Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Meisje1991 »

Veronica schreef:
Josefien1989 schreef:
Veronica schreef:...
het echte uitleg dat werkelijk iets toevoegt is diegene die je van plastisch chirurg krijgt na groen licht voor de SRS na je RLE, daar krijg je duidelijk uitleg en foto's, en nee niet alleen de mooie foto's of die mooi gelukte ook de niet leuke foto's komen er langs, daar heb ik meer dingen gehoord die ik niet wist, en vooral de vergelijking tussen goed gelukte herstel en minder gelukte herstel in foto's was wel zo fijn.
Krijg je dat pas als je klaar bent met ontharen en op dat gebied ook bent goedgekeurd, of krijg je dat al na 1 jaar groen licht? :shock:
Nee, je wordt na je RLE (1 jaar) besproken bij het team voor je SRS, die uitleg van plastische chirurg krijg je sowieso als de team besloten heeft dat je groen krijgt voor de SRS (is een aparte afspraak), en na de uitleg van plastisch chirurg wordt er gecheckt of je ontharing voldoende is, en wordt je penis gemeten om te bepalen welk type SRS je gaat krijgen.

Indien ja, kom je op de wachtlijst voor de SRS, indien nee, dan ga je door met ontharen.

Ik zelf kwam wel voor in aanmerking, maar 1 maand voor de SRS operatie datum, toch maar voorlopig geen SRS gedaan aangezien na goed nadenken de huidige situatie (vooral mentaal) niet goed genoeg is in mijn ogen, een eventuele SRS zou de boel nu onnodig zwaar maken, dus ik wacht tot het stabieler gaat.
Mijn 1 jaar RLE hoort in augustus al afgelopen te zijn. Maar er werd niet veel over verteld door de psycholoog, wel iets vaags dat een bespreking positief was of zo. Aangezien ik aangaf dat ik ook nog bepaalde angsten heb wat betreft de operatie, zei ze dat ze me nog een keer gaat spreken over 3 maanden, in november. En dat er dan een afspraak met de chirurg gemaakt kan worden om mijn vragen te beantwoorden welke zij neit kan beantwoorden.

Of dat betekent dat ik toestemming heb, weet ik niet. Ik moest wel doorgaan met ontharen en volgende week dinsdag pas de 6e keer, vanaf dan over 6 weken kan er pas beoordeeld worden, op z'n vroegst :|

Dus wanneer ik die uitgebreide informatie kan krijgen, weet ik niet :|
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Cait »

hoe zit het eigenlijk. Ik zou graag een bepaalde verwachting willen. Weet jij dat Veronica? of iemand anders?
Ze bespreken mij voor de SRS in november. Wanneer kan ik dan verwachten dat ik gesprek met de chirurg enzo heb? En wanneer dan ongeveer de chirurgie zelf? Ik heb daar geen flauw benul van, enige richtlijnen in tijd? :)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Veronica »

Geen idee caitlyn, de wachtlijst voor de SRS is nu 9 weken (dus kleine 2,5 maand) toen ik op de wachtlijst stond was dat 16 weken.

Ik had half januari 2015 laatste diag gesprek bij VU en werd diezelfde week besproken en kreeg groen, afspraak bij chirurg was half maart (en aangezien mijn ontharing op orde was volgens haar op die dag, wordt je vanaf die dag pas op de SRS wachtlijst geplaatst) en de SRS zelf zou 29 juli zijn (wat ik afsloeg)

Je krijgt overal gewoon een brief over thuis.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Cait »

dus vanaf moment dat het besproken is , wat bij jou januari was. tot de operatie wat bij jou 29 juli was...duurt totaal wel 6 maanden! dat is echt superduper lang!
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Meisje1991 »

Zo, ik heb me net ook ingeschreven voor de voorlichtingsavond :)

Weet iemand trouwens hoe ik het beste na de avond weer terug in Rotterdam kan komen met het openbaar vervoer, met vertrek vanaf die halte voor de deur, op De Boelelaan? :?

Heenweg is volgens 9292ov makkelijk: trein Rotterdam CS => Schiphol en dan bus 310 tot vlak voor de deur :)

Maar na 20:00u rijdt bus 310 niet meer vanaf De Boelelaan en krijg ik geen reisadviezen meer die vertrekken vanaf die halte, omdat 9292ov alleen efficiënte routes laat zien. Ik word dan geadviseerd om een stukje te lopen en dan vanaf andere haltes te vertrekken, maar dat wil ik liever niet, omdat ik daar niet bekend ben :? Het zal toch vast mogelijk moeten zijn om alsnog vanaf de halte op De Boelelaan te gaan, hetzij dat de route minder optimaal is? :?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Veronica »

Vanaf station Zuid kun je met een trein naar Schiphol en daar de trein naar Rotterdam pakken, vanaf het VU is dat ongeveer 10 minutjes lopen nara station Zuid, en anders 1 halte met de metro vanaf Amstelveensweg.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door diederique »

Caitlyn schreef:dus vanaf moment dat het besproken is , wat bij jou januari was. tot de operatie wat bij jou 29 juli was...duurt totaal wel 6 maanden! dat is echt superduper lang!
Ik denk dat de gepubliceerde wachtlijst een wat vertekend beeld schetst. Reken er gerust nog een aantal weken bij.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Meisje1991 »

Veronica schreef:Vanaf station Zuid kun je met een trein naar Schiphol en daar de trein naar Rotterdam pakken, vanaf het VU is dat ongeveer 10 minutjes lopen nara station Zuid, en anders 1 halte met de metro vanaf Amstelveensweg.
Hmmm... is het dus echt niet mogelijk om iets bij de halte voor de deur te nemen? :( Jammer :(

10 minuten is ongeveer 1km... best wel wat voor iemand die de omgeving niet kent + donker + mogelijk slecht weer :(
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Ylse »

Josefien1989 schreef:
Veronica schreef:Vanaf station Zuid kun je met een trein naar Schiphol en daar de trein naar Rotterdam pakken, vanaf het VU is dat ongeveer 10 minutjes lopen nara station Zuid, en anders 1 halte met de metro vanaf Amstelveensweg.
Hmmm... is het dus echt niet mogelijk om iets bij de halte voor de deur te nemen? :( Jammer :(

10 minuten is ongeveer 1km... best wel wat voor iemand die de omgeving niet kent + donker + mogelijk slecht weer :(
misschien is er iemand die je wel even naar het station wil brengen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Danielle »

Josefien1989 schreef:
Veronica schreef:Vanaf station Zuid kun je met een trein naar Schiphol en daar de trein naar Rotterdam pakken, vanaf het VU is dat ongeveer 10 minutjes lopen nara station Zuid, en anders 1 halte met de metro vanaf Amstelveensweg.
Hmmm... is het dus echt niet mogelijk om iets bij de halte voor de deur te nemen? :( Jammer :(

10 minuten is ongeveer 1km... best wel wat voor iemand die de omgeving niet kent + donker + mogelijk slecht weer :(
Het is bij VUmc de deur uit rechtsaf, langs de universiteit en de sportvelden. De kruising over en dan gelijk links (paralel aan de trambaan), dan loop je zo tegen de trappen van het station aan, onder het snelwegviaduct.

Anders kan je voor de deur van het ziekenhuis de tram naar het centraal station nemen. (24 of 16) Maar dat duurt zo een half uur.
Mijn transitieblog: Fading Gender