Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

andrea schreef:heb afgelopen jaar een machtiging 2x 10 behandelingen gehad omtrend gezichts ontharing uit mijn basisverzekering.
dit waren alle elektrische ontharing behandelingen daar ik nog alleen lichte haartjes heb.
ik was voorheen al 2 jaar bezig met ipl en laser. deze kosten heb ik uit mijn aanvullende verzekering á 700 euro per jaar gehaald.
nu ben ik jl bij de dermatologie in het vumc geweest ivm beoordeling voor verdere behandelingen.
daar hebben ze geconstateerd dat ik nog vele behandelingen nodig heb.
dit is weer naar het genderteam gerapporteerd.
zij hebben een nieuwe aanvraag ingediend voor verdere behandelingen bij mijn zorgverzekeraar VGZ.
heb gisteren het besluit ontvangen van het VGZ.
ze gaan GEEN verdere behandelingen vergoeden.
NOU LEKKER IS DAT.
laten ze je gewoon halverwege de behandeling stikken.
wat moet ik hier nu mee?
heeft iemand ervaring met eventueel andere zorgverzekeringen die dit wel vergoeden uit de basis en je niet halverwege laten zitten met je probleen?
dan kan ik dit jaar nog overstappen naar wel een verzekering die met je meedenkt en voelt.

ik vind dit echt mensonwaardig.
ze weten helemaal niet wat wij allemaal door moeten maken als transvrouw.
Ombudsman inschakelen en desnoods een advocaat, het is simpel als een huidtherapeut vindt dat je nog behandelingen nodig hebt moet de verzekeraar dat vergoeden.

Gewoon ertegen in gaan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Gehoord van mijn huidtherapeute:
Als de verzekeraar de CVZ "aanwijzing" niet wil volgen kun je altijd nog ieder jaar opnieuw gebruik maken van de vrouwelijke "onthaarvergoeding". Meestal is dit een bedrag van 750 euro per jaar of 1500 voor de duur van de verzekering. In dat laatste geval stap je aan het eind van het jaar over naar een andere verzekering en begin je opnieuw.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door andrea »

ik heb wel een aanvullende verzekering maar met 700 euro per jaar kom je niet ver als je iedere week een behandeling moet ondergaan.
ik heb ook kontakt opgenomen met transvisie zorg.
afwachten wat zij te vertellen hebben over deze kwestie.

ik ga hier sowieso niet mee akkoord en ga kontakt opnemen met vgz.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

hoi,

ik heb mijn ervaringen over de problematiek van de zorgverzekering net even omschreven in het niet openbare deel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

andrea schreef:NOU LEKKER IS DAT.
laten ze je gewoon halverwege de behandeling stikken.
wat moet ik hier nu mee?
Kijk anders even hier: Wordt ontharing vergoed?. Daar staat duidelijk wat de regels zijn.
En meer op de website van het Zorginstituut Nederland (PDF-bestand).
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Jeste schreef: Kijk anders even hier: Wordt ontharing vergoed?. Daar staat duidelijk wat de regels zijn.
En meer op de website van het Zorginstituut Nederland (PDF-bestand).
klopt jeste,

aan de hand van deze info ben ik dus ook verder gekomen met mijn zorgverzekering.
Groetjes,
Ilse
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Hoelang duurt het overigens normaal voordat je iets te horen krijgt van het VU of de verzekering dat je kan beginnen met ontharen ? Ik heb tijdens mijn laatste bezoek bij het VU op 5 december mijn gegevens en de gegevens van mijn huidtherapeute achter gelaten en ze zeiden dat ze er werk van gingen maken. Wat is jullie ervaring hiermee ? Aangezien ik al een aantal sessies gehad heb (zelf betaald) wil ik er ook geen maanden tussen laten komen.....
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Bij mij was het een week of 3, niet korter dacht ik, dat ik een kopie kreeg toegestuurd van de VU en daarna nog wel een dikke week voordat ik de machtiging binnen had van de zorgverzekering.

Ik heb wel gevraagd of ze me een kopie wilde sturen van de brief die ze naar de verzekering opsturen, heb je er zelf nog een beetje zicht op.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Janice schreef:Hoelang duurt het overigens normaal voordat je iets te horen krijgt van het VU of de verzekering dat je kan beginnen met ontharen ? Ik heb tijdens mijn laatste bezoek bij het VU op 5 december mijn gegevens en de gegevens van mijn huidtherapeute achter gelaten en ze zeiden dat ze er werk van gingen maken. Wat is jullie ervaring hiermee ? Aangezien ik al een aantal sessies gehad heb (zelf betaald) wil ik er ook geen maanden tussen laten komen.....
Mijn ervaring is wisselend. Ga er vooral zelf goed achter aan. Een in de week of zo. Laatste jaar, baardepilatie 4x gevraagd na 2 maanden ontvangen waarna de zorgverzekeraar de aanvraag kwijt raakte en er na 5 maanden als nog weer een nieuwe aangevraagd moest worden.; verzetten van afspraak, 3x gemaild na 14 dagen ok; herhaal recept hormonen na week in huis; genital epilatie, begin van het jaar vijf keer om gevraagd, tot op heden nog steeds niets ontvangen, maar een andere chirurg gezocht.
Zelf op blijven letten dus!
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Herkenbaar... had het VU vrijdag gemaild, nog niks gehoord. Zal ze zo nog een keertje mailen of een telefoontje plegen :)