mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
sasaa
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 dec 2014, 07:58
Gender: Onzeker

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door sasaa »

Alice schreef:'Meneer terug zeggen'
Dit is precies wat je niet moet doen. Ze meneert niet voor niets, ze verwacht een reactie en ga je er op in dan geeft het haar een opening om haar mening over je te spuien, je volledig af te kraken.
Gewoon negeren of als je een confrontatie aan wil gaan; haar zichtbaar negeren zodat ze het opmerkt en als zij er iets van zegt kun jij jouw gedachte over haar loslaten, die niet prettig hoeft te zijn :twisted: .
Sommige mensen zijn gewoon klootzakken.
En ik ben zeker niet op me bekkie gevallen dus van mij mag ze het proberen... ...trouwens als ik op een feestje ben met echte vrienden zouden die haar er wel op aanspreken.
ik druk meestal dingen liever de kop in dan dat ze achter me rug om onzin uit gaat staan kramen.
maar als ik op een publieke plek zou zijn en die gene doet het express zou ik der ook negeren.
Emma schreef:voor mijn gevoel was ik erg niet-vrouwelijk gekleed. Dat klopte ook wel, maar blijkbaar keek deze meneer daar figuurlijk gesproken doorheen. En ik vermoed dat ze dat dat wel eens bijna allrmaal zouden kunnen doen.
Lieve schat, je bent een pracht vrouw.
als ik (ook) kijk naar je avatar ben ik best wel jaloers.
ook al heb ik nog geen stappen ondernomen behalve kleding en schoeisel
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Weer verder dan je zelf denkt of een vergissing?, ga graag uit van het eerste :)

Zojuist een blender bestel in een filiaal van de blokker

de bevestiging per email:

Beste mevrouw Van ***********

Hartelijk dank voor uw bestelling bij Blokker!

-----naja zeg, toch weer verrassend, want zelf had ik niet bepaald het id daar als mevrouw te staan, voor degene die me heeft geholpen blijkbaar wel

funny :D

Fay
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Cait »

Ik ga nog vaak als man over straat, vooral ivm onzekerheid stem nog .Maar blijkbaar ben ik niet meer zo passabel als man , want ik word vaak genoeg alsnog als vrouw aangesproken op zicht. Dat vind ik wel super fijn te horen , terwijl ik op dat moment als man over straat ben
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Ik vraag me af, kan ik nog wel als man over straat, 50/50 denk ik

Mensen die me al langer kennen , vanuit een oude rol, is logischerwijs snel man, de onbekende twijfelt of neemt aan, vrouw

En ja, uiteraard, als ik in mijn werkkleren en dito uitstraling ergens kom dan is er vaak ook die verwarring maar maakt mijn outfit bij mensen de conclusie, man (want mannen kopen natuurlijk gereedschap en ijzer en zware dingen enzo:)

50/ 50 kan ik mee leven en ik zit over het algemeen ok in mun vel en dan kan je ook veel meer hebben

ermee stoeien is nooit verkeerd natuurlijk, kijk eens hoe je je voelt als je bijv uitgesproken femme zou gaan, en dan mag je het er best dik bovenop leggen als je je er prettig bij voelt, je heb niet zoveel te verliezen wel?

Wat dat betreft kan experimenteren erg bevrijdend werken

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 24 jan 2015, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Emma »

Ik heb het rare gevoel dat als ik nog probeer om als man over straat te gaan de mensen over de grond rollen van het lachen. Dat gevoel had ik voor mijn transitie vooral. Laat ik dat dus maar niet meer doen. ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

ff uitsplitsen, voor mijzelf ben ik geen man, ik voel me geen man , ik zie er op zijn hoogst nu en dan uit als een man, voor buitenwereld

Innerlijk is het allang niet meer man

Fay, nu en dan terugdenkend aan hoe awkward het toch altijd was
Laatst gewijzigd door Fay op 24 jan 2015, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Hana »

Ik ga al maanden niet meer 'als man' over straat (kan dat überhaupt nog als je je geen man meer voelt?)
Omdat ik nog in de diagnostische fase zit zijn er natuurlijk mensen die mij als man zullen aanzien, maar daarentegen merk ik dat mensen me vaak wel aanspreken met mevrouw (erg fijn!)

Zoals ik het zie is "Meneer" op straat genoemd worden slechts een uitdrukking van iemand die geen idee heeft hoe kwetsend het zou kunnen zijn, want ze zien het wel aan je dat je geen 'man' bent/wil zijn.
Daardoor trek ik me er vaak niet zoveel van aan en probeer ik de emotie bij diegene te laten.
Maar als het bijvoorbeeld in een winkel is, dan zeg ik "zeg maar mevrouw hoor" tegen ze :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Jessie »

Zat half jaartje geleden nog in de bios met mijn vriendin. Niks vrouwelijk aan kort haar (stekeltjes).
Wordt ik op mn schouder getikt mevrouw kunt u mijn flesje drinken aangeven hij is onder uw stoel gevallen. Ik was een beetje van mn stuk en mijn vriendin kwam niet meer bij. Kreeg 1000x sorry te horen van iand met het schaamrood op de wangen... terwijl ik me juist trots/goed voelde.

vorige week zat ik met een muts op en vrouwelijke kleding in de tram en hoor ik een jong jochie zeggen mamma dat meisje heeft een snor :o :D Normaal zou ik het niet fijn vinden dat ze zien dat ik een shadow heb maar op een make-up loze dag alsnog voor meisje uitgemaakt worden is gewoon weer een ego boost :)
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Wat wellicht relativerend werkt is dat het 99 % van de wereld geen moer interesseert hoe jij erbij loopt en waarom en andersom is dat ook zo

Nothing to worry ,zolang je jezelf maar erkent in wie je bent en hoe je je voelt

Fay
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Cait »

ik kan dus niet tegen die momenten als ik als vrouw mijn ding doen, en iemand zou mij aanspreken met meneer, of hetgeen bij jody genoemd is: die vrouw heeft een snor....daar kan ik ECHT niet tegen