Profielwerkstuk Transgenders

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Shana »

Ik sluit me volledig aan bij Barbarella en ik vind dat als er hier een link naar een enquete of een bericht of wat dan ook geplaatst wordt dat dat aan bepaalde standaarden moet voldoen. Is dat niet het geval dan moet de inzender zich eerst maar inlezen en vooronderzoek doen en zich daarna opnieuw melden. Als ik een werkstuk maak over mensen met down syndroom noem ik die mensen ook geen mongolen. En ik vraag ook niet wat ze in bed uitspoken. Common sense. Het is niet omdat wij transgenders zijn we alles maar moeten pikken omdat mensen zogenaamd al moeite doen om ons zogenaamd te begrijpen en wij daar dankbaar voor moeten zijn.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Veronica »

Ik heb de vragenlijst gedaan 2 dagen terug... ja er staat ombouwen in, nou gebeurt is gebeurt gewoon netjes wijzigen in bijvoorbeeld "geslachtsaanpassing".

Daarnaast snap ik de ophef niet over de vraag in de vragenlijst betreffende seksualiteit, de reden dat ik die ophef niet snap is dat er ook duidelijk door beide dames is vermeld dat indien niet wenselijk, je geen antwoord hoeft te geven op die vraag.

Pff.. ondanks dat ik genoeg aan mijn hoofd heb de laatste tijd, moest dit even kwijt...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Marieke »

wat zijn jullie ongelofelijk snel op je tenen getrapt zeg, kom op, ombouwen is nou eenmaal een term die de meeste mensen kennen, of we het leuk vinden of niet, degene die zei tegen Lotte en Sanne dat ze wat research vooraf moeten doen, dat is onzin, ze kunnen niet googlen op 'problemen die ik kan tegenkomen als ik een gesprek aan ga met een transgender', daarnaast is de term absoluut niet vergelijkbaar met mongolen zoals iemand beweerde, ombouwen is niet zo'n denigrerende term, de term is alleen wat nonchalant en niet helemaal juist, maar de meeste mensen hebben absoluut geen kwaad in de zin als ze die term gebruiken :)

daarnaast is het ongelofelijk zielig dat je 2 middelbare scholieren af loopt te zeiken omdat ze een term gebruiken die jij niet leuk vind, het is geen officiëel rapport voor het Centraal Bureau voor de Statistiek, het is een schoolwerkstuk, ze moeten er van leren, je kunt niet verwachten dat hun aanpak perfect is...

en weer dat geklaag over anonimiteit, ten eerste, zij zijn helemaal niet anoniem, tenminste, Lotte niet, ze heeft haar voornaam en achternaam in haar profielnaam gezet, dus ik weet niet waar je het over hebt, en wij zijn allemaal anoniem, als het niet hier al is, dan is de hele enquête al anoniem, dus wat is het probleem, of nee wacht, Lotte en Sanne werken natuurlijk voor de AIVD, en ze hacken onze PC's als we de enquête hebben ingevuld, en gooien dan alle persoonlijke informatie op Facebook :shock:

maar in alle serieusheid, Lotte en Sanne, ik heb de enquête ingevuld, al heb ik veel moeten overslaan omdat ik nog maar in het diagnose gedeelte zit, heb wel geprobeerd hier en daar wat dingen toe te voegen waar je wat aan kan hebben, vooral omdat ik verwacht dat niet heel veel mensen de enquête zullen maken (zoals je ziet aan de reacties hier...), en ik weet uit ervaring met mijn eigen profielwerkstuk destijds dat het lastig is om veel mensen te werven voor enquêtes, helemaal als het gaat om enquêtes die alleen ingevuld kunnen worden door een relatief kleine groep mensen, ik wens jullie veel succes! ;)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Jannet V »

Heb hem alsnog ingevuld. Viel eigenlijk wel mee en door de "creatieve" vraagstelling kon ik ook gewoon creatief antwoorden.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Ylse »

was de enquete al weer vergeten, heb hem vandaag ook even ingevuld en daar waar nodig op een nette manier aangegeven dat de vraagstelling wat anders had gekund. Hoop dat de dames er wat aan hebben. Lijkt me overigens ook wel grappig om dat werkstuk te lezen als het klaar is. Kunnen we gelijk zien op ze zelf wat opgestoken hebben en of er een zinvolle bijdrage voor de samenleving is geleverd :pray:
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Samantha »

Veel gezeur om niks ik heb het ingevuld.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door SophiaW »

Het zijn middelbare scholieren, je kunt het ze echt niet verwijten dat ze verkeerde termen gebruikt hebben.

Ik vind het leuk dat ze hun pws over transgenders doen, zo leren zij zelf er meer over en misschien hun klas ook wel.

Volgens mij hebben zij die enquette in hun ogen gewoon op een respectvolle manier gemaakt, hoewel dat voor ons misschien niet zo lijkt, maar daar krijgen ze zeker weten genoeg commentaar over en daar zullen ze vast ook van leren.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Simão »

Ik heb hem ook ingevuld en vind het alleen maar toe te juichen dat iemand een werkstuk wil maken. In mijn schooltijd was er helemaal niks over bekend.

Ik snap niet dat er gevallen wordt over een vraag over seks. Er wordt niet gevraagd wat je in bed uitspookt. Er wordt niet eens voorkeur gevraagd.
Er wordt gevraagd of het problemen opleverde en dit is een legitieme vraag, omdat het niet vanzelfsprekend is dat alles maar vanzelf gaat, met name omdat er vaak ook sprake is van haat voor lichaamsdelen die je bv nog hebt voor transitie.
Ik kan me prima voorstellen dat mensen willen weten of en hoe het je seksleven beinvloed.

Wat me vaak opvalt is dat de mensen vallen over wat er wordt gevraagd of gezegd weet ik het wat, zelf bijna nooit enige bijdrage willen bieden naar meer duidelijkheid omdat ze liever in anonimiteit leven.
Dan blijven er toch ook vragen, aannames en "verkeerde termen" de ronde doen?
Alleen men veel zichtbaarheid en dus ook via werkstukken en weet ik het wat, kan dit verbeteren. Maar dan moet er wel aan meegewerkt, anders schiet het niet op om een goed beeld te krijgen en te scheppen.

En als je iets niet in wilt vullen, doe je het toch niet?

Overigens was mijn struikelblok een beetje dat er vanuit gegaan wordt dat iedere transgender persoon door transitie is gegaan, maar daar viel omheen te werken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark