Zelf medicatie

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Hoi Hoi

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met zelfmedicatie en of deze bereid zijn mij via een pb wat meer duidelijkheid te willen geven, aangezien ik stappen aan het zetten ben op dit gebied en toch nog wel met wat vragen zit.

Groetjes,

Janice
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Zelf medicatie

Bericht door YS62 »

Ga eens kijken bij de http://tgboards.com/forums/viewforum.php?f=15" target="_blank en lees de reacties van Kay en trek vervolgens je eigen conclusies
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Ik ben bekend met die site...... en heb al menig topics en reacties gelezen maar nog niet alles is me duidelijk, vandaar dat ik via dit opzoek ben naar de ervaring van de NL transen en dan ook m.b.t tot de 2 VU hormonen en de huisarts hierbij.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Zelf medicatie

Bericht door Eveliene »

Op die site hebben ze het over belachelijk hoge dosissen estradiol die ze gebruiken terwijl dat nergens voor nodig is. 8mg estradiol, hoe snel wil je je lever kapot maken vraag ik me dan af.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Precies daarom vroeg ik of er mensen waren iets " closer to home" dus ik wacht nog steeds mensen :)
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Zelf medicatie

Bericht door YS62 »

Eveliene schreef:Op die site hebben ze het over belachelijk hoge dosissen estradiol die ze gebruiken terwijl dat nergens voor nodig is. 8mg estradiol, hoe snel wil je je lever kapot maken vraag ik me dan af.
Alsof cycpro goed is voor de lever ...

Verder is het afhankelijk van de manier hoe je bio hormonen inbrengt en via injecties is dat een wat ander verhaal dan via de lever.
Daarom kan je niet zomaar mg'n vergelijken m.i.

Wat wel steeds meer duidelijk wordt is dat het regiede beleid van de VU en heel erg achterhaald verhaal is mbt hormonen met alle gevolgen van dien voor 'ons' soort vrouwen.
"Ons' neerzetten op een niveau van menopauze is ook niet nodig en dat kan echt wel wat hoger zonder dat daar gelijk de doem verhalen die de VU graag hanteert tegen over staan.
Betreffend forumlid op tgboards haalt ook steeds onderzoeken aan die haar in haar uitleg bevestigen.
Het is dan ook geen wonder dat steeds meer vrouwen over stappen op zelfmedicatie myself included.

Ik ken een forumlid die daar heel erg veel van afweet en zelf ook tegen een muur is opgelopen mbt het verhogen van de hormonen.
Die is dus ook bezig met zelfmedicatie.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Zelf medicatie

Bericht door diederique »

Het grootste probleem bij de zelfmedicatie is niet zozeer de wat en hoeveel vraag, maar de vraag hoe er aan te komen? Import uit het buitenland kost het nodige en geeft iedere keer weer het risico tegen de lamp te lopen. Ik ben zelf in de 2,5 jaar dat ik zelf voor alles zorgde drie keer tegen de lamp gelopen met de laatste keer een waarschuwing van de Officier van Justitie in Amsterdam.
Waren er maar meer huisartsen die onafhankelijk van de VU alvast voor hormonen willen zorgen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

De hoe vraag denk ik al te hebben opgelost, tegen de lamp probeer ik te verminderen door maar een beperkt aantal maanden te zelfmediceren tot dat het VU het overneemt.

Ik heb dit een aantal maanden geleden al bij mijn huisarts aangekaart en daar kwam het volgende uit: Zij heeft er geen problemen mee als ik Progynova ga slikken. Ze heeft echter wel problemen mee als ik Androcur ga gebruiken.
Zij is van mening dat hier te veel risico's aan verbonden zijn. Ik had gevraagd of ik vooraf dat ik met de hormonen begon een algeheel bloedonderzoek kon krijgen ( 0 meting) dit ook mede voor het VU.
En dan na 3 maanden hormoon gebruik weer een bloedcontrole om te kijken hoe de stand van zaken zijn. Haar reactie hierop was dat zij die Androcur niet verantwoord of voldoende in de gaten kan houden. Bij dat gesprek had ik informatie meegenomen deels zelf verkregen en informatie dat ik van andere forumleden hier had gekregen m.b.t tot het controleren maar dat deed ze van de hand. Dus nu zit ik eigenlijk met de vraag wat nu ?
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janneke »

Hoe oud ben je Janice?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

22