Vergissing of..oplossing?

Nieuwsberichten
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Eveliene »

Als iemand die niet gelovig is kan ik toch begrijpen dat een ander in zijn of haar geloof toch kracht kan vinden om door te gaan. Daarbij bedenk ik dan dat heloof in je hart zit en niet in een organisatie als kerk, moskee of wat dan ook. Mocht je toch moeite hebben met de combinatie genderdysforie en geloof, vergeet dan niet dat jezus aan het kruis zijn vader god heeft gevraagd om vergeving voor de fouten die wij mensen maken. Ook een sterke binnen het christendom is 'zij die vrij van zonden zijn werpen de eerste steen'.

Ik begin dan wel met zeggen dat ik niet geloof maar heb daar toch ook weer mijn twijfels bij want wat is geloven?

Wat ik hiermee zeg is dat geloof niet zo zwart wit is als veel gelovigen je doen denken, denk zelf ook en ga op zoek naar de positieve dingen die jou kunnen steunen want die zijn er ook.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet dat je je kan laten uitschrijven Amy maar dat schijnt nog een heel gedoe te zijn, wat ik het niet waard vind. ;)

En dat laten dopen op jonge leeftijd een 'makkelijke' manier van 'leden werven' is is ook waar maar raakt (gelukkig..) steeds minder in zwang. Als je wilt dat je volgers onvoorwaardelijk achter je (blijven) staan laat de mensen die keuze dan inderdaad ook zelf bepalen met hun volle verstand...
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Saskia »

Hoi Tessa,

Ik heb je stuk met intresse gelezen en herken er heel erg veel in. Heb onder tussen ook wel wat antwoorden. Als jw wat wilt weten stuur dan maar een PB. Sterkte.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Jessah »

Hoihoi..

Bedankt voor jullie reacties/openheid op mijn stukje schrijven.
Kzie dat t veel oproept..maar toch:
krespecteer dat ieder z'n (eigen) mening heeft..

Liefs..Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Plaats reactie