Hollandse Zaken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Yentl »

Op de app terug te vinden onder omroep max.

Even opgezocht om te kijken waar de ophef over ging. Eerste minuut niet volgemaakt.
Sweet kiss of goodbey
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Re: Hollandse Zaken

Bericht door yasmin »

Die genderqueers slaan idd erg door.
Wat maakt een genderneutraal toilet uit.
Dán loop je pas in hokjes want een grenderqueer dat als man geboren is kan gewoon naar een mannen toilet ik snap hun totaal niet ook zo van dat de presentator zij van naar of ie als man of vrouw werd geboren waar hij zo moeilijk over doet ik bedoel als een trans word geinterviewd en die vraag word gesteld doen ze er ook niet moeilijk over
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Yentl »

Nieuwsgierigheid dwong me af te kijken.

Ik kan me er als transgender, of als mens met genderdysforie, of hoe je mij ook noemen wil, totaal niet mee vereenzelvigen (heerlijk ouderwets woord).

Net zo min, kan ik mij een voorstelling maken, van een gender neutrale taal, mevrouw de dan-moeten-we-de-geschiedenis-herschrijven journalist.
Sweet kiss of goodbey
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Anon20190712 »

Veronica schreef:
Echter vind ik dat er gestopt moet worden met scheren over 1 kam, doordat de "transgender paraplu" zo groot en onduidelijk is geworden is het voor "buitenstanders" het steeds meer en meer moeilijk te begrijpen waarom de ene transgender de ander niet is.

Ook een reden dat als ik al "officieel" moet zeggen waar ik onder val, ik gewoon transseksueel zeg, stuk minder verwarring zo ;)

My thoughts exactly!!!!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Anon20210626 »

Irina ken ik en daarom bleef ik kijken . Maar er zaten wel weer een paar rare types tussen zucht .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Summer »

Ik ben nu wel een beetje moe van al die "trans-media".
Laat mij maar gewoon lekker leven.
Ik heb er meer last van dan dat het wat goeds brengt.
Regelmatig valt mijn mond open van de bizarre vertoningen en meningen in de media.
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Heleen »

Boeiend. Homo's worden ook moe van Gordon als boegbeeld. Fact of life.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Veronica »

Summer schreef:Ik ben nu wel een beetje moe van al die "trans-media".
Laat mij maar gewoon lekker leven.
Ik heb er meer last van dan dat het wat goeds brengt.
Regelmatig valt mijn mond open van de bizarre vertoningen en meningen in de media.
Deels mee eens, mensen zien programma's als Hij is een Zij niet, die nog het meest realistische beeld tonen, nee ze zien alleen een programma als Louisa & Rosanna, en denken dat iedere trans als Louisa is (en ja, ze is vast een aardig persoon in het normaal leven, echter zit er op die programma een flinke portie overdrijven, puur omdat de programma makers dat willen).

Maar daar valt weinig aan te doen, sensatie blijft altijd iets wat meer kijkcifers trekt dan de waarheid.
Heleen schreef:Boeiend. Homo's worden ook moe van Gordon als boegbeeld. Fact of life.
Klopt
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb het gekeken, vond het een waardeloos programma met een wereldvreemde presentator, maar ik heb er toch nog iets positiefs uit weten te halen, namelijk de reacties van de partner van Eveline (zo heette ze geloof ik).
Irene
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Amy »

Veronica schreef:
Joukje schreef:Ik heb ook even gekeken en toen de app maar utgezet. Ten eerste het gemuts over sexualiteit. Zijn alle cis mensen dan zo geobsedeerd op seks? En toen over het genderneutrale.. Sorry maar ik kan mij totaal niet identificeren met dat genderneutrale. Begrijp mij niet verkeerd als iemand het als dusdanig ervaart.. Good for them.
Genderneutraal is een vrij ingewikkeld iets omdat het bij iedereen anders, geldt niet voor mij want ik voel mij gewoon een vrouw, dus mezelf erin inleven zal moeilijk gaan.

Echter vind ik dat er gestopt moet worden met scheren over 1 kam, doordat de "transgender paraplu" zo groot en onduidelijk is geworden is het voor "buitenstanders" het steeds meer en meer moeilijk te begrijpen waarom de ene transgender de ander niet is.

Ook een reden dat als ik al "officieel" moet zeggen waar ik onder val, ik gewoon transseksueel zeg, stuk minder verwarring zo ;)
Nu snap ik denk ik waar je het gisteren in de chat over had met die hokjes.

Ik voel me zelf goed thuis in het vrouwen hokje en dat genderneutrale interesseert me verder niet zo veel. Ik ben blij met de V/F op mijn ID kaart en zou het fijn vinden als dat daar mooi blijft staan.
Plaats reactie