androkur depressie

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Het duurde bij mij zeker een week of 8 voordat de effecten van andro weer tot 0 waren gereduceerd, met daar dan weer alle gevolgen van dien

Het duurt even voordat je lichaam en geest weer in het andere oude vertrouwde balans zit

Btw, heel benieuwd hoe je je gaat voelen, ik zit behoorlijk tegen het plafond omdat ik merk dat de afwezigheid van androkur me weer de man kant opduwt, het gaat vanzelf, bij gebrek aan testo onderdrukkers, in denken, in gedrag in alles, en i dont like that at all, maar het is wel vertrouwd

keep it posted

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Dus, ik mag maandag toch weer ff naart vu , endro spreken

Die houdt halstarrig vast aan androkur, advsiseerd langzaam opbouwen, lage dosis,sjah zover was ik zelf ook al

Decapeptyl ga ik aankaarten iig

Fay
Baukje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:47
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Baukje »

Ok, succes. Ik ben heel benieuwd of het je lukt.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Het blijkt lastig, ja er is begrip van de endo voor mijn situatie

Echter, ze wilde door mij voorgestelde decapeptyl nog even bespreken met de arts, waarop ik vanmiddag werd teruggebelt met de mededeling dat het ook nog eens besproken moet worden met de professor (?)

Aanleiding, bijwerking decapeptyl is lage bloedruk, en de mijne is al behoorlijk laag

afwachten tot volgende week woensdag

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Fay

Ik heb ook altijd een vrij lage bloeddruk gehad en misschien heeft dat icm de spironolacton ervoor gezorgd dat ik altijd behoorlijk moe en slaperig was maar verder heb ik nergens last van gehad. Ondanks dat ik een zekere aanleg heb voor zware depressiviteit en daaraan gerelateerd opkomende suïcidale gedachten tgv de antidepressiva die ik daarom ook niet meer slik. Depressieve gevoelens heb ik daarna echter nooit meer gehad, dus ook niet tijdens de hrt.
Elke type testoblokker heeft zo zijn/haar (?) eigen nadelige bijwerkingen en ik weet niet wat de bijwerkingen zijn van Decapeptyl icm een lage bloeddruk en of die te ondervangen zijn met medicatie maar ze moeten met fundamentele argumenten komen om een eventuele weigering te rechtvaardigen.

Ik duim voor je...

xxx Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Hi

Thx

Oppassen dat je weer nie meds bij moet gaan nemen om die bijwerkingen weer tegen te gaan etcetc

Ben duidelijk geweest, androkur is GEEN optie, ik wil sowieso de kans krijgen deca te proberen en gaat men daar niet in mee dan zal ik dat elders moeten zoeken, so be it, w see, duurt alleen weer wat langer nu maar dat zal vast een reden hebben, die ik later pas begrijp

xx

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Fay

Het gaat er eigenlijk om welke bijwerkingen acceptabel zijn en dat zijn die van Androcur beslist niet in vele gevallen.
Als de bijwerkingen van Decapeptyl eenvoudig en met weinig te ondervangen zijn zie ik geen enkel probleem maar ja,
je wilt natuurlijk ook geen lopende pillenfabriek worden, dat begrijp ik...

Ik hoop dat het snel 'later' wordt voor je... ;)

xxx Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Ja nee ja nee ja nee, ja, idd gene pillenfabriek dus het is weer afwachten wat het gaat doen als deca doorgaat, daarnaast nog bezig met adhd medicatie dus dat fiets er ook doorheen, en zo blijven we onszelf wel bezig houden en verlang ik eigenlijk nog steeds naar een nieuwe start met een nieuwe woning met stealth gedachten , en vooral, heel veel behoefte aan rust

we see

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door Anon20180501 »

Hoi

hrt, adhd, een nieuwe woning, hoop op positieve effecten van de hrt ...en behoefte aan rust.
Lijkt enigszins tegenstrijdig en voorlopig ondenkbaar maar is het niet, sommige klachten/wensen
zijn aan elkaar gerelateerd, slik je medicatie voor, hebben tijd nodig en omdat je niet stil staat
val je niet terug in algehele malaise/onrust.

Het is een hoop maar je mag in ieder geval ook nog hopen... :hug2:

xxx Daniéla
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: androkur depressie

Bericht door alida »

Ha Fay,

In ieder geval fijn dat de endo begrip kan opbrengen voor je situatie. Hopelijk pakt dat overleg goed uit. Misschien zijn ze al gerustgesteld als je bloeddruk vaker gecontroleerd wordt...

Alida