Castlefest

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Sabrine
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2015, 05:30
Gender: Onzeker

Castlefest

Bericht door Sabrine »

Ik was zo wat topic aan het doorlezen en toen stuitte ik op Castlefest. Aangezien ik niet off-topic wilde gaan ben ik zo vrij om hiervoor maar een nieuwe te starten.

Ik ben een aantal keren op internet tegen het gothic festival in Leipzig aangelopen. Vond het wel interessant maar het is zo ver weg. Buiten dat ik een enorme angst zou moeten overwinnen om daar heen te gaan maar dat ter zijde.

Heb nooit geweten dat er een festival was in Nederland wat daar een beetje op lijkt, ik zeg een beetje want aan de foto's te zien loopt er allerlei pluimage rond :)

Nu is mijn vraag of er iemand is die mij hier wat meer over kan vertellen. En dan bedoel ik met name als je er heen zou gaan als transgender.
In mijn geval zou het meer in de gothic hoek liggen. Muzikaal opgegroeid eind jaren zeventig / half tachtig. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor deze scene. Trouwens de jaren 50 vind ik ook zeer leuk, niet zo zeer de muziek als wel de kleding.

Dus mocht er iemand informatie hebben en dit willen delen... ik zie het graag tegemoet.

Groetjes,

Sabrine
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Castlefest

Bericht door Jeste »

Over Castlefest kan ik niet zo heel veel zeggen, maar hier op het forum heb ik er wel regelmatig over gelezen. Gewoon even in het forum zoeken op de term "Castlefest".
Het is ook niet volledig gothic, maar meer een mix van allerlei dingen die daar ook wel wat affiniteit mee hebben, zoals fantasy en LARP (live action role-playing). Het zag er wel mooi uit op de foto's die ik wel eens had gezien.
Wel houd ik van gothic. Helaas is het in Nederland niks meer, maar één keer in de maand ga ik even voor een nachtje heen en weer naar een club in het Ruhrgebied.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Castlefest

Bericht door Anon20210626 »

Het staat op mijn lijstje dit jaar
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Castlefest

Bericht door Maria_G »

Sabrine schreef:Ik ben een aantal keren op internet tegen het gothic festival in Leipzig aangelopen. Vond het wel interessant maar het is zo ver weg.
Maybe this one?

http://www.meraluna.de/en/

This one is near Hannover 240 km from NL border 2 hours drive
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Castlefest

Bericht door Irene_de_Vreede »

Op een festival als Castlefest, maar ook bijvoorbeeld de Elf Fantasy Fair, kun je je niet snel te vreemd kleden, je valt daar doorgaans het meest op als je je gewoontjes kleedt. Ik heb een aantal jaren op Castlefest gestaan en ook een keer op de EFF, dus stel gerust vragen.
Irene
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Castlefest

Bericht door Nathan90 »

Het is zeker niet volledig gothic nee, maar een gedeelte wel. Als ik mij niet vergis waren er vorig jaar 32000 bezoekers in het hele weekend, genoeg verschil te vinden dus. Ik omschrijf het zelf meestal als een middeleeuws/fantasy evenement.

Vanuit een ftm perspectief is het geen probleem om daar als transgender te zijn. Als in, ik gebruik al jaren de herenwc hoewel ik pas een jaar aan de hormonen zit en pas sinds dit jaar volledig als man gelezen zal worden.

Betreft muziek zal je even op de website zelf moeten kijken, mijn muziekvoorkeur is net wat anders, dus de bands waarvan ik weet dat ze komen zullen weinig betekenen voor jou vermoed ik. ;)

Maar juist, enige specifieke vragen? Ik weet nooit zo goed willekeurig wat te vertellen.
(Komend jaar wordt mijn elfde Castlefest. :P )
Sabrine
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2015, 05:30
Gender: Onzeker

Re: Castlefest

Bericht door Sabrine »

@Irene, door een reactie van jou in een ander topic heb ik dit topic aangemaakt :)

Zag dat er een mogelijkheid is voor een camping. Lijkt me alleen heel lastig met omkleden :?
En dan de wc's, nog een obstakel :fpalm:
Denk dat dit soort uitstapjes toch pas volgend jaar ondernomen gaan worden, kan ik in elk geval over de pros and cons nadenken ;)

Zijn inderdaad leuke impressie foto's te vinden op internet.
Zal Castlefest in elk geval in mijn achterhoofd houden, zo zijn er wel meer evenementen waarvan ik denk .... ja leuk.
Hopelijk bestaan ze nog tegen de tijd dat ik er aan toe ben :D
BeaCherry
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 apr 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Castlefest

Bericht door BeaCherry »

Nu twee keer naar Castlefest geweest, altijd leuk. Steampunk, Victorian, Fantasy, Cosplay, vele mensen die eigenlijk een andere identiteit willen tonen lopen er rond. Leuke concerten, soms workshops etc. Of je nu als vrouwelijke elf, manga - character (met blauw haar) of gewoon als jezelf rond wil lopen, geen enkel probleem. Het gaat ook niet om gender-identiteit maar om jezelf zijn. Zeker een aanrader.....
Worden wie ik ben maakt me gelukkig.
Plaats reactie