Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Engel »

Ben daar nog niet aan begonnen. Ze doet eerst drie keer laseren. Maat ik ga op maandag dus kan ik het straks vanaf vrijdag laten groeien za en zo lekker thuis. Kan ze maandags aan de slag.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Bij mij zie je het ook niet zo snel. Alleen als je van dichtbij goed kijkt. Het is dus wel goed opletten om gesprekken met andere mensen dan te vermijden. Zeker als het mensen zijn uit mijn woonomgeving die van niets weten,
Wat lastig is, dat is dat ik iemand ken die bij wijze van begroeting wil kussen. Dat is een buurman die ik af en toe help met zijn computer. Die probeer ik dan ook niet tegen te komen als ik m'n gezichtsbeharing moet laten groeien.
Ik houd overigens helemaal niet van dat gekus als begroeting. Zeg gewoon vrolijk "Hallo". Dat emotionele gedoe hoeft niet van mij. Fysiek contact vind ik alleen fijn met iemand die echt een speciale betekenis voor mij heeft. Anders liever een beetje kil en afstandelijk, zolang het maar wel op een vriendelijke toon gaat.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Coccinelle »

door intrans » 06 Nov 2014, 13:48
Behandeling nummer 12 achter de rug, ik weet nog toen ik net begon en nu al weer bij 12!
In de afgelopen 16 weken heb je 5 behandelingen gehad. Weet jouw behandelaar niet dat er minstens 6 maar liever 7 à 8 weken tussen moet zitten? Op deze manier ben je totaal niet effectief bezig en je vliegt door je budget heen. Je hebt vast ook wel wat blonde of minder gepigmenteerde haartjes? Daar heeft de laser geen vat op, al doe je honderd keer. Die haartjes zou je bijvoorbeeld nu ook al gelijktijdig aan kunnen pakken met elektrische epilatie. Dat gaat prima samen met laser. Dan kun je ook het stukje vlak onder je neusgaten goed laten behandelen, want daar kom je met de laser toch haast niet bij. Zorg wel voor een aparte machtiging! Vóórdat je begint!
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

Jeste schreef:Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaand aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.
Voor de elektrische epilatie moet ik het minimaal 2 dagen van te voren niet scheren en dan zie je helaas echt wel alles hoor bij mij. Dit valt niet meer te verbergen en het is nu even niet anders.
omdat ik nu ook gelijktijdig laser en elektrische epilatie doe, zie je dus ook de donkere haren nog heel goed.
Laser is 1x in de 6 weken en in de weken daartussen doen we elektrische epilatie.

dat je het moet laten staan en dat het mij goed zichtbaar is, dat is best lastig en zeker niet leuk, maar het kan gewoon nu niet anders.

Heb wel een boel geklier nu met de verzekering omdat ik beide behandelingen nu tegelijkertijd doe, maar hoop dat dat goed afloopt. Maandag toch weer overleggen bij de VUMC hie we dit misschien kunnen oplossen, wordt vervolgd.

groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Het is dus bij iedere verzekeraar verschillend....
Bij mijn verzekeraar wordt er geen onderscheid gemaakt tussen laser- en elektrische epilatie. Een behandeling is een behandeling.
Daarom worden de behandelingen met elektrische epilatie, omdat die minder kosten dan laserepilatie, op één factuur verzameld, zodat het dan een bedrag is dat ongeveer gelijk is aan één behandeling met de laser.

Als ik het goed heb moet je na 10 behandelingen weer een nieuwe machtiging aanvragen. Dat schijnt dan via een dermatoloog van het VUmc te moeten gaan. Moet je daar dan werkelijk naartoe? En moet dat dan elke keer weer na 10 behandelingen? Hopelijk niet, want dan moet je weer een keer naar het VUmc voor een afspraak. Nou is dat voor mij niet zo lastig, maar dat is vooral vervelend als je niet in de buurt woont. Ook als je werk hebt en dan weer eens verlof moet nemen is dat lastig.

En nog even iets anders.... Maak je er vooral niet druk over wanneer er na lange tijd toch steeds haartjes blijven groeien. Er zijn ontzettend veel bio-vrouwen met haartjes op hun gezicht. Wat haartjes zijn echt niet zo erg, zolang het natuurlijk maar geen stevige baardharen zijn. Pluk ze er gewoon af toe uit met een pincet.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Jeste schreef:Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaande aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.
Ik plan de elektrisch epileersessies zoveel mogelijk op maandag zodat ik als ik op vrijdag me voor het laatst scheer ik me het weekend, mn de zondag en de maandagochtend, kan verstoppen. De zaterdag gaat meestal nog wel, ik ga dan nog redelijk op tussen de vrouwen met enige gezichtsbeharing.
Wanneer ik gelaserd word speel die verstoptijd geen rol. Kan me gewoon dezelfde ochtend nog scheren, ik heb dan door de zwelling en rode vlekken na afloop wel een dag waarop ik me daarna maar matig kan vertonen. Na 24 uur is dit meestal wel over. Na de elektrische eplilatie is het scheren een uurtje later wat gevoelig, maar een paar uur (en wat laagjes Aloe Vera) later, zijn de vlekjes wel verdwenen en kan ik weer "sociaal" gaan doen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Charlotte VD
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2014, 09:35
Gender: Transgender

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Charlotte VD »

Ik heb in de jaren 1999-2000 een tiental laserbehandelingen gekregen voor mijn gezichtsbeharing, heeft mij zeer veel geld gekost, maar mijn baardgroei, ik had een straffe baard en die is in niets verminderd, het heeft ook waarschijnlijk te maken dat ik de androcur kuur heb gestopt, en weer als man beginnen leven maar toch vind ik het eigenaardig, de techniek is waarschijnlijk sedertdien verbeterd, dat hoop ik toch.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

Ik heb inmiddels iets van 15 laserbehandelingen (of waren het er nu 14 of 16? ik ben de tel kwijt) in mijn gezicht gehad. De hoop dat ik me niet meer iedere dag hoef te scheren heb ik inmiddels losgelaten. Ik red het in elk geval van 's morgens tot 's avonds zonder zichtbare baarschaduw en zonder dat ik hoef te vertrouwen op make-up. Op een baaldag durf ik inmiddels ook weer zonder scheren langs de supermarkt voor wat boodschappen. Ik denk dat ik nog wel een behandeling of twee doe, maar meer zal het niet zijn. Afhankelijk van hoeveel donkerhaar er nog terugkomt.

Merk wel veel verschil tussen gezichtshaar en borsthaar. Bij de laatste twee keer heb ik mijn decollete/borstbeen ook laten laseren. Na twee behandelingen merk ik daar toch best verschil in. Véél meer dan in mijn gezicht. Mijn haar is donkerblond, in de baardstreek ook, net donker genoeg om nog gelaserd te kunnen worden. Op mijn lichaam is mijn haar donkerder, en reageert echt sterker op laser. Die 40 euro dat het stukje borstbeen me kost en ik zelf moet betalen, is het me in elk geval waard.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door intrans »

Coccinelle schreef:
door intrans » 06 Nov 2014, 13:48
Behandeling nummer 12 achter de rug, ik weet nog toen ik net begon en nu al weer bij 12!
In de afgelopen 16 weken heb je 5 behandelingen gehad. Weet jouw behandelaar niet dat er minstens 6 maar liever 7 à 8 weken tussen moet zitten? Op deze manier ben je totaal niet effectief bezig en je vliegt door je budget heen. Je hebt vast ook wel wat blonde of minder gepigmenteerde haartjes? Daar heeft de laser geen vat op, al doe je honderd keer. Die haartjes zou je bijvoorbeeld nu ook al gelijktijdig aan kunnen pakken met elektrische epilatie. Dat gaat prima samen met laser. Dan kun je ook het stukje vlak onder je neusgaten goed laten behandelen, want daar kom je met de laser toch haast niet bij. Zorg wel voor een aparte machtiging! Vóórdat je begint!
Ik heb tussen de 4-5-6 weken per behandeling en zij zegt dat dit zo hoort, nou boeit het me niet zo, ik krijg het toch vergoed.
Ik heb nog paar donkere haartjes en onzichtbare stekeltjes, zat al te denken aan elektrische epilatie.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Raisa »

Jeste schreef:Hoe gaan jullie er mee om met dat je je gezichtsbeharing moet laten groeien, voorafgaande aan een behandeling. Het is natuurlijk niet fijn wanneer dat gezien wordt.
Voor het elektrisch epileren moet ik mijn baard 6 dagen laten staan voor het lang genoeg is, dat komt erop neer dat ik me hooguit eens per week kan scheren. In het begin vond ik het wel lastig en voelde ik me er onzeker over, maar later realiseerde ik me meer en meer dat als andere mensen het opvalt, dat het dan eerder hun probleem is dan dat van mij. Mensen zoenen blijf ik echter wel vermijden want een prikkende kus is nooit fijn.