Zelf medicatie

Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Zelf medicatie

Bericht door Robin02 »

Jullie hebben het steeds over de endo's van het Vu.
Kunnen jullie niet eens verder kijken en informatie in winnen bij het team in Groningen??
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Ik zie dat jullie het hebben over vermoeidheid en schade aan de lever bij hoge dosissen hormoongebruik. Wat zijn eigenlijk alle effecten van de medicatie die het vu voorschrijft( progynova&androcur) in de door hun voorgeschreven dosissen ? en dan zowel de positieve als negatieve effecten & risico's ?
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Zelf medicatie

Bericht door diederique »

Je kunt de officiële werking en bijwerking zo op internet vinden. Alle bijsluiters staan bij de verschillende fabrikanten online.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Ja de meesten bijwerkingen heb ik al maar zo nu en dan lees ik weleens iets hier of op internationale fora wat er niet op staat dus vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Zelf medicatie

Bericht door diederique »

Het lastige is dat als de bijwerkingen niet in de formele bijsluiter staan de bijwerkingen officieel betwist zullen worden. Kijkend naar de wetgeving op dit punt, in VS, Australië of Europa, het vrijwel onmogelijk is een medicijn op de markt te brengen met andere of meer bijwerkingen dan er op papier staan. Persoonlijke ervaringen liggen op dat punt toch twijfelachtig.
Overigens ze bestaan wel. Ik merk bijvoorbeeld zelf dat de hormonen bij heel warm weer minder effectief zijn. Ligt het aan mijn stofwisseling, ligt het aan de werkingen van de hormonen of ligt het aan de bewaar temperatuur? Het genderteam heeft er in elk geval nog nooit van gehoord (behalve van mij dan).

Ik denk niet dat er een verzamellijst bestaat met al dit soort niet-officiële bijwerkingen op een rijtje.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Jammer een lijstje zou wel handig zijn, dan moet ik nog even door spitten. Overigens lees ik wel ontzettend veel over de kans op embolieën, dat vind ik wel een enge en heftige bijwerking.....
sandra-kim
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:22
Gender: Trans MtF

Re: Zelf medicatie

Bericht door sandra-kim »

Ik persoonlijk zeg go see the doctor!!!

Als je zelf niet beschikt over de nodige medische kennis niet aan beginnen, je lichaam ( lees oa lever ) kan er aan kapot gaan, en je moet regelmatig je bloedwaardes controleren en een bot scan laten maken, wie gaat je daar bij helpen als je er zelf mee gaat beginnen, een standaard huisarts heeft hier de kennis niet voor, en de endo's van de de meeste regionale ziekenhuizen willen ook niet helpen, en verwijzen je door naar de dictators en alleen heersers van het vu ( gelukkig hebben de mensen boven de Ijssel in het noorden ook nog het umcg , welke een stukken vriendelijker beleid voeren dan de vu heb ik van horen zeggen ).
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Het umcg heb ik gisteren ook al een mailtje gestuurd dus ben benieuwd wat zij zeggen.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Zelf medicatie

Bericht door Jessy »

Schade aan de lever is bij alle medicatie in tabletvorm een risico. En vooral androcur is daar wel een risico. Daarom dat ze hier in België boven een bepaalde leeftijd enkel nog hormonen via pleisters of gel voorschrijven, omdat het anders te belastend voor de lever zou zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zelf medicatie

Bericht door Janice »

Ja maar een huisarts kan dat toch gewoon in de gaten houden lijkt mij daar hoef je geen expert voor te zijn.....?, het grootste risico wat mijn huisarts zei is de kans op embolieën met androcur. Hoe zit het daar mee ?