Gezichtontharing, waar?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Kaasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Gender: Trans MtF

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Kaasje »

Amy schreef: Dan ben je al iets langer als mij bezig. Maar het zijn bij mij gewoon dikke haren op de kaaklijn en links en rechts van mijn mond. Die staan er nog zoals in het begin. Ze groeien wel iets trager maar denk eerder dat dat door de hormonen is.
Ze heeft bij mij ook dat ding op stand 6 van 7 staan en ik kan het net verdragen, vooral op die plekken waar het dik staat doet het enorm pijn maar dat heeft het altijd gedaan vanaf het begin.

Ik denk dat die haren gewoon te dik zijn, ik heb zoiezo vrij dik haar. Ik heb er wel eens een uit getrokken, die zitten wel 4 mm diep in de huid.

Ik gebruik niets van olie of cremes of Emla hiervoor. Ik was altijd mijn gezicht alleen met water.
Bij mij deed in het begin ook goed pijn (ik begon op stand 4). Maar als het goed pijn doet, weet je dat je haren het licht en de wisselstroom goed pakt. Ik hoor wel dat door de hormonen de poriën sowieso dichter gaan en dat de huid dunner wordt. Omdat ik binnenkort met de hormonen ga beginnen kan ik er niets over zeggen. Overleg toch met Els over hoe de resultaten tot nu toe uitpakt en dat je overweegt over te stappen naar laser (of elektrisch epileren). Ik denk dat Els je hier beter in kan adviseren. Nogmaals: ik heb de mazzel dat de behandelingen bij mij precies goed uitpakt en daarom ben ik niet zo'n goed voorbeeld voor de effectiviteit bij de meeste mensen.
Je gezichtsverzorging is in ieder geval prima in orde!
Emma schreef:Uiteindelijk is een ELOS apparaat ook gewoon een laser of IPL ding met wat extra's. Zolang de huidtherapeut niet claimt dat blond haar ermee behandeld kan worden is er niets mis mee.
Het extra zit 'm er dan in dat het ding de radiogolven gebruikt om de huidtemperatuur te meten en dan wat schijnt bij te regelen als het nodig is.
Els claimt inderdaad niet dat blond en grijze haren 100% behandeld kunnen worden. http://elsstijkel.nl/index.php/huid-en- ... -ontharing staat wel een copy+paste fabrieksinformatie over grijze en blonde haren, maar bij het intake-gesprek wordt heel duidelijk gezegd dat er geen garantie bestaat dat blonde en grijze (wit helemaal niet) haren goed zal uitpakken en dat er meer sessies nodig zijn dan donkere haren, als de haren überhaupt meegenomen worden bij de behandelingen. Na een paar sessies blijkt wel of het wel of niet goed lukt.
Het extra is dat er wisselende polariteit gelijkstroom in de huid vloeit om de haar follikels aan te pakken. De intensiteit van de flits kan dan lager ingesteld worden, zodat er minder risico is op hypo-, hyperpigmentatie en verbranding.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Gezichtontharing, waar?

Bericht door Emma »

Dat laatste, van die stroom om de follikels aan te pakken, is dus deel van de onbewezen claim.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie