Jacqueline...

Ik heb voor verlenging van de toekenning ook een foto moeten opsturen en vond het ook geen prettig idee dat er iemand bij mijn zorgverzekeraar mijn ongeschoren face zat te beoordelen. Maar die persoon is wel een voor mij volstrekt onbekende en ik wilde doorgaan met de epilatie. Heel soms moeten mijn trots, ijdelheid en weerstand (tegen van alles en nog wat) tijdelijk plaats maken ten bate van mijn vooruitgang...

Maar gelukkig is het dus blijkbaar zo dat ze nu toch overstag zijn gegaan en eventueel willen gaan vergoeden...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

het zijn geen deskundigen en ze hebben het recht niet om via een foto mij te beoordelen. Dan kunnen alle verklaringen van de huidtherapeuten ook wel achterwege blijven...Bovendien....op een foto zie je lang niet alles. Als ik mijn make up niet eens zie op een foto van mij, laten we dan maar zwijgen over mijn grijze en kleurloze haren die ik heb....
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet niet of ze het recht hebben Jacqueline. We hebben het hier dan wel over een soort van portretrecht maar zelfs cis-vrouwen die een correctie aan de schaamlippen willen of moeten ondergaan wordt soms verzocht om een foto van de schaamstreek. Toen ik dit las bleek dat ze daartoe wel gerechtigd waren, stond zelfs in de polis. :? En tja, in mijn ogen is mijn huidtherapeute ook de enige die er goed over kan oordelen, maar wat doe je er tegen..??

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Susanna »

PolikliniekDeBlaak in Rotterdam aan de Blaak heeft mij heel goed behandeld met laserontharing in mijn gezicht en genitaal. 6 behandelingen in het gezicht en 6 behandelingen in de genitale streek waren voldoende (ik had gelukkig donker haar). De kosten voor het genitale gedeelte werden betaald door het VU en de kosten voor het gezicht werden vergoed door mijn ziektekostenverzekering. Ik moest de rekeningen zelf betalen en dan de rekening opsturen naar de verzekering die het bedrag binnen 8 weken op mijn rekening terug storte. De behandelingen kosten E150,00 per stuk, zowel voor het gezicht als de genitale streek. En ja het deed pijn en toch vond ik het prettig omdat ik weet waar ik het voor doe. Dit is al wel weer 2 jaar geleden dus mischien zijn de regels nu al weer anders.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

Een telefoontje naar de vu helpt ook. Vandaag email: het is goedgekeurd, zonder die eis van het opsturen van foto's.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180501 »

Gefeliciteerd Jacqueline, zal een hele opluchting zijn voor je...