Transgenders gezocht

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Ironisch hoe in een topic waarin besproken wordt hoe transen elkaar pesten juist datgene plaatsvindt.

Afbeelding
Viel mij ook al op... meer zeg ik niet betreffende dat, maar het was al bekend dat de T wereld tegenwoordig te vaak last heeft van pesterijen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Eva »

pauline schreef:Nu gaat het alweer hoe erg haantjes gedrag er heerst bij de transgenders...

Samantha, wil je echt in beeld komen?

Nu kan het zijn dat je graag in de picture staat, maar in mijn optiek is er dan iets goed mis met je... Aandacht te kort?
Als je op TV wil komen, in tijdschriften wil staan etc. dan dienen zich daar genoeg mogelijkheden voor...
Maar het is wellicht schreeuwen om aandacht.

Vergeet niet dat je dan voor de rest van je leven gestigmatiseerd bent, en velen herkennen je dan als "Transgender Samantha". en niet als de vrouw Samantha.
Het is maar wat je wil.
Mijn advies doe het niet, je krijgt er achteraf spijt van. TV maakt er voor hen een interessant item en niet wat jij wil...
Het kan natuurlijk zijn dat je graag een bekende transgender bent... Dan mag je deze post van mij als niet gepost achten... ;)

In dat geval even doorgeven aan je psych, die krijgen vaak als eerste de vraag of ze nog Transen kennen die.. LOL
Wel, ik heb andere ervaringen en zonder aandacht te willen trekken. Misschien bedoel je het als een goedbedoelde waarschuwing, maar het komt behoorlijk kwetsend over. Zou je in het vervolg je toon willen matigen?

Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Bellydancer
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2015, 21:00
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Bellydancer »

Ben zelf benaderd via een vrouw van ziekenhuis Groningen om mee te doen aan hij is een zij
ze zouden gesprek doen met mij met kro.
maar niks meer van gehoord
Zou het dapper van je vinden samantha en zou het erg dapper van je vinden dat je aan een programma zou meedoen mogen er wel meer doen
Tyleet
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2012, 04:23
Gender: Anders

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Tyleet »

Samantha schreef:
Ik en andere transgenders die op tv komen doen dat vaak zodat andere mensen zien dat wij transgenders ook mar normale mensen
zijn dus wees net als ik dankbar voor al die transgenders die zichzelf openbaar maken om ondankbare mensen zoals jij in goed
licht te zeten dat wij normal zijn en niet veel anders dan andere niet transgender mensen in nederland.
Beste Samantha,

Ik vind het erg denigrerend om te denken dat transgenders blij zijn met de transgenders die op TV komen...
bijna alle transgenders die op TV komen hebben echt geen overeenkomsten met mij!
Maar zodra mensen (familie en vrienden inclusief) horen dat ik transgender ben zien ze het beeld van een transgender die op TV is gekomen of in een of ander magazine heeft gestaan voor zich....
Ik kan dan goed begrijpen dat zij een afkeer krijgen tegen mij.
Ik moet vechten tegen het beeld dat transen op TV laten zien... en zeker tegen het beeld wat bijvoorbeeld een Kelly afgeeft...
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Danielle »

En precies daarom is het nodig dat er meer transgenders in de openbaarheid treden. Om te laten zien dat we een gevarieerde groep zijn. Met volkse types en hoog opgeleiden, met introverte en uitbundige persoonlijkheden. Dat we meer zijn dan wat men ziet van een handvol excentriekelingen, want dat is de groep die het eerste zichtbaar is. Dat hebben we in de homoemancipatie ook kunnen zien.

Juist een genuanceerd beeld van verschillende persoonlijkheden draagt bij aan maatschappelijke acceptatie. Ik vind nog steeds dat Arie Boomsma dat met Hij is een Zij verdraaid goed voor elkaar wist te krijgen. Daarom is het ook belangrijk dat een ruime variatie aan media (en dan niet de senstiebeluste) aandacht geeft aanbeet onderwerp.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Bellydancer
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2015, 21:00
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Bellydancer »

Danielle schreef:En precies daarom is het nodig dat er meer transgenders in de openbaarheid treden. Om te laten zien dat we een gevarieerde groep zijn. Met volkse types en hoog opgeleiden, met introverte en uitbundige persoonlijkheden. Dat we meer zijn dan wat men ziet van een handvol excentriekelingen, want dat is de groep die het eerste zichtbaar is. Dat hebben we in de homoemancipatie ook kunnen zien.

Juist een genuanceerd beeld van verschillende persoonlijkheden draagt bij aan maatschappelijke acceptatie. Ik vind nog steeds dat Arie Boomstam dat met Hij is een Zij verdraaid goed voor elkaar wist te krijgen.
klopt hij is een zij is een goed programma dat laat zien dat transgenders ook gewoon mensen zijn.
Ik werd er voor benaderd en is mis ook wel een programma wat samantha zoekt om mee te doen denk ik maar niks meer gehoord ze zouden nog van zich laten horen zijn er mensen die meer weten van seizoen 2 of komen er meer transgender programmas of voor je zal het maar hebben kan je ook proberen
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Transgenders gezocht

Bericht door athena1978 »

Je beste opties zijn je inschrijven bij een castingbureau verder zijn er site's waar soms oproepen op komen te staan zoals bv http://www.filmfiguranten.nl/ en zo zijn er nog wel een paar te vinden.
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Bailey »

Tyleet schreef:Ik moet vechten tegen het beeld dat transen op TV laten zien... en zeker tegen het beeld wat bijvoorbeeld een Kelly afgeeft...
de ideale oplossing is dan zelf op tv te komen om de kijker het beeld te tonen wat jij graag wilt dat ze zien
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Transgenders gezocht

Bericht door 3B67-A22C »

Bailey schreef:de ideale oplossing is dan zelf op tv te komen om de kijker het beeld te tonen wat jij graag wilt dat ze zien
Tenzij je een goede mediatraining had is jouw grip op dat beeld niet zo groot.
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders gezocht

Bericht door Bailey »

Naomi schreef:Tenzij je een goede mediatraining had is jouw grip op dat beeld niet zo groot.
iedereen kan de laatste regie eisen. je loopt dan wel het risico dat de programmamaker (wanneer die een specifiek beeld wil maken) dit niet wilt en dan maar een andere gewillige trans zoekt