Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

intrans schreef:Laserbehandeling 5, 6 & 7 zitten er inmiddels ook op, kan niet wachten tot alles voorgoed klaar is!
Dat is goed nieuws intrans, ik heb al elektrische epilatie nr3 gehad 1,5 week terug met de boven lip erbij dit keer, dus die deed wel pijn maar de rest valt mee.

Ik vrees alleen dat ik wel flink wat langer bezig zal zijn om van alles af te komen :cry:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Silvia »

ik had afgelopen vrijdag ook me 6de lazer behandeling gehad , hoop dat het snel weg gaat , op me wangen groei niks meer alleen me boven lip en me kin :(
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

heb afgelopen maandag mijn vierde gehad......
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

Voor morgenochtend staat sessie nummer 13 in mijn agenda. Zal een pijnlijke worden, na de operatie is mijn gezichtshaar weer donkerder.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Janice »

Word die nummer 13 nog vergoed ?
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

Van 11 en 12 heb ik geen commentaar gekregen van mijn verzekeraar. Maar ik kan uit mijn declaratieoverzichten niet opmaken of het uit mijn basis of aanvullende verzekering komt, het zou uit de basis moeten komen. Als ze moeilijk doen, dan is het een kwestie van een extra machtiging van een dermatoloog regelen om de extra sessies vergoed te krijgen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Binnenkort wil ik gaan beginnen met elektrische epilatie. Ik heb namelijk alleen lichte gezichtsbeharing. Niet heel erg hardnekkig. Door regelmatig haartjes weg te plukken met een pincet kan ik baardloos door het leven gaan, maar hoe minder haar; hoe beter. De mogelijkheid om het te laten doen heb ik ook, wanneer ik de brief van het VU naar de zorgverzekeringsmaatschappij stuur.

Nu was ik op zoek naar informatie over huidtherapeuten in de buurt. De informatie over de kosten vind ik echter zo onduidelijk. Het wordt dan wel vergoed, maar als het goed is krijg je van de zorgverzekeraar een budget voor de ontharing en dat wil ik natuurlijk zo goed mogelijk gebruiken. Het is namelijk nogal wat werk om d.m.v. elektrische epilatie te ontharen. Ik wil dus voorkomen dat ik naar een huidtherapeut ga die overdreven duur is. Bij de één staat er bijvoorbeeld €30 per 15 minuten en bij de ander €39,50 per behandeling. Hoe lang duurt een behandeling dan meestal?
Bij een intakegesprek zal ik ook wel informatie kunnen krijgen, maar ik ben gewoon benieuwd. Als ik weet wat een redelijke prijs, dan kan ik daar vanuit gaan bij het zoeken. Bij voorkeur wil ik natuurlijk ergens naartoe in de buurt, of met de tram, bus of metro zonder overstap te bereiken, maar het moet natuurlijk niet overdreven duur zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie informatie.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Mijn ontharing is dan 67,50 per 45 minuten maar er is vast wel één die goedkoper is dan dat.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Veronica schreef:Mijn ontharing is dan 67,50 per 45 minuten maar er is vast wel één die goedkoper is dan dat.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de goedkoopste. De kliniek zelf moet ook goed bij mij overkomen. Dat is eigenlijk wel moeilijk om te beoordelen. Het is niet makkelijk om hierin te kiezen. Toch vind ik het wel fijn om een indicatie van de prijzen te hebben. Van iemand die ik ken en ook met elektrische epilatie bezig is had ik ook al prijsinformatie (€70 per uur).
Toevallig was ik vandaag even bij het Genderteam, omdat ik daar iemand zou ophalen. Toen kon ik dus meteen vragen hoe het zat met de procedure voor de vergoeding. Er worden 10 behandelingen vergoed en als dat te weinig is wordt er gekeken naar mogelijkheden voor meer (volgens mij had ik dat op dit forum ook wel eens gelezen). Eigenlijk is dat van die 10 behandelingen dan ook weer onduidelijk, want wordt er dan nog naar kosten gekeken, of maakt het dan niet uit hoeveel die behandeling kost? (het lijkt me waarschijnlijk dat er natuurlijk wel naar de totale kosten wordt gekeken)

Ik ga me maar eens aanmelden voor een intake bij een huidtherapeut bij mij in de buurt, die is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten. In het proces kom ik dan wel meer te weten over hoe het zit met de vergoeding.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Eveliene »

Als je budget op is en je nog teveel haar hebt kan je altijd nog de dermatoloog van het VU vragen om een brief te maken die je dan weer naar de verzekering stuurt zodat ze weer een serie behandelingen moeten vergoeden.