Het geregel van geslachtswijziging etc

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Cait »

Hallo

Ik was laatst naar mijn geboorteplaats geweest en daar geboorte-acte aanpassing aanvraag gedaan.. dat hebben wij gedaan. Verder heb ik nu zo'n week later de geboortea-ct met kanttekening toegestuurd gekregen. Moet ik nu wachten tot mijn huidige gemeente (kampen) mij een uitnodiging stuurt ofzo?

verder, zodra ik dat bij de huidige gemeente veranderd heb. hoe snel moet ik dan paspoort etc doen? vragen:
1. bij aanpassing huidige gemeente, (laatste stap) moet ik dan meteen paspoort etc ook doen of kan dat ook later? misschien met een tijdspan?
2. moet bij het aanpassen meteen alles veranderd worden? rijbewijs,paspoort,id etc?
want dat word dan een duur grapje.

Liefs Caitlyn
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Emma »

Als de wijziging verwerkt is zijn je huidige documenten ongeldig geworden. Dus die moet je inderdaad allemaal vervangen.

Je kunt wachten tot Kampen je gaat vertellen dat de boel niet geldig meer is, maar je kunt ze ook bellen en vragen wanneer ze de wijziging verwerkt hebben. Het zou maar een paar werkdagen moeten duren. En dan kun je meteen nieuwe documenten aanvragen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Cait »

Mij was verteld dat ik bij mijn huidige gemeente nog GBA enzo moest aanpassen ofzo. daar moest ik geloof ik uitnodiging voor krijgen. Maar dat is mij vrij onduidelijk. Wat het is toch niet helemaal afgerond toen ik bij mijn geboorteplaats was? en wat moet ik dan doen met die geboorte-act met kant tekening die ik heb ontvangen van geboorteplaats?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Emma »

Dat afschrift van de akte is voor jezelf. Je geboortegemeente geeft de wijziging zelf door aan je woongemeente, die dat zelfstandig verwerkt. Daar hoef je niets voor te doen. Als je woongemeente de wijziging verwerkt heeft hoor je bericht te krijgen en kun je nieuwe id bewijzen aanvragen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Danielle »

Je geboortegemeente heeft twee weken om de wijzigingen te verwerken. Dat gebeurt automatisch, hoef je na de aangifte niets voor te doen. Je kan op mijnoverheid.nl zien of de gegevens verwerkt zijn. Gewoon inloggen met DigiD en dan zie je bovenaan het scherm je naam volgens de BRP (de meest actuele gegevens).

Je moet dan zelf wel nieuw paspoort/idkaart en rijbewijs aanvragen. Ik kreeg van mijn gemeente een brief waarin stond dat de gegevens gewijzigd waren en mijn paspoort ongeldig was en dat ik een x-aantal weken (volgens mij 6) had om een nieuwe aan te vragen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door Cait »

o god, moet ik weer nieuwe pasfoto's maken. mag je eigenlijk make-up op pas foto's? niet zo'n zin om baardschaduw te hebben op paspoort.
MichelleH
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jul 2012, 02:28
Gender: Onzeker
Locatie: Tilburg

Re: Het geregel van geslachtswijziging etc

Bericht door MichelleH »

Dat mag. Alle eisen aan pasfoto's vind je op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... t-id-kaart
Plaats reactie