HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door diederique »

Smelten onder de tong. Ik vraag me weleens af hoeveel mensen dit al hebben geprobeerd. Binnen de kortste keren heb ik in ieder geval al redelijk wat met speeksel mee door geslikt. Wat in de kleine bloedvaten terecht komt gaat uit eindelijk ook binnen de kortste keren naar de grote bloedvaten Ik heb altijd gedacht dat alle bloed via de lever stroomt. Ben dus bang dat de estradiol toch spoedig ook via de lever loopt.

Over de vraag of hogere dosis leidt tot meer resultaat is al veel geschreven. Naar het schijnt (onderzoek!) levert een dubbele dosis zeker niet op alle fronten meer effect. Borsten worden niet groter en gaan ook niet twee keer zo hard groeien. Alleen je psychisch wel bevinden kan dubbel zo hard onderuit gaan met bijv, in de VS een hoger suicide risico.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door MarloesIsWeg »

Progesteron heeft mij weer haar op mn kruin gegeven. DUS het werkt wel degelijk.
In Nederland zeggen ze "het is niet aangetoond... " Maar op mijn beurt zeg ik "het is niet aangetoond van niet", en als de ene helft van de wereld het zo doet, mèt hogere doseringen èn progesteron, dan begrijp ik persoonlijk niet dat men dat in Nederland gewoon onder het tapijt schuift met "niet aangetoond". Vreemd vind ik het wel, dat ze er ook geen onderzoek aan wijden, de genderteams, zowel hier als in de VS. Op mijn beurt zeg ik dat de hogere suïcide aantallen in de VS ook niet aantoonbaar door hormoongebruik veroorzaakt zijn.
Soms smelt ik progynova ook op mn tong, maar dat is omdat ze zo lekker zijn.
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door MarloesIsWeg »

oh sorry Diederique, ik heb je post te snel gelezen. Ik ken dat onderzoek niet. Heb je een link ?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Martine Le Clere schreef:Progesteron heeft mij weer haar op mn kruin gegeven. DUS het werkt wel degelijk.
In Nederland zeggen ze "het is niet aangetoond... " Maar op mijn beurt zeg ik "het is niet aangetoond van niet", en als de ene helft van de wereld het zo doet, mèt hogere doseringen èn progesteron, dan begrijp ik persoonlijk niet dat men dat in Nederland gewoon onder het tapijt schuift met "niet aangetoond". Vreemd vind ik het wel, dat ze er ook geen onderzoek aan wijden, de genderteams, zowel hier als in de VS. Op mijn beurt zeg ik dat de hogere suïcide aantallen in de VS ook niet aantoonbaar door hormoongebruik veroorzaakt zijn.
Soms smelt ik progynova ook op mn tong, maar dat is omdat ze zo lekker zijn.
Welke vorm van progesteron gebruik je dan ? welk soort ? en via het VU of of op een andere manier ?
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door MarloesIsWeg »

ik gebruik Utrogestan via mn gynaecoloog.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Op internet lees ik heel veel positieve reacties en ervaringen over het middel, Ik zou het graag via het VU willen krijgen ( vergoed of niet maakt me niet uit) met name het effect op borstgroei lijkt me wel wat. Ten tweede hoe staat het VU tegenover het verzoek om een hogere dosis oestrogen ? zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben ?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Veronica »

Janice, ze zeggen gewoon nee, zo is het VU eenmaal.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Veronica schreef:Janice, ze zeggen gewoon nee, zo is het VU eenmaal.
Jammer maar waar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Niet geschoten is altijd mis, ik wil sowieso het gesprek aangaan en kijken hoe of wat. Overal lees je de vele voordelen van of een hogere dosis of het toevoegen van progesteron. Dus ben dan ook zeer benieuwd naar de argumenten van het VU, het financiële plaatje daargelaten natuurlijk. Trouwens hoe weten jullie dit zo zeker ? hebben jullie dit gevraagd of gehoord van mensen ? Wel moet ik eerlijk zeggen dat dit soort berichten me altijd lichtelijk irriteren, nooit gaat iets van een Leien dakje altijd ligt er wel iets of iemand dwars, althans dit is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Ik heb van mijn niet-VU endo drie pleisters Systen 100 voorgeschreven gekregen omdat mijn bloedwaarden erg laag bleven. De eerste opmerking van de VU endo, zonder mijn medische geschiedenis te kennen, was (en dat heb ik hier al eerder geschreven) "Oh, maar dat doen we hier niet".

Dus ja, ik heb ervaring.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]