Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Bericht door NaomiClareNL »

Op 2 april 2013 heeft Kamerlid Pia Dijkstra een motie ingediend waarin gevraagd werd binnen twee jaar een onderzoek te doen naar de mogelijkheden en consequenties van het onbepaald laten van het geslacht.
Dit rapport is nu verschenen.

Zie hier
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Bericht door Fay »

2012, 2013 onderzoek gestart, nog geen conclusie, jammer

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Bericht door Emma »

Ja hoor, pagina 72-80

https://www.wodc.nl/images/2393-volledi ... 573686.pdf" target="_blank

Het belangrijkste argument, problemen in het buitenland, wordt genadeloos onderuit gehaald. Het enige wat de onderzoekers niet uit de weg kunnen gaan is dat er nog een flink aantal wetten uitgaan van M/V, en dat nog niet echt onderzocht is hoe dat op te lossen is. Ze doen een paar voorzetjes, dat wel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Bericht door finesse »

de kosten voor het uitvoeren van deze maatregel in de europese unie en bij de VN zijn dermate hoog dat dit alleen kans van slagen heeft in goede economische tijden .
Gebruikersavatar
BeaCherry
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 apr 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Onderzoek naar onbepaald laten geslacht

Bericht door BeaCherry »

finesse schreef:de kosten voor het uitvoeren van deze maatregel in de europese unie en bij de VN zijn dermate hoog dat dit alleen kans van slagen heeft in goede economische tijden .
Beetje off-topic sorry daarvoor...

Ik ben al lang blij als het bijhouden van het geslacht alleen nog gedaan wordt in gevallen dat het ook 'nodig' is. (Daar kun je ook nog over discussiëren, maar kan er wel een of twee noemen). Er zijn wellicht van de 100 dingen waar je in moet vullen M/V een stuk of 2-3 waarvan ik denk... kan inderdaad handig/nodig zijn. Maar laten we eerst die andere 97-98 afschaffen! Zelfs toen ik een abonnement of zij-aan-zij nam moest ik opgeven of ik M/V was. Leeg laten of een ander lettertje (T, O, X etc.) was niet eens mogelijk... terwijl men net een artikel had over de registreren M/V.... Toch maar even berichtje aan de 'abonnementen administratie' van het blad gestuurd....
Worden wie ik ben maakt me gelukkig.