Diagnostiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Diagnostiek

Bericht door Claire »

tanisha schreef:Kyano ik zou het geheel nog eens goed overdenken ik denk namelijk niet dat je een kind een plezier doet met de situatie die gaat ontstaan!

Een vergelijkbare situatie is hier namelijk eerder aan bod gekomen waarbij het kind een moeder begon te missen de transman in kwestie is met de hrt gestopt en weer verder gegaan als vrouw/moeder.

Als ik jou was zou ik dat bewuste topic opzoeken en eventueel contact zoeken!
Een kind heeft liefde nodig een ouder die luistert, begrip heeft, luistert etc dat is toch veel belangrijker dan dat een man of vrouw is/was. Ik ben het met Emma eens. Hier zeg je vind ik dat moeder/ moeder vader /vader niet goede ouders zouden kunnen zijn?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Kyano
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2015, 14:03
Gender: Man

Re: Diagnostiek

Bericht door Kyano »

Ik vind het voorbeeld van het kind dat zijn moeder verloor echt niet overeen komen dat is een hele andere situatie.

Ik ken zat mensen die lesbisch of homo zijn die kinderen hebben die kinderen hebben er ook echt geen problemen mee of zo die hebben dan toch ook geen moeder of vader figuur. Dus wat dat betreft zie ik geen problemen
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Diagnostiek

Bericht door Claire »

Dan begrijp ik je niet denk ik. Ik zie het niet zozeer als moeder verliezen maar als het winnen van een vader.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Kyano
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2015, 14:03
Gender: Man

Re: Diagnostiek

Bericht door Kyano »

Claire dat stukje was voor Tanisha bedoeld.

Liefde voor het kind is belangrijker dan of het opgroeit bij 2 vaders of 2 moeders.

Bij moeder en vader kan het ook zijn dat het niet goed gaat dat heeft niet zo zeer met het geslacht te maken maar met de persoon.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Diagnostiek

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Kyano, als je er goed over nagedacht hebt en wil dat alles op een natuurlijk verloopt zou ik zeggen ga er dan voor, je krijgt tenslotte geen tweede kans. Bang dat je kind er later eventueel moeite mee zou kunnen krijgen hoef je volgens mij niet te zijn, hij/zij is er tenslotte mee opgegroeid en weet niet beter. Later op school e.d. kan het kind er natuurlijk wel last mee krijgen, uitsluiting en pesten zijn niet uitgesloten, maar daar krijgen alle kinderen met een (of twee) transouder(s) mee te maken en de scholen en leerlingen gaan er gelukkig steeds beter mee om...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Diagnostiek

Bericht door Eva »

Ik groeide op met een broertje en een zusje in een gezin waar harmonie ver te zoeken was. Het heeft ons ernstig tot zeer ernstig beschadigd. Scheiden of andere oplossingen waren om religieue redenen niet mogelijk. Keurig gezin met een vader en een moeder, met drie bijna-rampen tot gevolg.

Verder denk ik dat als een van de ouders niet zichelf kan, mag of durft zijn, dat dit meer schade voor hun kinderen kan opleveren dan in het geval van twee ouders van gelijk geslacht die in liefde en harmonie hun kinderen naar volwassenheid begeleiden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Diagnostiek

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Kyano,

Wat de opvoeding betreft: Ik ken geen enkel homo/trans/anders zijnde gezin, die zijn/haar kind verwaarloosde/dergelijke. Trouwens daar zou de pers wel opvliegen, als gekken op een stokje. Met andere woorden homo, trans of anders zijn : is totaal geen teken of bewijs van crimineel of slecht ouder zijnde, eerder integendeel !. De meeste/zo goed als alle kinderen met een opgelopen trauma/slechte jeugd ervaringen van welke aard/vorm dan ook, komen nu eenmaal uit een gewoon, duidelijk en doorsnee traditioneel geprezen of aangewezen hetro gezin. Ieder gezonde en bezorgde moeder/vader, stelt zich de vraag ?: zal ik wel een goeie moeder/vader zijn? Deze vraag alleen is voldoende om te weten dat je alles voor je kindje zal doen, wat je denkt te kunnen doen, om hij/zij, als zoon/dochter lief gelukkig te zien. Je kind is je eigen vlees en bloed, eigen kleine ikje.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Diagnostiek

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Kyano,

Als bijlage: Ik liet al eerder iets kennen i.v.m. mijn persoonlijke kinderwens destijds, in een ander draadje, ook ik was meer dan eenmaal zwanger als trans-man ( voor mijn gekozen traject). Maar jammer genoeg voor mijn persoonlijk kende mijn zwangerschap steeds een veel te vroeg einde ( Miskraam genoemd in België). Ik schrijf dit nu na al die jaren, nog steeds met tranen in mijn ogen, het nieuwe lang verwachte leven in je buik te voelen en jammer genoeg wat mij, persoonlijk betreft, plots en totaal onverwacht opnieuw die stilte, de dood, het verliezen van je dierbaar te verwachten kindje. Met andere woorden: Ga er gewoon voor Kyano, niets is zo mooi op deze wereld dan, je kinderwens te vervullen als, zelf ouder te kunnen/mogen worden op de natuurlijke wijze. Kon ik het deze keer met succes opnieuw over doen, geen haartje op mijn hoofd die zou twijfelen. ( Sorry voor mijn schrijven, tranen )

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Kyano
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2015, 14:03
Gender: Man

Re: Diagnostiek

Bericht door Kyano »

Inmiddels zit diagnostiek er op en heb ik goed keuring om mijn naam en geslacht te mogen veranderen.
Mag nu zonder hormonen de real life fase doen en na een jaar de operatie en dan kan ik alsnog gewon vader worden
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Diagnostiek

Bericht door Anon20180311 »

Nogmaals Proficiat Kyano :hug:

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .