Gezichtontharing, waar?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
AutumnFaeri
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:03
Gender: Vrouw
Locatie: Den haag
Contacteer:

Gezichtontharing, waar?

Bericht door AutumnFaeri »

Heb paar weken geleden brief gekregen van VUMC waar het uitlegd hoe ik het kan krijgen maar het geen nauwelijks info en heb geen flauw idee naar wie ik moet gaan of waar ik moet beginnen. Ik woon in Den Haag dus iets wat dichtbij zou zijn zou fijn zijn.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Robyn »

http://www.huidtherapie.nl/vind-huidtherapeut/ de klinieken die je op die website vind zijn aangesloten bij de vereniging van huidtherapeuten (wat bij zorgverzekeraars een vereiste is). Zoek er eentje in je buurt, ga op consult. Indien het bevalt, contact je vu met de naam van de kliniek. Het vu contacteert je zorgverzekering en hier krijg je ter zijne tijd bericht van hoeveel er vergoed word (vaak een X aantal behandelingen).
Groetjes,
Robyn
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door diederique »

Robyn schreef:http://www.huidtherapie.nl/vind-huidtherapeut/ de klinieken die je op die website vind zijn aangesloten bij de vereniging van huidtherapeuten (wat bij zorgverzekeraars een vereiste is). Zoek er eentje in je buurt, ga op consult. Indien het bevalt, contact je vu met de naam van de kliniek. Het vu contacteert je zorgverzekering en hier krijg je ter zijne tijd bericht van hoeveel er vergoed word (vaak een X aantal behandelingen).
Rare vraag, maar moet de VU weten waar je naar toe gaat voor je gezichtsontharing? Je kunt toch gewoon op basis van je "algemene verwijzing voor gezichtsepilatie" aan de slag zonder dat je dat hoeft te terug te koppelen? Ik heb dat in elk geval nog nooit door gegeven.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Rianne62 »

Hoi AutumnFaeri,

Ik zou zeggen Briez in de Vlierboomstraat! Ik ga daar ook naar toe en zij is echt een professional.

Groetjes, Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Kaasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Kaasje »

Als je haartjes nog voldoende kleur heeft (lees: geen of nauwelijks witte haartjes) zou ik beginnen met een aantal ELOS sessies. Pas als er nagenoeg alle donkere haartjes weg zijn, zullen de overige haartjes met elektrische epilatie behandeld moeten worden. Als je geluk hebt, kunnen lichtgrijze haartjes ook 'meegenomen' worden met ELOS sessies (mits er voldoende pigment in de haarwortels zitten). Het gaat weliswaar wat moeizamer, maar bij mij lukt het wel.
Het is zaak om de haargroeicyclus goed te volgen (tussen 5 a 7 weken). Als de huidtherapeut(e) samen met jou die cyclus 'gevonden' heeft, hou dan zo goed mogelijk aan die cyclus om zo optimaal mogelijk resultaat te verkrijgen.
Helaas heb ik een huidtherapeute in Eindhoven en kan ik je niet helpen met een in Den Haag. Zorg wel dat je eerst een machtiging hebt van je zorgverzekeraar (een briefje van jou met verzoek voor machtiging voor gelaatsontharing tbv genderdysforie en een verwijsbriefje van de huisarts). Op die machtiging staat voor hoeveel je de ontharing vergoed krijgt.

Succes!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Amy »

Kaasje schreef:Als je haartjes nog voldoende kleur heeft (lees: geen of nauwelijks witte haartjes) zou ik beginnen met een aantal ELOS sessies. Pas als er nagenoeg alle donkere haartjes weg zijn, zullen de overige haartjes met elektrische epilatie behandeld moeten worden. Als je geluk hebt, kunnen lichtgrijze haartjes ook 'meegenomen' worden met ELOS sessies (mits er voldoende pigment in de haarwortels zitten). Het gaat weliswaar wat moeizamer, maar bij mij lukt het wel.
Het is zaak om de haargroeicyclus goed te volgen (tussen 5 a 7 weken). Als de huidtherapeut(e) samen met jou die cyclus 'gevonden' heeft, hou dan zo goed mogelijk aan die cyclus om zo optimaal mogelijk resultaat te verkrijgen.
Helaas heb ik een huidtherapeute in Eindhoven en kan ik je niet helpen met een in Den Haag. Zorg wel dat je eerst een machtiging hebt van je zorgverzekeraar (een briefje van jou met verzoek voor machtiging voor gelaatsontharing tbv genderdysforie en een verwijsbriefje van de huisarts). Op die machtiging staat voor hoeveel je de ontharing vergoed krijgt.

Succes!
ELOS behandeling in Eindhoven? Wordt je toevallig door Els Stijkel behandeld?

Ik begin zelf wat sceptisch over ELOS te worden na 9 behandelingen. Ik heb plekken waar veel donkere haren nog steeds staan na al die tijd en ze lijken daar ook niet echt minder te worden. Ik denk dat het apparaat niet genoeg energie afzet om die haren weg te halen. Moet er wel bij zeggen dat dit vrij dikke haren zijn.

Ik zit er over te denken om me eens met een laser te laten behandelen omdat dat denk ik toch meer gefocussed is en daardoor meer energie af zet op de plek waar het nodig is. ELOS is een lamp en een lamp heeft veel meer last van verstrooing als een laser.

Een ding moet ik ELOS wel echt meegeven en dat is dat mijn huid er heel mooi glad en zacht van wordt.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Veronica »

Laser is sowieso beter en effectiever.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Kaasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Kaasje »

Amy schreef: ELOS behandeling in Eindhoven? Wordt je toevallig door Els Stijkel behandeld?

Ik begin zelf wat sceptisch over ELOS te worden na 9 behandelingen. Ik heb plekken waar veel donkere haren nog steeds staan na al die tijd en ze lijken daar ook niet echt minder te worden. Ik denk dat het apparaat niet genoeg energie afzet om die haren weg te halen. Moet er wel bij zeggen dat dit vrij dikke haren zijn.

Ik zit er over te denken om me eens met een laser te laten behandelen omdat dat denk ik toch meer gefocussed is en daardoor meer energie af zet op de plek waar het nodig is. ELOS is een lamp en een lamp heeft veel meer last van verstrooing als een laser.

Een ding moet ik ELOS wel echt meegeven en dat is dat mijn huid er heel mooi glad en zacht van wordt.
Inderdaad bij Els. Je hebt over 9 behandelingen: ik heb toen ook een aantal gebieden met zwarte haren gehad die hardnekkig leken te zijn en steeds weer terug leken te komen. Ik ben ervan overtuigd dat dat de haren waren die weer uit de slaapmode kwamen, want ik voelde de flitsen toen steeds heel erg goed. Toevalligerwijs juist in hetzelfde gebied (vooral tussen jukbeenderen en kaaklijn gedeelte van de wangen).

Ik moet zeggen dat het bij mij toch (relatief) snel goed uitwerkt. Nu heb ik 15 behandelingen achter de rug en nagenoeg geen enkel zwarte haren meer. Het zijn nu de meest hardnekkige grijze haren bij de kaaklijn. De stand is bij mij 6 van 7 en is behoorlijk draaglijk. Elders hoorde ik dat er mensen zijn die er zelfs een jaar of 5 bezig zijn (ik dacht met gewone IPL). Dan vind ik voor 1,5 jaar de resultaten erg goed zijn. Els heeft het er nu over om de laatste haren met elektrisch epileren te behandelen, maar dat wil ik pas in maart/april volgend jaar bekijken. Het is echt stug volhouden, helaas. Heel belangrijk dat je de groeifases niet overslaat of twee weken te laat of te vroeg laat flitsen.
ELOS is meer dan alleen maar een lamp. Het is een combinatie van breedspectrum flitsen en elektrische stroom (op die kop zitten twee elektrodes). De flits verwarmt de haren voor en de elektrische stroom zorgt ervoor dat de haarzakjes aangepakt worden. Misschien een detail, maar gebruik jij misschien Emla of gezichtsverzorging met etherische oliën?
Die twee soorten producten zijn killing voor de effectiviteit. Emla zorgt ervoor dat de huid (licht) opzwelt, zodat de lamp niet goed in kan koppelen. en de stroom komt minder diep in de haarzakjes. Etherische oliën zijn taboe bij ELOS behandelingen. Zelf was ik zelfs een week vóór de flitsessies mijn gezicht alleen met water. Verzachtende gezichtszeep bevat oliën (en vaak weet ik niet of ze etherisch zijn of niet) en neem ik gewoon geen risico.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Amy »

Kaasje schreef:
Amy schreef: ELOS behandeling in Eindhoven? Wordt je toevallig door Els Stijkel behandeld?

Ik begin zelf wat sceptisch over ELOS te worden na 9 behandelingen. Ik heb plekken waar veel donkere haren nog steeds staan na al die tijd en ze lijken daar ook niet echt minder te worden. Ik denk dat het apparaat niet genoeg energie afzet om die haren weg te halen. Moet er wel bij zeggen dat dit vrij dikke haren zijn.

Ik zit er over te denken om me eens met een laser te laten behandelen omdat dat denk ik toch meer gefocussed is en daardoor meer energie af zet op de plek waar het nodig is. ELOS is een lamp en een lamp heeft veel meer last van verstrooing als een laser.

Een ding moet ik ELOS wel echt meegeven en dat is dat mijn huid er heel mooi glad en zacht van wordt.
Inderdaad bij Els. Je hebt over 9 behandelingen: ik heb toen ook een aantal gebieden met zwarte haren gehad die hardnekkig leken te zijn en steeds weer terug leken te komen. Ik ben ervan overtuigd dat dat de haren waren die weer uit de slaapmode kwamen, want ik voelde de flitsen toen steeds heel erg goed. Toevalligerwijs juist in hetzelfde gebied (vooral tussen jukbeenderen en kaaklijn gedeelte van de wangen).

Ik moet zeggen dat het bij mij toch (relatief) snel goed uitwerkt. Nu heb ik 15 behandelingen achter de rug en nagenoeg geen enkel zwarte haren meer. Het zijn nu de meest hardnekkige grijze haren bij de kaaklijn. De stand is bij mij 6 van 7 en is behoorlijk draaglijk. Elders hoorde ik dat er mensen zijn die er zelfs een jaar of 5 bezig zijn (ik dacht met gewone IPL). Dan vind ik voor 1,5 jaar de resultaten erg goed zijn. Els heeft het er nu over om de laatste haren met elektrisch epileren te behandelen, maar dat wil ik pas in maart/april volgend jaar bekijken. Het is echt stug volhouden, helaas. Heel belangrijk dat je de groeifases niet overslaat of twee weken te laat of te vroeg laat flitsen.
ELOS is meer dan alleen maar een lamp. Het is een combinatie van breedspectrum flitsen en elektrische stroom (op die kop zitten twee elektrodes). De flits verwarmt de haren voor en de elektrische stroom zorgt ervoor dat de haarzakjes aangepakt worden. Misschien een detail, maar gebruik jij misschien Emla of gezichtsverzorging met etherische oliën?
Die twee soorten producten zijn killing voor de effectiviteit. Emla zorgt ervoor dat de huid (licht) opzwelt, zodat de lamp niet goed in kan koppelen. en de stroom komt minder diep in de haarzakjes. Etherische oliën zijn taboe bij ELOS behandelingen. Zelf was ik zelfs een week vóór de flitsessies mijn gezicht alleen met water. Verzachtende gezichtszeep bevatten oliën (en vaak weet ik niet of ze etherisch zijn of niet) en neem ik gewoon geen risico.
Dan ben je al iets langer als mij bezig. Maar het zijn bij mij gewoon dikke haren op de kaaklijn en links en rechts van mijn mond. Die staan er nog zoals in het begin. Ze groeien wel iets trager maar denk eerder dat dat door de hormonen is.
Ze heeft bij mij ook dat ding op stand 6 van 7 staan en ik kan het net verdragen, vooral op die plekken waar het dik staat doet het enorm pijn maar dat heeft het altijd gedaan vanaf het begin.

Ik denk dat die haren gewoon te dik zijn, ik heb zoiezo vrij dik haar. Ik heb er wel eens een uit getrokken, die zitten wel 4 mm diep in de huid.

Ik gebruik niets van olie of cremes of Emla hiervoor. Ik was altijd mijn gezicht alleen met water.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Emma »

Uiteindelijk is een ELOS apparaat ook gewoon een laser of IPL ding met wat extra's. Zolang de huidtherapeut niet claimt dat blond haar ermee behandeld kan worden is er niets mis mee.
Het extra zit 'm er dan in dat het ding de radiogolven gebruikt om de huidtemperatuur te meten en dan wat schijnt bij te regelen als het nodig is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie