Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Summer »

IZA is een superverzekeraar!
Nooit 1 probleem mee gehad de laatste 12 jaar.
Wij zijn er echt heel tevreden mee.

Alles is geregeld (gedeclareerd) door/via het VU, alleen voor laseren moet je IZA eerst toestemming vragen, was ook met een weekje geregeld.
Dus meer dan geld voor de parkeergarage heeft het nog niet gekost, zelfs de koffie is gratis in het VU.
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Yarrmor »

Dat is zeker mooi om te horen. Alleen vind ik het wel vreemd dat er zo raar over gedaan wordt. Iedereen wijst naar elkaar, met het bericht dat je bij die persoon moet zijn, die je vervolgens weer terug wijst met hetzelfde verhaal.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Anon20180501 »

Hai Yarrmor

Na een nachtje peentjes zweten...

Zou het niet kunnen zijn dat het VUmc in al haar onduidelijkheid bedoelde
dat Zij in wezen toestemming geven zodra ze het licht op groen zetten... :?

x'jes en liefs
Daniéla
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Summer »

Het is een lastige tijd voor je, je wilt supersnel geholpen worden maar zo werkt het niet.
je meld je aan, krijgt wat later een intake, dan op de wachtlijst (maanden) dan diagnostiek (maanden) en dan evt het groene licht, dan gaan er opeens veel deuren voor je open.
Dat is geen leuke tijd, vol onzekerheden en wachten. (en dat geldt voor iedereen)
Je kunt deze tijd gebruiken om zelf actie te ondernemen, maatschappelijk en sociaal te groeien in je nieuwe rol, evt. met hulpverlening ,en vast te werken aan je nieuwe bestaan.
Tuurlijk krijg je na het groene licht hulp met lichamelijke aanpassingen, maar de rest zal je echt zelf moeten doen, en zelf moeten starten, je word niet aan het handje meegenomen hoor, en voordat je lijf is veranderd ben je ook weer een hele lange tijd verder.
Het is een heel lang proces, geestelijk en lichamelijk: so you better be prepaired!
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Yarrmor »

Ik vind het niet erg dat er tijd overheen gaat. Maar het wordt onnodig uitgesteld.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door diederique »

Yarrmor schreef:Ik vind het niet erg dat er tijd overheen gaat. Maar het wordt onnodig uitgesteld.
Eigenlijk is het net als met de NS in de spits. Iedereen wil het liefst tegelijkertijd in stappen, zodat de trein weer meteen kan rijden. De praktijk is echter dat je toch even op elkaar wacht tot iedereen na elkaar is ingestapt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door Yarrmor »

diederique schreef:
Yarrmor schreef:Ik vind het niet erg dat er tijd overheen gaat. Maar het wordt onnodig uitgesteld.
Eigenlijk is het net als met de NS in de spits. Iedereen wil het liefst tegelijkertijd in stappen, zodat de trein weer meteen kan rijden. De praktijk is echter dat je toch even op elkaar wacht tot iedereen na elkaar is ingestapt.
Dit is juist niet mijn probleem. Ik baal dat je een bal terug verwacht, zoals beloofd was. Maar die laten ze gewoon liggen en mag je die zelf op komen halen. VUmc zegt van alles, maar de helft daarvan is in tegenspraak met het eerdere bericht, en de andere helft komen ze nauwelijks na.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door finesse »

gent heeft ook een wachtlijst

tip voor opvragen gegevens: je huisarts kan gewoon een elektronische aanmelding maken in het systeem en dan rolde er in mijn geval een medisch inzage dossier uit richting het VU (inclusief de verwijzing). toen ik die brief liet zien met de code erop was was er geen onderzoek meer nodig.
Ja, het maken en verzetten van afspraken verdient geen hoog rapportcijfer maar dat is in elk ziekenhuis in Nederland zo..onderbezet..druk...en wij zijn nog steeds ee minderheidsgroepering bij de afdeling interne geneeskunde. Heb wel eens zes keer moeten bellen voor een herhalingsrecept. Uiteindelijk heeft de apotheek dat maar voor me gedaan.. Ofwel: diep ademhalen, vriendelijke blijven en geduld hebben
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door tanja1977 »

En dan was er ook nog een lintjesregen binnen het vu genderteam. Waarvoor hebben ze die gekregen. Voor die puinhoop daar LOL
Jos heeft hem echt verdient hoor. Jos is een soort 'vaderfiguur' voor de 'meisjes' die dag in dag uit maar aan de foon hangen van wanneer ben ik nou eindelijk aan de beurt Jos. Want alles duurt te lang en we moeten er toch echt zo snel mogelijk door.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Nog geeneens intake gehad en nu al slechte ervaring VUmc

Bericht door tanja1977 »

Janneke schreef:Ik heb ook zulke slechte ervaringen. Om te beginnen kan ik niet eens meer staand plassen en dat hadden ze er niet bij verteld.
Met een lange catheter kom je een heel eind ;)