Vertrek Jos Megens

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Emma »

Ja, ik denk dat ik dat wat moet verduidelijken... Er is nooit meneer tegen me gezegd. Maar men heeft ook geweigerd, tot ze wel moesten omdat ik met een nieuw paspoort kwam, mijn naam en geslacht op de enig juiste wijze, te weten *mijn* wijze, te registreren. De ziektekostenverzekering is dat verplicht, en alle instanties zijn dat verplicht, maar als er iets op papier moest was ik toch weer 'meneer'. Dan heb ik zoiets van, ga weg met je protocol. Gecombineerd met mijn ervaring van hoe Jos reageerde toen ik dat paspoort overhandigde... Nee ik geloof niet dat ik heel aardig gevonden werd. En dat verschil hoor je niet te mogen merken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Niek68 »

Begrijp ik het nou goed? Je bent bij een genderteam, die je helpen en daarom ook weten hoe belangrijk het is om met het juiste geslacht aangesproken te worden, zelf moeite hebben om je met het juiste geslacht aan te spreken?
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Anon20180730 »

Mee eens dat je het niet behoort te merken, maar misschien ben jij ook beetje hautain binnen gekomen?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Emma »

Klopt. Niet persoonlijk, maar wel formeel. Formeel wordt de boel pas geregeld bij de eerste afspraak na 'groen'.

Maar eh, Irene, nee. Online mag ik de indruk wekken dat ik precies weet wat ik wil maar bij zo'n balie ben (of was) ik net zo onzeker als ieder ander...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Anon20180730 »

Dominique schreef:Begrijp ik het nou goed? Je bent bij een genderteam, die je helpen en daarom ook weten hoe belangrijk het is om met het juiste geslacht aangesproken te worden, zelf moeite hebben om je met het juiste geslacht aan te spreken?
sorry hoor maar dit is nu klink klaar geleuter. Natuurlijk weten ze dat wel en ik heb 't zelf niet als een probleem ervaren..
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Niek68 »

Zo kwam het op mij over vandaar ook in vraag vorm. Ik vond het gewoon heel raar klinken. Ik heb zelf nog helemaal geen ervaringen daar ik hoop dat ik morgen of overmorgen aangemeld word. Ik spreek dus niet uit eigen ervaring en ik hoop gewoon dat ze er goed mee omgaan.
There's only one way of life and that's your own
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Anon20180501 »

[Je hebt al gemerkt dat de ervaringen uiteen lopen Irene, wil je die van anderen dan aub niet als geleuter afdoen...]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Fay »

Ach ja, aan de inzet heeft het niet gelegen, heb alleen nooit begrepen waarom het zo moeilijk was zon afdeling fatsoenlijk op te zetten en te laten draaien, zo ingewikkeld is het nou ook weer niet

Fay
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Janice »

Hopelijk gaat de administratie er daar wel wat op voorruit, medio februari een mail gestuurd voor een herhaalrecept na een week nog niets, gebeld en de mededeling gekregen dat ze niet goed konden zien of die wel of niet verwerkt was. Tot op heden nog niks ontvangen. Kortom flink wat ruimte voor verbetering daar.....
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vertrek Jos Megens

Bericht door Emma »

Ik heb ook op een tweetal mails behalve de automatische ontvangstbevestiging geen verder antwoord meer gekregen. Maar ja. Zoals ik al zei, ik ben benieuwd wat er gaat veranderen. Jos is geen onaardige man en aan zijn bedoelingen heeft het niet gelegen. Ik heb alleen mijn twijfels bij de uitwerking. Ik heb gehoord dat er mensen zaten te wachten op zijn pensioen zodat er dingen konden veranderen, maar of dat goede of slechte veranderingen zijn, geen idee. Ook niet of wat ik gehoord heb wel waar is uiteindelijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]