facebook een bericht plaatsen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ashley
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015, 17:18
Gender: Trans MtF

facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Ashley »

Hoi mensen ik wou graag jullie menig willen weten, ik wou dit onderstaande bericht op Facebook plaatsen.

Hallo Facebook vrienden,
bij deze wil ik aan jullie allemaal laten weten dat ik voortaan als vrouw door het leven zal gaan, genaamd; Ashley.
Ik snap dat dit in eerste instantie moeilijk te bevatten zal zijn en ik begrijp dan ook dat sommigen van jullie tijd nodig zullen hebben om hieraan te wennen.
Ik loop al sinds mijn 12de rond met de gedachte dat er iets niet klopt, een gevoel wat ik heel lang niet heb kunnen plaatsen en waarvan ik niet wist wat ik er mee aan moest. Na verloop van tijd is het me duidelijk geworden dat ik geboren ben in een verkeerd lichaam en om deze reden ga ik vanaf dit moment verder door het leven als vrouw.
Ik bevind me eindelijk op een punt dat ik ermee naar buiten wil en ook ga komen en daarom ook dit bericht op Facebook. Het enige wat ik van jullie wil vragen is om begrip te tonen en me te respecteren voor wie ik ben.
Groetjes,
Ashley Kleyngeld
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Cait »

Dapper zeg, ik hoop dat je beste vrienden en vriendinnen er al persoonlijk van weten voor je dit doet want dat helpt . Ik zou zelf nog toevoegen : ik kan mij voorstellen dat er wellicht ook vraagtekens zijn of vragen, stel ze aub gerust. Zoiets
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Lise »

Allebei goede toevoegingen vind ik.. Heel veel succes!
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Claire »

Caitlyn schreef:Dapper zeg, ik hoop dat je beste vrienden en vriendinnen er al persoonlijk van weten voor je dit doet want dat helpt . Ik zou zelf nog toevoegen : ik kan mij voorstellen dat er wellicht ook vraagtekens zijn of vragen, stel ze aub gerust. Zoiets
n

Mooi stukje en eens goede tip van Caitlyn
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Sophia »

Lijkt me een goede post, ik heb het op een vergelijkbare manier gedaan met veel positieve reacties welke ik niet verwacht had
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Jessy »

Veel succes, het bericht lijkt me prima in orde!
Maar persoonlijk zou ik enorm afraden om het via Facebook te doen. De mensen die je persoonlijk kent kun je beter rechtstreeks aanspreken, of als dat te moeilijk is een brief of email sturen. Facebook is een gevaarlijk medium waar ook potentiële werkgevers je historie en privéleven uitpluizen, en eens je door het hele traject heen bent neem ik aan dat je niet zit te wachten op ongewenste confrontaties met het verleden.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Hana »

Ik heb eerst iedereen om me heen persoonlijk verteld voordat ik de rest via Facebook op de hoogte heb gebracht.
Dat pakte in mijn geval ontzettend goed uit, ik heb ook hele fijne reacties gehad en naar aanleiding van de post heb ik ook met een aantal mensen afgesproken om meer uitleg te geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Jeste »

Jessy schreef:Maar persoonlijk zou ik enorm afraden om het via Facebook te doen. De mensen die je persoonlijk kent kun je beter rechtstreeks aanspreken, of als dat te moeilijk is een brief of email sturen. Facebook is een gevaarlijk medium waar ook potentiële werkgevers je historie en privéleven uitpluizen, en eens je door het hele traject heen bent neem ik aan dat je niet zit te wachten op ongewenste confrontaties met het verleden.
Dat vind ik wel een goed punt, al is de tekst op zich prima. Wel kort, maar heel duidelijk. Wie meer wil weten over hoe dat zo gekomen is kan gewoon vragen stellen. Maar doe het dus wel via E-mail of eventueel een brief of gesprek. Dan heb je beter onder controle bij wie het uiteindelijk terecht komt. Er kunnen natuurlijk altijd geruchten in het rond gaan, maar via sociale media gaat dat wel heel snel.
Daarbij heb ik ook nog het idee dat het bij een E-mail (of een brief / gesprek) beter onder de aandacht komt, dan dat er opeens via Facebook zo'n bericht tussen de overdaad aan ander berichten komt.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Jack »

Ik heb het kennissen en vrienden ook gewoon via Facebook laten weten en dat ging prima(familie had ik eerder al een brief gestuurd). Vond het zelf een erg fijne manier om de situatie kenbaar te maken. Vond het ook wel zo praktisch, omdat ik dan meteen mijn naam kon veranderen op Facebook en was t voor iedereen meteen duidelijk.
Mijn berichtje was vergelijkbaar met die van jou, Ashley. Wel had ik erbij gezet dat ik het berichtje binnen een aantal dagen weer zou verwijderen, omdat ik vind dat niet iedereen het hoeft terug te kunnen zien. En de suggestie van Caitlyn is ook wel handig, dan weten mensen dat ze ook gewoon vragen kunnen stellen als ze dat willen.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: facebook een bericht plaatsen?

Bericht door Amy »

Jessy schreef:Veel succes, het bericht lijkt me prima in orde!
Maar persoonlijk zou ik enorm afraden om het via Facebook te doen. De mensen die je persoonlijk kent kun je beter rechtstreeks aanspreken, of als dat te moeilijk is een brief of email sturen. Facebook is een gevaarlijk medium waar ook potentiële werkgevers je historie en privéleven uitpluizen, en eens je door het hele traject heen bent neem ik aan dat je niet zit te wachten op ongewenste confrontaties met het verleden.
Mee eens.
Andere optie is misschien om een nieuw account te maken met je nieuwe naam zodat er later niet direct een link te leggen is tussen je oude en nieuwe jij voor mensen die daar niets over hoeven te weten.