androkur depressie

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

enzo, plaatste ik dit net op facebook omdat het me behoorlijk begon te storen en duidelijkheid wil verschaffen :

Lieve mensen:

Dat mijn genderproces momenteel stilligt als gevolg van overhoop liggen met het vumc, dat ik als gevolg daarvan stil sta mbt lichamelijke en emotionele veranderingen ,dat ik als gevolg van dat stilstaan mbt hormonale verandering weer in oude rollen en gedragingen verval, dat het moeilijk is daar mee te dealen,omdat dat tegen mijn gevoel ingaat, gedrag en gevoel is werkelijk hormonaal bepaald,dat ik als gevolg van deze stilstand merk dat mijn omgeving me weer gaat zien en behandelen als de oude persoon,met benoemen van mijn oude naam en de hij vorm, omdat ik daar weer op begin te lijken, ik zelf weer die oude persoon begin te worden, ook in gedrag, wat ik niet wil, maar het gaat even niet anders,ik moet wel,bij deze, mij proces staat momenteel even stil maar gaat hopelijk spoedig door,waar het eindigd, i dont know, mijn oude naam gebruik ik zelf niet meer, ik zou het op prijs stellen als niemand dat meer doet, een vorm van respect, bedankt, Fay

of het wat uithaalt? ach, geen id, ik ben bezig met een ander huis in een andere gemeente en de kans is groot dat ik alles en iedereen op een enkeling na geheel en al overboord zet, omdat ik geen zin meer heb in het steeds maar corrigeren van mensen waarbij het kwartje maar niet wil vallen, die me weer bij mijn oude naam gaan noemen en de hij vorm, omdat ze denken dat dat ok is, omdat ze denken dat ik dat weer ben, omdat ik weer ben gaan lijken op die figuur, met bijbehorende kunstmatig gedrag,waarbij ik best snap dat die verwarring ontstaat,maar dan nog , doe iets beter je best , je weet hoe het ervoor staat, ik sta momenteel even stil, dat betekend niet dat ik als vanzelf sprekend weer ook die oude persoon ben, zo behandeld en benaderd wil worden

Ik hoop binnen nu en 6 weken echt een nieuwe start te kunnen maken met mijn nieuwe woning, in die andere gemeente, uiteraard met de juiste beslissing van het vu, tot die tijd, de pauzestand , het is moeilijk te verkroppen, dat je weer moetw achten terwijl je zo graag wil, maar het is niet anders, geduld geduld geduld

btw eventuele facebook reacties of juist het uitblijven daarvan zeggen mij genoeg, maakt een schifting in contacten meteen een stuk duidelijker, let go let go

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Voor mij zal je altijd blijven wie je bent, "Fay".
Die dame voor wie het kaarsje nu bij mij brandt.

x'jes Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Das lief, thx :)

xx

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Dus, zou ik vrijdag gebeld worden mbt deca, niet gebeurd, dus zou ik maandag gebeld worden mbt deca, niet gebeurd. krijg ik vandaag een meeltje van jos:

Hoi wij willen graag een afspraak met u maken met prof den Heijer om de andere medicatie te bespreken

Jos

ik wordt nie goed...kheb me vaak afgevraagd, kan ik me nog kloteriger voelen? ja dat kan, dieptepunt is nou wel zon beetje bereikt, trek dit niet meer, of ik stop en dan weet ik niet meer wat ik moet, of ik, zet nog een keer de schouders eronder vanuit het kleine beetje energie dat ik nog heb, maar eerlijk gezegd is de wil om verder te gaan amper nog aanwezig

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 06 mei 2014, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Is geen 'Nee' Fay. Ook geen ja maar als ze het willen bespreken denk ik niet dat ze je alleen maar 'Nee' willen verkopen.

Ik ben overigens wel bijna door mijn theelichtjes heen, dat wordt fingers crossen. ;)

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Ik zit hier te shaken en heb het gevoel dat ik uit elkaar aan het vallen ben, nog weer afwachten uitstellen en uitzitten?
ik heb er zo ontzettend genoeg van allemaal, ik heb er werkelijk de energie niet meer voor:(

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Fay

Als je in grote spanning op een antwoord zit te wachten dat op een bepaalde dag zou moeten komen en het komt dan niet krijg je een grote opdonder te verwerken.
Het pak slaag kwelt nu nog na maar probeer je te concentreren/voorbereiden op wat komen gaat. Dat zal niet morgen zijn, dus doe dat in een tempo dat jij aankan.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar als ik niet verhinderd ben wil ik gerust met je meegaan naar het VUmc om je te ondersteunen...??

Sterkte de komende tijd... :hug2:

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180730 »

tijd voor de 'automatische piloot', Fay :shock:
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

mbt die opdonders, ik heb nu in een paar maanden mbt het vu alleen al een keer of 8 zon opdoffer gekregen, en maar weer naar het vu , weer uitleggen, weer afspraken weer onduidelijkheid, weer uitstel, weer op gesprek weer beloftes, weer niet nakomen, weer verzetten van afspraken etcetc

Genoeg is genoeg en dat roep ik al maanden, en dan heb ik het nog niet eens over andere sorus in mijn leven los van het vu,
het gaat verkeerd als je midden in de nacht je keuken staat te slopen uit pure wanhoop frustratie en de ellende in je hoofd, en het voor de zoveelste keer niet meer zien zitten

Ik heb een afspraak gemaakt met huisarts voor vanmiddag, ik weet niet goed hoe het verder moet, ik weet alleen dat er iets moet gebeuren, ik ben bereid antidepressiva te gaan slikken, zodat er ruimte komt in mijn hoofd en voelen, omdat ik van mening ben dat die er al jaren en jaren sluimerd en alles belemmerd

Ik ben helemaal leeg, het is too much geweest de afgelopen maanden en daarvoor

Ik doe zoveel mogelijk wat me het beste lijkt maar moet toegeven dat dat niet genoeg is, merk aan alle kanten dat de koek op alle vlakken op is, ik krijg het niet meer verwerkt allemaal, ik kan me nergens op focussen, mijn hoofd zit bomvol en alles is teveel, iets als tv kijken lukt niet , lezen ook niet,iets als boodschappen doen kost me bakken energie, mijn brein is overbelast, zo voelt het, geluiden komen keihard binnen, niets voelt meer goed, en dat is nu al te lang zo

Het vu belde me net, ik was niet in staat op te nemen, ik ga zometeen mijn coach bellen ter ondersteuning

First things first, en als er met antidepressiva ruimte komt, in combi met gesprekken, dan is dat stap 1 en 2, traject komt later wel, en dan hoop ik de juiste mensen te kunnen vinden die me op de rit kunnen zetten en houden want uit mezelf haal ik het niet meer

Thx voor je aanbod Daniéla, ik houd het in mijn achterhoofd

Eerlijk gezegd kan het vu me nu ff helemaal gestolen worden,belangrijker is een luisterend oor,van me af praten , bekijken wat de huisarts vanmiddag zegt, mbt die antidepressiva, en vooral heel heel veel rust

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 06 mei 2014, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: androkur depressie

Bericht door Raisa »

Volgende week heb ik een afspraak met het genderteam om te bespreken of ik een orchidectomie mag ondergaan, met eventueel later nog een SRS. Voor mij zou dit in ieder geval een ideale oplossing zijn om van de androcur en al die nare bijwerkingen af te komen.