androkur depressie

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

androkur depressie

Bericht door Fay »

Ben benieuwd naar ervaringen mbt androkur, wie werdt er emotioneel zodanig instabiel van dat het too much werd , kwam dat werkelijk door de androkur, of zat er nog ellende onder, is dat aan te geven hoe merkte je dat,en hoe heb je dat opgelost?

searching for answers

Fay
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: androkur depressie

Bericht door intrans »

Ik kan wel melden dat ik er emotioneel instabiel van word en dat ik wel me limiet heb bereikt. (Elke dag huilen etc.)
Verder merk ik ook dat mijn OCD weer omhoog komt en weer de overhand probeert te nemen.
Bij mij werd alles het ergst toen ik van de oestrogeen pleisters naar de oestrogeen pillen overstapte.
Ik heb momenteel nog niks opgelost maar zit er wel aan te denken om weer aan de anti-depressiva te gaan als ik het zelf niet opgelost krijg.

Groetjes,

Intrans.
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: androkur depressie

Bericht door elke »

Depressie kan een bijwerking zijn van androcur. Ik heb ook wel eens gelezen dat er mensen zijn die het tegenovergestelde ervaren ( ik heb het dan niet over transseksuelen ).

De hoogte van je oestrogeen beinvloed dacht ik ook de hoogte van je serotonine. Het is dus wel belangrijk eerst na te gaan of je je hormonen moet aanpassen voordat je aan de anti depressiva gaat.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: androkur depressie

Bericht door jacqueline »

Ik kan er nog niet veel over zeggen na 2,5 maanden. Vandaag even een dipje, ik hoop dat het daarbij blijft. Stoppen levert mij per direct een andere depressie op....vermannelijking van mijn lijf gaat geheid gelijk fout.....dus dat is geen optie voor mij....
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Echte oplossingen lijken er niet te zijn, ik vind bijv antidepressiva geen oplossing,wel als tijdelijke ondersteuning in combi met andere hulp

Idd, 2 soort depressies ken ik ook, die onder invloed van andro, en die onder invloed van testo afgelopen 4 weken

Nadat ik weer eens een keer of 5 afscheid had genomen van mijn leven en iedereen om me heen dacht ik, fuk it, nooit meer,het kan me ff niet meer schelen wie of wat waar van denkt inclusie vu, en aldus hrt weer opgestart

Een behoorlijk positieve duw in de rug, en die had ik nodig, erg hard nodig, en ik hoop dat dit gevoel nooit maar dan ook nooit meer verdwijnt of minder wordt

Fay
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: androkur depressie

Bericht door Veronica »

Ik weet het niet of het aan mij ligt, gisteren achtergekomen (bedankt Fay ;) ) dat ik toch wel een beetje last van heb, maar dat ik het gewoon niet merk tenzij ik eraan terugdenk.

Het zou ook aan kunnen liggen dat ik gewoon een vrij zware kutleven heb gehad, en dat buiten mijn gevoelens om, ik doel op alles behalve mijn vrouw voelen, met dat erbij is het niet te verwoorden, misschien heeft dat mij sterker gemaakt en heb ik niet zo extreem last van als jullie, of is het gewoon kwestie van tijd en is het nu nog niet zo belemmerend.

Antidepressiva is geen oplossing, ik ken mensen die minder zwaar hebben en ernaar hebben gereikt, uiteindelijk leidt het vaak tot verslaving eraan, in ieder geval wel bij de mensen die ik ken.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: androkur depressie

Bericht door intrans »

Anti-depressiva heeft mij anders al een keer heel goed gehlpen, tot ik het weer op mijn eigen houtje begon te doen en besloot te stoppen, dit ging een tijdje goed maar uiteindelijk word het toch weer zwaarder.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Er is niets mis met het slikken van antidepressiva, it can save lives, maar niet als oplossing, wel als ondersteuning, imo, altijd in combi doen met therapie

Ik denk dat de meesten van ons gewoon een kutleven hebben gehad, en diverse afweren hebben ontwikkeld,om niet te voelen, ik herken het ,doodleuk over je situatie vertellen met een smile op je gezicht, wat dan even later pas bij je binnenkomt, het werkelijke gevoel bij dat kloteverhaal

Ergens vindt ik het mbt de moontjes wat dubbel, en ik moet oppassen dat ik geen antiandrokur ga propageren, maar je wordt er depri van, er eventueel antidepressiva erbij slikken om dat weer in balans te brengen, dan wordt ik kritisch over het middel in the first place

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Barbarella »

Maar de vraag is of mensen depri worden van androkuur of daar het gebrek aan testo. Ik snap nooit wat van moontjes , transmitters en receptoren, iedere uitleg lijkt ergens niet te kloppen.

Maar ik vraag me af of androkuur testo afbreekt of dat het de testo productie in testikels stopt of dat het op de testosteron receptoren gaat zitten en daar de opname blokeerd of dat het er in de hersenen voor zorgt dat testo niet aangemaakt word


bla bla bla Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Gaan we uitzoeken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron" target="_blank